praktik på plejehjem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2009

Janep

Pia skriver:

I den kommune hvor jeg arbejder må du ikke gøre de opgaver uden opsyn som du fortæller du laver..
Du har ingen erfaring inde for området og kan nemt gøre noget forkert.
Hvis du feks var sommerferie aflser ved os, skulle du have været på 14 dages introduktion kursus og været på forflytnings kursus, inden vi ville lade dig arbejde alene..
Men ved godt det er meget forskelligt fra sted til sted og kommune til kommune..

Alt efter hvor moden du er som person og hvor stor interesse du viser for faget, så vil vi også lade dig gøre forskellige opgaver, men først når vi er sikre på at du kan klare det på egen hånd...

Pia..

jah der må åbenbart være meget forskel..
eller er det bare fordi jeg er så dygtig

Jeg går jo meget op i det da det er det jeg vil være. Kan være det er det de kan mærke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2009

Pia

De kan jo helt sikkert mærke om det er det du brænder for..
Når jeg skriver som jeg gør er det også for og gøre opmærksom på at du skal passe på dig selv..
For skulle du få en arbejdsskade er der intet og hente i forhold til forsikring osv, hvis du og dit praktik sted ikke har overholdt reglerne..
Og så er der nemlig stor forskel på om man er ansat som praktikant eller sommerferie afløser..
I er dækket af forskellige forsikringer..

Kh Pia.

Anmeld

8. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
Janep skriver:

heh okay det lyder godt

Jah vidste godt der var noget der,, mente bare at man skulle være rigtigt ansat og ikke som praktikant før man for merit?

I vores kommune kan man ikke blive fastansat hvis man ikke er uddannet. Men hvis du får et vikariat på fx 6 mdr, så tæller det Jeg var ansat i vikarkorpset i 2 mdr. Så fik jeg et vikariat i hjemmeplejen i 3 mdr, forlænget med 2 mdr og forlænget med 7 mdr, men jeg har så skiftet stilling inden det er udløbet.

Anmeld

8. maj 2009

Janep

Pia skriver:

De kan jo helt sikkert mærke om det er det du brænder for..
Når jeg skriver som jeg gør er det også for og gøre opmærksom på at du skal passe på dig selv..
For skulle du få en arbejdsskade er der intet og hente i forhold til forsikring osv, hvis du og dit praktik sted ikke har overholdt reglerne..
Og så er der nemlig stor forskel på om man er ansat som praktikant eller sommerferie afløser..
I er dækket af forskellige forsikringer..

Kh Pia.

ah okay...

det må jeg lige få undersøgt så.. men de er meget omhygelige med arb stillinger osv så tror ikk der sker mig noget

Anmeld

8. maj 2009

Janep

Jeanne skriver:

I vores kommune kan man ikke blive fastansat hvis man ikke er uddannet. Men hvis du får et vikariat på fx 6 mdr, så tæller det Jeg var ansat i vikarkorpset i 2 mdr. Så fik jeg et vikariat i hjemmeplejen i 3 mdr, forlænget med 2 mdr og forlænget med 7 mdr, men jeg har så skiftet stilling inden det er udløbet.

okay..

lidt træls det er så forskelligt fra komune til komune

Men jeg sys det er smart at man kan få merit på den måde

Anmeld

9. maj 2009

KarinaIda

Janep skriver:

jammen jeg har heller ikk noget imod at gøre det alene, jeg vil jo gerne lære det da det er den uddannelse jeg vil ha.

Men jeg har ikke gået på skole endnu og er ikke tilmelt en skole
Jeg er sendt derud af et jobcenter

Mener bare at så kan alle jo komme og passe de gammle uden egentlig at vide ret meget om det.

Det også rigtigt nok, det kan alle mere eller mindre gøre uden en uddannelse.... Men de må gerne sætte dig til og gøre tingene selv, hvis du selv tør/vil osv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.