Hvordan tilvænning til flaske, 5 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.227 visninger
21 svar
0 synes godt om
22. juli 2012

morlinen

Hej med jer

Nu står vi overfor at skulle vænne lillepigen til flaske. Hun er over 5 måneder, og amningen har været en kamp i nogle måneder nu, så har ikke lyst til at fortsætte, for hun virker ikke til at trives med det, og det gør jeg heller ikke.

Vi har prøvet at give flaske nogle gange den seneste måned, men uden større succes. Kun én gang har hun spist. Hun bliver for det meste bare sur over, hvorfor dælen hun skal sidde med sådan en flaske i munden Smagen af mme er da heller ikke lige det bedste. Det er gået en anelse bedre med mit udpumpede.

Nogle der har erfaringer og gode fifs til, hvordan man kan vænne hende til at få sin mælk sådan?

Og lige et tillægsspm: Hvor meget skal de ha i den alder, når de vejer lige knap 7 kg, og fordelt over hvor mange måltider?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

morlinen

Slet ingen med gode råd?

Anmeld

23. juli 2012

Drømme

Har ikke nogen fif til at tilvænne barnet til flaske og mme -men Sophia gider heller ikke flaske. 

Her er det ikke fordi vi ikke ønsker amningen, men fordi farmand snart overtager barslen. Vores datter er 4 1/2 måned.

Jeg malker ud og så får hun mælken af et glas. Det er hun helt vild med

Vi startede ud med snapeseglas men rendte tør, så nu bruger vi et lille plastikglas. Der kommer godt nok mælk overalt, men at se hendes glæde ved det giver os et godt grin og det meste bliver da drukket..

Hun er begyndt at ville tage vores glas fra os hvis vi sidder og drikker et eller andet..

Anmeld

24. juli 2012

morlinen

Dejligt hun er så god til at drikke af kop. Herhjemme kører det faktisk også ret godt. Men hun kan jo på ingen måde drikke alt det hun får ved amning... Kan din Sopiha det? Og hvor meget malker du ud, er det til et helt måltid?

Jeg kan kun ca 50 ml, og så vil det ik mere, eller også bliver jeg utålmodig Bliver jo helt radbrækket i nakken 

Har prøvet Avent og Mam flasker, men hun gider ik rigtigt. Plan B er at fortsætte kamp amningen (pga hendes temperament) til hun er7 mdr, og kun har brug for 400 ml i døgnet, og så får hun det kun med kop derfra...

Anmeld

24. juli 2012

Team Putte

morlinen skriver:

Hej med jer

Nu står vi overfor at skulle vænne lillepigen til flaske. Hun er over 5 måneder, og amningen har været en kamp i nogle måneder nu, så har ikke lyst til at fortsætte, for hun virker ikke til at trives med det, og det gør jeg heller ikke.

Vi har prøvet at give flaske nogle gange den seneste måned, men uden større succes. Kun én gang har hun spist. Hun bliver for det meste bare sur over, hvorfor dælen hun skal sidde med sådan en flaske i munden Smagen af mme er da heller ikke lige det bedste. Det er gået en anelse bedre med mit udpumpede.

Nogle der har erfaringer og gode fifs til, hvordan man kan vænne hende til at få sin mælk sådan?

Og lige et tillægsspm: Hvor meget skal de ha i den alder, når de vejer lige knap 7 kg, og fordelt over hvor mange måltider?

På forhånd tak

Prøv evt. tommee tippee flaskerne.. De minder mest som brystet

Mme smager jo forskelligt, så prøv lidt forskellige mærker? List evt. lidt ud af nogle du kender der giver mme i forvejen? Tænker oz du kan prøve med de flydende brikker istedet for pulver til at starte med

Anmeld

24. juli 2012

Drømme

Dejligt hun er så god til at drikke af kop. Herhjemme kører det faktisk også ret godt. Men hun kan jo på ingen måde drikke alt det hun får ved amning... Kan din Sopiha det? Og hvor meget malker du ud, er det til et helt måltid?

Jeg kan kun ca 50 ml, og så vil det ik mere, eller også bliver jeg utålmodig Bliver jo helt radbrækket i nakken 

Har prøvet Avent og Mam flasker, men hun gider ik rigtigt. Plan B er at fortsætte kamp amningen (pga hendes temperament) til hun er7 mdr, og kun har brug for 400 ml i døgnet, og så får hun det kun med kop derfra...

Hov - har først set dit svar nu..

