Tænder på vej AV

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2009

A.

Hansen83 skriver:

Har i nogle gode råd til hvad i gjorde da de små fik tænder og var død trætte men ikke kunne sove fordi det gør så ondt?

Håber nogen af jer har nogle gode råd, da vores søn 2 tand er på vej og han er bare så trist hele dagen lang og man kan se det gør så ondt på ham.

hej..du kan prøve købe i matas gummer dråber..det har dog ikke virket her..ellers kan du får noget som hedder dolodent det er på recept og det virker rigtigt godt her...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2009

A.

lonemus skriver:

Det du fortæller omkring, at det man smører på gummerne kan bedøve halsen, hedder Dolodent. - Men det er taget af makedet her i Danmark, det blev det for 3-4 år siden, netop pga. det var for farligt.

I dag an man kun købe nogle gummedråber hos Matas, som skal stå på køl og som kan køle gummerne lidt. De hjælper lidt her, men er tanden lige ved at komme ud, hjælper kun Panodil. Vi giver også stikpiller, det er meget nemmere, både for os og børnene....

Lone - som også har en søn på snart 2 år, der er ved at få de sidste tænder!

nej det er det ikke man kan stadig købe det på recept..vi har altid brugt det..

Anmeld

9. maj 2009

lonemus

agnieszka skriver:

nej det er det ikke man kan stadig købe det på recept..vi har altid brugt det..

Lyder underligt, for jeg fik en recept på det for snart 3 år siden til min datter. Da jeg kom ud på apoteket sagde de, at det var taget af markedet pga. halsen kunne hæve op!! Jeg henvendte mig så igen til lægen, som så ikke kunne give noget, men kun anbefale gummedråberne hos Matas.
Min svigerinde kan heller ikke få Dolodent af samme årsag, hun fik samme besked i sidste måned!!

Så lyder underligt, hvis man kan købe det nogle steder i landet.....vi har ikke en gang samme læge.......!! Har du lige købt nyt??

Lone

Anmeld

9. maj 2009

A.

lonemus skriver:

Lyder underligt, for jeg fik en recept på det for snart 3 år siden til min datter. Da jeg kom ud på apoteket sagde de, at det var taget af markedet pga. halsen kunne hæve op!! Jeg henvendte mig så igen til lægen, som så ikke kunne give noget, men kun anbefale gummedråberne hos Matas.
Min svigerinde kan heller ikke få Dolodent af samme årsag, hun fik samme besked i sidste måned!!

Så lyder underligt, hvis man kan købe det nogle steder i landet.....vi har ikke en gang samme læge.......!! Har du lige købt nyt??

Lone

det lyder da mærkligt har købt ny i torsdags da vi haft ikke mere..og da jeg har snakket med lægen for lang tid siden så har han sagt at det er bare skræk historie..

Anmeld

9. maj 2009

Hansen83

Tak for alle de mange gode svar.

Jeg har været på apoteket idag og købe panodil junior flydene, og min søn var helt vildt med det og har nu for første gang sovet 1 time i en stræk. uha sikke en hård nat, men nu sover middagsluren og det virker til at have hjulpet.

Mange tak for hjælpen. Jeg er virkelig glad for jeg fandt denne side (
www.baby.dk ) Så mange gode råd og hjælp man altid kan få TAAAK

Anmeld

9. maj 2009

lonemus

agnieszka skriver:

det lyder da mærkligt har købt ny i torsdags da vi haft ikke mere..og da jeg har snakket med lægen for lang tid siden så har han sagt at det er bare skræk historie..

Lyder vildt mærkeligt....men her på Sjælland er det ikke kun en skræk-historie, selv på apotekerne siger de den er udgået.......!!!
Nu forstår jeg selt ingenting.....

Til Trådstarter: du kan åbenbart stadig købe Dolodent nogle steder i landet, det virker lidt underligt, men prøv at høre din læge )

Lone

Anmeld

9. maj 2009

A.

lonemus skriver:

Lyder vildt mærkeligt....men her på Sjælland er det ikke kun en skræk-historie, selv på apotekerne siger de den er udgået.......!!!
Nu forstår jeg selt ingenting.....

Til Trådstarter: du kan åbenbart stadig købe Dolodent nogle steder i landet, det virker lidt underligt, men prøv at høre din læge )

Lone

jeg forstår heller ikke hvorfor nogen steder sælger den og andre ej

Anmeld

9. maj 2009

lonemus

agnieszka skriver:

jeg forstår heller ikke hvorfor nogen steder sælger den og andre ej

Næ, for mig er det også en gåde...troede da man kunne få de samme præparater over hele landet...men så blev jeg da det klogere...

Anmeld

9. maj 2009

Hansen83

syntes godt nok også det lyder underligt... Men vil lige takke jer der skrev panodil, for det har virkelig hjulpet på vores dreng endelig har han sovet som han plejer... men stadigvæk kun 1 tand endnu hihi venter SPÆNDT

Anmeld

9. maj 2009

A.

lonemus skriver:

Næ, for mig er det også en gåde...troede da man kunne få de samme præparater over hele landet...men så blev jeg da det klogere...

har lige kigget på apotek.dk og der kan man godt læse at de anbefaler den.. www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteket/Stil%20spoergsmaal/%C3%98vrige/baby%20faar%20taender.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.