Hvordan tilvænning til flaske, 5 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2012

morlinen

michelledam skriver:

Jeg kunne heller ikke få amningen opat køre med isabella. Havde simpelthen ikke nok. Så da hun var en mdr gammel opgav jeg og valgte at hun skulle på flaske. Hun er jo self nemmere da hunkun er en mdr.men vi prøvede flere flasker og hun ville bare ikke, før vi fandt en flaske fra pigeon med nogle "nye" sutter som minder meget om en brystvorte. Og så ville hun godt.
Og jeg tænker at i skal prøve lidt forskellige flasker og sutter. Og så ville jeg nok starte med udpumpet brystmælk og så snart hun er vanttil at få flaske så langsomt gå over til mme. For at hunkan vænne sig tildet.

Vi har også prøvet med mit eget mælk, men det har alligevel ingen interesse...

Men vi er også igang med at teste forskellige mme og har prøvet Avent og Mam flasken indtil videre. Mam flasken minder nemlig lidt om hendes sut, men stadig er der ingen interesse Men ja, vi må jo bare prøve og prøve. Det sjove er, at hun for en måned siden spiste 80 ml af mit modermælk fra Avent flasken, og også da hun var helt lille... Og nu vil hun slet ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

Storgaard & Lillegaard

morlinen skriver:

Hej med jer

Nu står vi overfor at skulle vænne lillepigen til flaske. Hun er over 5 måneder, og amningen har været en kamp i nogle måneder nu, så har ikke lyst til at fortsætte, for hun virker ikke til at trives med det, og det gør jeg heller ikke.

Vi har prøvet at give flaske nogle gange den seneste måned, men uden større succes. Kun én gang har hun spist. Hun bliver for det meste bare sur over, hvorfor dælen hun skal sidde med sådan en flaske i munden Smagen af mme er da heller ikke lige det bedste. Det er gået en anelse bedre med mit udpumpede.

Nogle der har erfaringer og gode fifs til, hvordan man kan vænne hende til at få sin mælk sådan?

Og lige et tillægsspm: Hvor meget skal de ha i den alder, når de vejer lige knap 7 kg, og fordelt over hvor mange måltider?

På forhånd tak

hvis hun er over 5 mdr så tænker jeg om du ikke kan starte på rigtig mad og fortsætte ammingen til hun er kørt helt over på mad?

Anmeld

25. juli 2012

morlinen

Mbigfarm skriver:

hvis hun er over 5 mdr så tænker jeg om du ikke kan starte på rigtig mad og fortsætte ammingen til hun er kørt helt over på mad?

Jo, overvejer virkelig også at lade det blive ved det, og så får hun bare mælk af kop til den tid.

Det har også den fordel, at hun ikke skal vænnes fra flasken så jo... Men det er nu bedre i forholdt til putteritualet med en flaske i stedet for kop. Som det er nu falder hun i søvn ved brystet, når hun skal i seng. Så jeg kan jo også prøve, bare at beholde den ene godnat-amingen på sigt, og se om jeg kan holde mælkeproduktionen nok oppe til det...

Anmeld

25. juli 2012

Storgaard & Lillegaard

morlinen skriver:

Jo, overvejer virkelig også at lade det blive ved det, og så får hun bare mælk af kop til den tid.

Det har også den fordel, at hun ikke skal vænnes fra flasken så jo... Men det er nu bedre i forholdt til putteritualet med en flaske i stedet for kop. Som det er nu falder hun i søvn ved brystet, når hun skal i seng. Så jeg kan jo også prøve, bare at beholde den ene godnat-amingen på sigt, og se om jeg kan holde mælkeproduktionen nok oppe til det...

Når hun er kørt helt over på mad er det måske også tid til at hun skal lære at sove selv uden dit bryst at falde i søvn på? I så fald hvis din mælke produktion går ned er hun måske stadig tilfreds med at falde i søvn ved dit bryst selvom der ikke er ret meget mælk i.

