Hellere negativ opmærksomhed end ingen opmærksomhed...!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.954 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. maj 2009

Honningblomst

sådan er der mange børn der har det...måske især dem der har det svært og ikke bliver set eller hørt.
Det der skræmmer mig er når voksne mennesker har det på samme måde...måske I andre har oplevet sådanne mennesker??
Hvorfor tror I de er sådan...er det pga barndommen, er det et udtryk for deres liv nu eller her eller er det mon bare en brist??
Jeg forstår ikke at nogen ønsker at blive til grin og faktisk bare ønsket langt væk og så til stadighed fortsætter deres negative adfærd...men mon det bare er måden de er blevet mødt hele deres liv og en form for overlevelsetaktik??
Nå, bare lige lidt tanker her på en fredag aften...
Knus til jer alle...
Eva, som hellere vil holdes af end kun lige udholdes...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2009

Mikkelmusen

Jeg kan godt følge din tankegang Eva. Jeg har selv været et af de der børn hvor negativ opmærksomhed bare bedre end ingen.
Jeg vil sige at i mit tilfælde handler det om hvad der skete i mit liv her og nu. Jeg er ikke sådan idag, synes jeg i hvert fald selv. Det er der jo heller ingen der kan holde ud af høre på

Men jeg tror alligevel at der er nogle stykker der tager det med fra barndommen. Dem kender jeg selv et par stykker af privat. De har ikke ændret sig efter de blev voksne. Det er både lidt synd for dem, men også rigtig sørgeligt.

Anmeld

8. maj 2009

Miamaja

måden de er blevet mødt hele deres liv og en form for overlevelsetaktik. jep- det tror jeg paa

og ja, jeg har modt voksne mennesker som stadig har det saadan

jeg GAD det vitterligt ikke, hvis jeg ikke faar opmarksomhed nok saa bliver jeg bare mobset og stille og saa er det detsynes det er underligt. ikke at born gor det men at voksne fortsaetter i samme spor

Anmeld

8. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
For nogle mennesker tror jeg også det kan være resultatet af en dyb ensomhed...

Hvis man nu af den ene eller anden grund er akavet i sin kontakt med andre mennesker men stadig har behov for opmærksomhed og kontakt så kan man jo blive ved med at presse på til folk bliver trætte af en.

Og så får man både kontakt og reaktion - sådan lidt "er der nogen derude der kan høre mig"-agtigt... Trist...

Men for andre tænker jeg det kan være lav intelligens for eksempel som er årsag til manglende forståelse for sociale normer og grænser... Det har jeg tænkt over for nyligt....

Anmeld

8. maj 2009

Fiona78

Rosa skriver:

For nogle mennesker tror jeg også det kan være resultatet af en dyb ensomhed...

Hvis man nu af den ene eller anden grund er akavet i sin kontakt med andre mennesker men stadig har behov for opmærksomhed og kontakt så kan man jo blive ved med at presse på til folk bliver trætte af en.

Og så får man både kontakt og reaktion - sådan lidt "er der nogen derude der kan høre mig"-agtigt... Trist...

Men for andre tænker jeg det kan være lav intelligens for eksempel som er årsag til manglende forståelse for sociale normer og grænser... Det har jeg tænkt over for nyligt....

Jeg vil give dig ret og i bund og grund er det jo tragisk at det er sådan det er at negativ opmærksomhed er bedre end ingen...
Kender det fra hunde de har det ligesådan

Anmeld

8. maj 2009

Honningblomst

Tak for Jeres svar....nu tænker jeg lige lidt videre...tror I også sådanne mennesker ville kunne lyve om store ting for at få opmærksomhed, feks at de var syge, havde mange penge, var gravide...ja, hvad ved jeg...bare lidt tanker...
Knus..

Anmeld

8. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Tak for Jeres svar....nu tænker jeg lige lidt videre...tror I også sådanne mennesker ville kunne lyve om store ting for at få opmærksomhed, feks at de var syge, havde mange penge, var gravide...ja, hvad ved jeg...bare lidt tanker...
Knus..

Nogle ville sikkert kunne finde på det, men andre ville jeg mene slet ikke var i stand til at finde på sådan en omfattende løgn... Men hold da op det satte lige tanker i gang da jeg læste hvad du skrev...

Anmeld

8. maj 2009

Fiona78

Eva skriver:

Knus..

Tror jeg sagtens...
Havde en veninde folkeskolen hvis mor var alkoholiker og faren var konstant på forretningsrejser hun fik bestemt ikke nok opmærksomhed og fandt tit på ting som var sket i hendes liv for at få opmærksomhed...Hun stødte mange mennesker fra hende da de fandt ud af hun løj men jeg kendte hende jo bag facaden så vidste godt hvorfor hun gjorde det

Anmeld

8. maj 2009

Honningblomst

Nogle ville sikkert kunne finde på det, men andre ville jeg mene slet ikke var i stand til at finde på sådan en omfattende løgn... Men hold da op det satte lige tanker i gang da jeg læste hvad du skrev...

Ja ikke..jeg tænker nemlig også lige lidt tanker...hmm...

Anmeld

8. maj 2009

Tynen

Eva skriver:

Knus..

Jep!
Den er set før... Endda et par gange.

Sørgeligt, men hvad..
Dårlig/falsk opmærksomhed er jo også opmærksomhed!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.