Du kan evt citere ved at holde musen over datoen og tidspunktet i indlægget og trykke "citer", så får man en nortifikation

Til et måltid kan jeg malke 55-80 ml ud, afhængig af om det er morgen eller aften (hun sover ved siden af mig det meste af natten og får derved mere af det ene bryst end det andet om natten)

Jeg har indtil videre ikke haft noget problem med hun ikke ville spise op af glas, men nu har vi heller ikke gjort det så meget igen. Når hun fik af snapseglas var det jo kun 20-25 ml hun får af gangen, og det har ofte været 1 1/2 snapseglas der skulle til for hun kunne sove af det.. Når hun så vågnede igen har hun for det meste været villig til at tage brystet.

Jeg kan give en update når jeg kommer igang med skolen hvis det er, men det er først midt i august..

Håber I kan få det til at lykkes

Anmeld

25. juli 2012

morlinen

Team Putte skriver:

Prøv evt. tommee tippee flaskerne.. De minder mest som brystet

Mme smager jo forskelligt, så prøv lidt forskellige mærker? List evt. lidt ud af nogle du kender der giver mme i forvejen? Tænker oz du kan prøve med de flydende brikker istedet for pulver til at starte med

Tak for svar

Har også læst om, at Tommee Tippee flasken skulle være god, når de ikke lige kan knække koden. Hun har dog været vant til at sutte af suttebrik, men den er jo også helt blød i forholdt til en flaskesut. Så det er da et forsøg værd.

I Føtex kunne man købe en brik af hver slags, så nu har vi 4 forskellige slags. Idag drak hun over 100 ml af kop af Allomin, så den har vi da fundet ud af hun godt kan lide Vi har slet ikke brugt pulvermælk, kun Arla Babymælk.

Anmeld

25. juli 2012

Mother-love

Jeg kunne heller ikke få amningen opat køre med isabella. Havde simpelthen ikke nok. Så da hun var en mdr gammel opgav jeg og valgte at hun skulle på flaske. Hun er jo self nemmere da hunkun er en mdr.men vi prøvede flere flasker og hun ville bare ikke, før vi fandt en flaske fra pigeon med nogle "nye" sutter som minder meget om en brystvorte. Og så ville hun godt.
Og jeg tænker at i skal prøve lidt forskellige flasker og sutter. Og så ville jeg nok starte med udpumpet brystmælk og så snart hun er vanttil at få flaske så langsomt gå over til mme. For at hunkan vænne sig tildet.

Anmeld

25. juli 2012

morlinen

Drømme skriver:

Hov - har først set dit svar nu..

Du kan evt citere ved at holde musen over datoen og tidspunktet i indlægget og trykke "citer", så får man en nortifikation

Til et måltid kan jeg malke 55-80 ml ud, afhængig af om det er morgen eller aften (hun sover ved siden af mig det meste af natten og får derved mere af det ene bryst end det andet om natten)

Jeg har indtil videre ikke haft noget problem med hun ikke ville spise op af glas, men nu har vi heller ikke gjort det så meget igen. Når hun fik af snapseglas var det jo kun 20-25 ml hun får af gangen, og det har ofte været 1 1/2 snapseglas der skulle til for hun kunne sove af det.. Når hun så vågnede igen har hun for det meste været villig til at tage brystet.

Jeg kan give en update når jeg kommer igang med skolen hvis det er, men det er først midt i august..

Håber I kan få det til at lykkes

Ja, hihi er ikke så ferm til det her Prøvede dog også at citere, men det var fra mobilen, så det gik åbenbart alligevel i kuk.

Men gad vide, hvor mange ml de egentlig får i et helt brystmåltid. Tror hun får mere end det jeg kan malke ud i hvert fald. Flaskebørn spiser jo snildt 200 ml.

I dag havde vi endnu en af de ture, hvor hun ikke ville tage brystet efter hun havde sluppet, fordi mælken ikke løb hurtigt nok til. Så der endte jeg med at give hende Allomin i kop, og det elskede hun. Ved der var ca. 175 ml tilbage i kartonen, og der gik seføli meget til spilde, men tror da hun har spist 100 ml i hvert fald. Men hun blev ved med at hive koppen hen og ville have mere. Så det er da helt sikkert vejen frem, hvis ikke flasken kommer til at virke.

Om kort tid kan hun jo spise 3 måltider udover mælk, og så skal hun jo kun have 400 ml mælk om dagen, så det må hun kunne få af kop. Så dejligt med en plan B, som jeg er ret sikker på nok skal komme til at virke. Så må jeg bare kamp-amme de næste par måneder...

Du må da rigtig gerne melde tilbage, når I først er kommet ind i en god rytme. Altid dejligt at høre andres erfaringer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.