sen abort! hvordan kommer man igennem det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.953 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. juli 2012

NNGG

Fødte vores lille pige d 13. juli - og nej, hvor jeg savner hende og de drømme vi havde fået opbygget omkring det at skulle være forældre.

Vi tog til MD-scanning den 10 juli. Kæresten havde taget fri fra arbejde, fordi vi gerne ville fejre gensynet med vores lille pige med en brunch og kærestehygge.

Jeg var slet ikke så nervøs for MD-scanningen som jeg var til NF, da maven var vokset og jeg kunne dagligt mærke liv fra hende. - MEN vi fik et kæmpe chok. Vores lille pige havde en del indre misdannelser, som ville få store konsekvenser for et levedygtigt liv - hvis hun overhovedet ville overleve graviditeten igennem.

Det gik hurtigt op for mig, at jeg skulle tage afsked med vores lille pige, som jeg sådan havde glædet mig til at møde sidst i nov.

Fredag den 13 juli kl 21.18 kom en fin lille babypige til verden. Hun var simpelthen så fin! Vildt at vi havde skabt hende!! Vi var stolte, kede af det og lettede over at få aborten overstået.

Nu savner jeg hende simpelthen så meget!! Vil have vores lille pige, som vi jo ventede på i 5 mdr!!

hvordan kommer man videre?

Min kæreste og jeg har allerede snakket om at prøve at gøre mig gravid igen. Vi er igennem dette forløb blevet bekræftet i, at vi virkelig gerne vil være forældre - men omvendt ved jeg ikke om jeg er klar til at springe ud i det igen? Men vil SÅ gerne være mor!!

Hvordan kom I igennem det? og hvor lang tid gik der før I var klar igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

GønskE

Virkelig ikke rart at læse, er virkelig ked af det på jeres vegne! 

Har ingen erfaringer på det område (heldigvis

- men har hørt om det op til flere gange, og nogen siger man bare skal igang med det samme igen. 

Men var det 'tilfældigt' at jeres pige havde de misdannelser? Altså så i ikke kommer ud i det igen. 

Kan desværre ikke rigtig komme på noget som skulle være trøstende, andet end at jeg er ked af det på jeres vegne, men kender folk det også er sket for, som i dag har de skønneste unger, og ikke kom ud for det igen 

Anmeld

22. juli 2012

Kofoed.

kondolere, det er altid hårdt at miste, selvom det er som sen abort eller efter fødsel.

Jeg har selv mistet en, cirka ligeså langt henne, min var en tvilling søster til anastasia, så havde en del andre forhold end du har. Men jeg ved hvor hårdt det er, i starten kan det bare være en kamp at trække vejret og spise mad, jeg gjorde som jeg skulle, fordi jeg var nød til det, for ellers ville anastasia heller ikke klare den, det var en svær tid, som du selv ved.

Jeg havde/har mange problemer med, at jeg ikke fik en pause til lige at finde hvilket ben jeg skulle så på, det var først efter noget tid, det hele blev for meget, jeg var stædig og kunne ikke selv se, hvor meget såret jeg var og hvor hårdt det hele var, personligt kunne jeg godt havde brugt et par måneder til at få styr på mig igen, for psykolog hjælp, evt parterapi (det tager virkelig hårdt på forholdet, specielt fordi far han ikke har fået helt den samme forældre førelse som mor og derved kan havde lidt svært ved at forstå hendes reaktioner, så kommunikation er sindsygt vigtig og det kan til tider være svært, det må man selv bedømme som par). Du skal være helt klar, du skal vide, at det ikke vil tage for hårdt på dig, psykisk, for det bliver kun værre når barnet kommer...

Find din vej, brug alt den hjælp du kan få og lyt efter hvad de "kloge hoveder" anbefaler, selvfølgelig med et gram salt.

Håber i klare her godt igennem den hårde tid.

