Tænder på vej AV

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.585 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. maj 2009

Hansen83

Har i nogle gode råd til hvad i gjorde da de små fik tænder og var død trætte men ikke kunne sove fordi det gør så ondt?

Håber nogen af jer har nogle gode råd, da vores søn 2 tand er på vej og han er bare så trist hele dagen lang og man kan se det gør så ondt på ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2009

Tina2

Måske du kan prøve med panodil... Og ellers kan du hos Matas få noget til at duppe på gummerne som hedder "gummedråber", det er også godt....

Jeg har selv brugt homøopatisk medicin fra Frankrig, som jeg fik af min gamle nabo... Tog det med i en helseforretning og fik dem til at kigge på det for at se om det var ok, og det var det :-) Det har virket helt fantastisk her, så alle mine veninders unger får det også:-)

Anmeld

9. maj 2009

Hansen83

panodil er det en til børn eller den som vi voksne spiser??? ( kan godt være det lyder lidt dumt men han har aldrig fået piller eller andet medicin før, så er lidt uviden på dette punkt.

Kan man købe dette homøopatisk i en helseforretning?

1000 tak for dit hurtige svar...

Anmeld

9. maj 2009

Stumpen

Jeg ville også prøve med panodil... Vi har aldrig haft bøvl med Mathildes tænder.. men jeg ved at min svigerinde blev anbefalet at give panodil af hendes læge fremfor at smøre noget på gummerne, da dette kan bedøve halsen, men om det er en skræk historie lægen lavede eller ej ved jeg ikke..

Anmeld

9. maj 2009

Stumpen

Det er til børn.. -I flydende form.. Ved ikke om man kan få dem som stikpiller..

Anmeld

9. maj 2009

Hansen83

ok så det er måske noget panodil baby i flydende form jeg henter noget på apotek imorgen må jeg hellere synd han ikke får sovet ordenligt.

Taak for så hurtige svar... nu vil jeg hoppe i seng og se hvor meget jeg får sovet.. eller hvor meget han får sovet.

Anmeld

9. maj 2009

Stumpen

Det ville jeg prøve, hvis det genere hans søvn alt for meget..
Du må sove godt..

Anmeld

9. maj 2009

Tina2

Jeg bruger panodil som stikpiller... Min datter brækkede sig af det flydende, det er nu også ret tykt og vammelt...

Det homøopatiske jeg har brugt, kan desværre ikke købes herhjemme... Men forhandles på alle apoteker i Frankrig ved jeg...
Det er koncentreret camille og er små piller som skal opløses i vand.....

Anmeld

9. maj 2009

lonemus

Stumpen skriver:

Jeg ville også prøve med panodil... Vi har aldrig haft bøvl med Mathildes tænder.. men jeg ved at min svigerinde blev anbefalet at give panodil af hendes læge fremfor at smøre noget på gummerne, da dette kan bedøve halsen, men om det er en skræk historie lægen lavede eller ej ved jeg ikke..

Det du fortæller omkring, at det man smører på gummerne kan bedøve halsen, hedder Dolodent. - Men det er taget af makedet her i Danmark, det blev det for 3-4 år siden, netop pga. det var for farligt.

I dag an man kun købe nogle gummedråber hos Matas, som skal stå på køl og som kan køle gummerne lidt. De hjælper lidt her, men er tanden lige ved at komme ud, hjælper kun Panodil. Vi giver også stikpiller, det er meget nemmere, både for os og børnene....

Lone - som også har en søn på snart 2 år, der er ved at få de sidste tænder!

Anmeld

9. maj 2009

Stumpen

lonemus skriver:

Det du fortæller omkring, at det man smører på gummerne kan bedøve halsen, hedder Dolodent. - Men det er taget af makedet her i Danmark, det blev det for 3-4 år siden, netop pga. det var for farligt.

I dag an man kun købe nogle gummedråber hos Matas, som skal stå på køl og som kan køle gummerne lidt. De hjælper lidt her, men er tanden lige ved at komme ud, hjælper kun Panodil. Vi giver også stikpiller, det er meget nemmere, både for os og børnene....

Lone - som også har en søn på snart 2 år, der er ved at få de sidste tænder!

Super, så ved jeg da det
Vi har altid kun givet flydende og det har aldrig været et problem for os.. Men det er vel hvad man er vant til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.