Anmeld

25. juli 2012

morlinen

Mbigfarm skriver:

Når hun er kørt helt over på mad er det måske også tid til at hun skal lære at sove selv uden dit bryst at falde i søvn på? I så fald hvis din mælke produktion går ned er hun måske stadig tilfreds med at falde i søvn ved dit bryst selvom der ikke er ret meget mælk i.

Ja, du har helt ret. Hun bliver jo større og større og med tiden skal hun jo ikke ha mælk inden hun skal sove.

Men har ingen idé om, hvornår det egentlig er? Er førstegangsmor, så har jo ikke været igennem det før

Anmeld

25. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min svigerinde satte sig ned, lagde en dyne på sine ben og lagde sin datter på ryggen på dynen, men væk fra hende. Altså så benene var ud mod hende. Det gjorde hun, så datteren ikke blev forvirret over brysterne Du kan også prøve at lade manden eller en anden give flaske i ny og næ.

Nogle gange lagde hun hende på sofaen og gav flaske. 

Hun gav lidt efter hver amning. Det tog ca. en måned og nu elsker hun flasken.

Anmeld

25. juli 2012

Storgaard & Lillegaard

morlinen skriver:

Ja, du har helt ret. Hun bliver jo større og større og med tiden skal hun jo ikke ha mælk inden hun skal sove.

Men har ingen idé om, hvornår det egentlig er? Er førstegangsmor, så har jo ikke været igennem det før

Jeg har selv en datter på 5,5 mdr og hun får 3 måltider rigtig mad og 3 amninger. Jeg er igang med at vænne hende fra natamningerne nu og når hun er ca 8 mdr får hun kun mad.
Så det afhænger nok af hvor hurtig man vælger processen skal være og hvordan ens barn tager imod rigtig mad og om man har lyst til at slippe amningen der.

Anmeld

25. juli 2012

morlinen

Mbigfarm skriver:

Jeg har selv en datter på 5,5 mdr og hun får 3 måltider rigtig mad og 3 amninger. Jeg er igang med at vænne hende fra natamningerne nu og når hun er ca 8 mdr får hun kun mad.
Så det afhænger nok af hvor hurtig man vælger processen skal være og hvordan ens barn tager imod rigtig mad og om man har lyst til at slippe amningen der.

Hold da op, det er også flot, at hun spiser 3 måltider! Min pige spiser et omkring frokost, grød eller/og mos, og så skal jeg til at introducere grønsagsmos til hende ved aftensmadstid. Men ja, det er helt sikkert forskel på, hvor hurtige de er til at kunne spise hele måltider. For herhjemme efterspørges der stadig ligeså meget mælk som normalt... Hun spiser heller ikke meget mere end ½ dl af gangen af grød eller mos. Nogle gange lidt mere.

Men det er uden tvivl også det vi skal arbejde hen på.

Anmeld

25. juli 2012

Storgaard & Lillegaard

morlinen skriver:

Hold da op, det er også flot, at hun spiser 3 måltider! Min pige spiser et omkring frokost, grød eller/og mos, og så skal jeg til at introducere grønsagsmos til hende ved aftensmadstid. Men ja, det er helt sikkert forskel på, hvor hurtige de er til at kunne spise hele måltider. For herhjemme efterspørges der stadig ligeså meget mælk som normalt... Hun spiser heller ikke meget mere end ½ dl af gangen af grød eller mos. Nogle gange lidt mere.

Men det er uden tvivl også det vi skal arbejde hen på.

Der er nemlig meget forskel på børn. Min datter spiser alt jeg introducere hende for og hun spiste et sæt måltid fra start vi gik igang.

Din datter elsker bare sin mors nærhed så hun ikke vil af med den endnu

Men i din situation ville jeg prøve at holde amningen kørende den sidste tid istedet for at skulle lære hende at spise af flaske samtidig med hun skal lære at spise rigtig mad drikke vand af glas og hvad der nu ellers sker af nyt, så holde fast i lidt af det hun kender til og foretrækker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.