Din sorg skal du ikke undskylde for eller formindske, du føler som du gør, og det er HELT iorden. Det tager tid, jeg mistede for er år siden, men græder og savner hende stadig tit, hvis ikke dagligt.

Anmeld

22. juli 2012

MorDk

Det gør mig virkelig ondt at I skal opleve dette

Ønsker alt det bedste for jer ♥

Du ER mor til en lille engel. Håber du snart bliver MOR til en lille dreng/pige... ♥ 1000 tanker herfra!!!!

Anmeld

22. juli 2012

os2

Det gør mig ondt med jeres tab.

Jeg har selv prøvet at miste tvillinger, så ved hvordan du har det.

Jeg har fundet hjælp på siden smaa engle og på facebook siden vores små engle.

Her kan du komme i kontakt med andre der har prøvet det samme og som ved hvordan du har det - du kan dele din sorg med nogen som har prøvet det samme. Det har været og er stadig en god terapi for mig at være med i de to grupper.

Ønsker jer alt godt fremover.

Anmeld

23. juli 2012

NNGG

MorDk skriver:

Det gør mig virkelig ondt at I skal opleve dette

Ønsker alt det bedste for jer ♥

Du ER mor til en lille engel. Håber du snart bliver MOR til en lille dreng/pige... ♥ 1000 tanker herfra!!!!

Jeg er mor til lille Ella - som evigt vil blivemindet - hun har lært mig at sætte pris på livet, styrket forholdet til min kæreste og gjort mig bevidst om hvor stort det er at blive forældre.

Anmeld

23. juli 2012

TR

NNGG skriver:

Fødte vores lille pige d 13. juli - og nej, hvor jeg savner hende og de drømme vi havde fået opbygget omkring det at skulle være forældre.

Vi tog til MD-scanning den 10 juli. Kæresten havde taget fri fra arbejde, fordi vi gerne ville fejre gensynet med vores lille pige med en brunch og kærestehygge.

Jeg var slet ikke så nervøs for MD-scanningen som jeg var til NF, da maven var vokset og jeg kunne dagligt mærke liv fra hende. - MEN vi fik et kæmpe chok. Vores lille pige havde en del indre misdannelser, som ville få store konsekvenser for et levedygtigt liv - hvis hun overhovedet ville overleve graviditeten igennem.

Det gik hurtigt op for mig, at jeg skulle tage afsked med vores lille pige, som jeg sådan havde glædet mig til at møde sidst i nov.

Fredag den 13 juli kl 21.18 kom en fin lille babypige til verden. Hun var simpelthen så fin! Vildt at vi havde skabt hende!! Vi var stolte, kede af det og lettede over at få aborten overstået.

Nu savner jeg hende simpelthen så meget!! Vil have vores lille pige, som vi jo ventede på i 5 mdr!!

hvordan kommer man videre?

Min kæreste og jeg har allerede snakket om at prøve at gøre mig gravid igen. Vi er igennem dette forløb blevet bekræftet i, at vi virkelig gerne vil være forældre - men omvendt ved jeg ikke om jeg er klar til at springe ud i det igen? Men vil SÅ gerne være mor!!

Hvordan kom I igennem det? og hvor lang tid gik der før I var klar igen?

Det gør mig utroligt ondt at læse ! Håber virkelig i støtter og hjælper hinanden , husk at det er i orden at være ked af det og få snakket om det . Jeg mistede vores søn den 27 april , var 19 uger henne ;'( ..

Anmeld

23. juli 2012

Annette A

Hvor er det frygteligt I skulle opleve det.. Har ingen magiske ord eller råd for aner virkelig ikke hvordan man tackler sådan en sorg. Håber det bedste for Jer fremover

Anmeld

23. juli 2012

M&N

Hvor er jeg dog frygtelig ked af det på jeres vegne at i skulle gennemgå noget så grufuldt!

Jeg sender min dybeste medfølelse og håber på det bedste for jer fremover.

Håber lykken er med jer denne gang. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.