ventetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. juli 2012

Anonym trådstarter

Hvor lang tid plejre der at gå før man får en indkaldelse fra sygehuset når ens egenlæge har henvidst? jeg er anonym da jeg  ikke vil kunne googles på dette spørgsmål.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2012

pussekat

Anonym skriver:

Hvor lang tid plejre der at gå før man får en indkaldelse fra sygehuset når ens egenlæge har henvidst? jeg er anonym da jeg  ikke vil kunne googles på dette spørgsmål.

hejsa

???? hvad skal du have  indkaldelse  til så kun det være vi kun svar dig

Anmeld

21. juli 2012

Anonym trådstarter

pussekat skriver:

hejsa

???? hvad skal du have  indkaldelse  til så kun det være vi kun svar dig

Ortopæd afdeling tror jeg det hedder. 

Anmeld

21. juli 2012

Mariajny

Anonym skriver:

Ortopæd afdeling tror jeg det hedder. 

Der kan desværre gå langtid.. Der er så lang ventetid på både forundersøgelse og derefter operation.

Anmeld

21. juli 2012

Anonym trådstarter

Mariajny skriver:

Der kan desværre gå langtid.. Der er så lang ventetid på både forundersøgelse og derefter operation.

okay øv har bare så ondt så håber det går hurtigt

Anmeld

21. juli 2012

pussekat

hejsa

jeg kan sige der kan gå lang tid her gå fra jan og til nu og skal før op og scaning her den 15-8 og der efter skal jeg tilbage til læge og der efter skal jeg på Ortopæd afdeling  og læge sige at der kan gå op til 4 månde i nu  så her jeg også gå i ca 1 år her gigt i hele kroppe og skal have 2 nye hofte og 2 nye knæ  og nye knæ kan jeg ikke få før jeg er over 50 år så ti år i nu pahaaaaaaa  hvor jeg skal gå og have ondet alle 24 time

Anmeld

21. juli 2012

Anonym trådstarter

pussekat skriver:

hejsa

jeg kan sige der kan gå lang tid her gå fra jan og til nu og skal før op og scaning her den 15-8 og der efter skal jeg tilbage til læge og der efter skal jeg på Ortopæd afdeling  og læge sige at der kan gå op til 4 månde i nu  så her jeg også gå i ca 1 år her gigt i hele kroppe og skal have 2 nye hofte og 2 nye knæ  og nye knæ kan jeg ikke få før jeg er over 50 år så ti år i nu pahaaaaaaa  hvor jeg skal gå og have ondet alle 24 time

jeg håber det går noget hurtigere her da jeg er på kh og får den frataget vis jeg ikke kan komme i aktivering efter nogle mdr. jeg er virkelig ked af at høre om dig. hvad sygehus er du på ?

Anmeld

21. juli 2012

pussekat

Anonym skriver:

jeg håber det går noget hurtigere her da jeg er på kh og får den frataget vis jeg ikke kan komme i aktivering efter nogle mdr. jeg er virkelig ked af at høre om dig. hvad sygehus er du på ?

hejsa

det er horsens

Anmeld

21. juli 2012

Anonym trådstarter

pussekat skriver:

hejsa

det er horsens

okay. det her er i holstebro

Anmeld

22. juli 2012

Rockertand

Anonym skriver:

For det første skal du vide, hvornår din læge har sendt henvisningen (- og ja, der kan sagtens gå en uge), derefter har sygehuset 8 hverdage til at sende et indkaldelsesbrev med en tid. Hvis du synes, at den tildelte ventetid er uacceptabel, kan du kontakte patientkontoret (telefonnummeret fremgår af indkaldelsesbrevet), og de kan hjælpe dig med at finde andre alternativer - som oftest geografisk er meget langt væk, men så må du selv vælge mellem onderne. 

Du skal være opmærksom på, at den første kontakt til en afdeling altid kun er en forundersøgelse, det vil sige, at der derefter kan være ventetid på yderligere skanning, i nogle tilfælde forsøg på træning, og så er der selvfølgelig ventetid på selve operationen og efterfølgende genoptræning.

Med mindre der er specielle omstændigheder bliver du ikke frataget KH, idet du kan fremvise kopi af indkaldelsesbrevet - endnu bedre hvis du får fremskyndet din tid et andet sted i landet - derefter kan kommunen bede om aktindsigt i dit journalforløb og dermed følge med i, hvor langt du er i forløbet, og hvor tæt du er på at kunne deltage i aktivering igen - hvis du foretager handlinger, som forhaler forløbet, vil der muligvis blive tale om inddragelse af udbetaling, så gør, hvad du kan for at komme hurtigt igennem.

Held og lykke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.