Tilvænning af navn + tilrettelæggelse af dåb GOSH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.382 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. juli 2012

LotusCPH

Hmm syntes godt nok det er svært med navn.Under graviditeten endte vi op med mit LUCA og Mandens SEBASTIAN. Vi valgte ikke navnet før han kom ud og der var vi enige om det skulle være SEBASTIAN AARON BAK, men men men men så er det kan simpelthen ikke vænne os til det. Får sagt Elvis som vores kat hedder eller lillebror ellers bebs - 

Så snakkede vi den anden dag og manden gik med til vi måske ku kalde ham LUCA- selvom han ellers har været ret fast på sebastian- OG så er det mor her bliver i tvivl- 

Det er vel bare en vanesag - det er vel ligemeget hva navn vi komme med - så er det vel svært i starten?

Også ang. dåben - syntes det er vildt der allerede er snak om dåb - syntes der er masser tid. Han er også kun 3 uger nu *G*

Men hvordan har I det med navn? + lidt billedHAGL

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2012

lio

Vi valgte valgte navn under graviditetenog har siden omtalt ham ved navnet, så det ligger bare i selvfølgen at det hedder han. Men jeg kan huske da min søster fødte at hun blev i tvivl om navnen og faktisk ændrede det til noget hun følte lå bedre på tungen tror jeg.

Lionel er idag 4 uger og vi har arrangeret dåb når han er 10 uger da vi synes bedst om baby er lille. (kjolen skal også passe) Ville også udnytte vejret inden det bliver meget efterårs agtigt og koldt.

Anmeld

21. juli 2012

LilleLene

altså min søn skal jo hedde Benjamin (fandt vi ud af efter fødslen, da vi ikke vidste kønnet)
Men vi kalder ham bumbum og det tror jeg jeg vil blive ved med, og de fleste i min familie er også begyndt på det

Syntes godt man kan kalde dem noget og så de hedder noget andet

Anmeld

21. juli 2012

female

LotusCPH skriver:

Hmm syntes godt nok det er svært med navn.Under graviditeten endte vi op med mit LUCA og Mandens SEBASTIAN. Vi valgte ikke navnet før han kom ud og der var vi enige om det skulle være SEBASTIAN AARON BAK, men men men men så er det kan simpelthen ikke vænne os til det. Får sagt Elvis som vores kat hedder eller lillebror ellers bebs - 

Så snakkede vi den anden dag og manden gik med til vi måske ku kalde ham LUCA- selvom han ellers har været ret fast på sebastian- OG så er det mor her bliver i tvivl- 

Det er vel bare en vanesag - det er vel ligemeget hva navn vi komme med - så er det vel svært i starten?

Også ang. dåben - syntes det er vildt der allerede er snak om dåb - syntes der er masser tid. Han er også kun 3 uger nu *G*

Men hvordan har I det med navn? + lidt billedHAGL

De første par uger havde jeg svært ved at kalde vores datter ved navn. Det blev blot til lillepigen. Skulle lige "se hende an" og se om navnet passede til hende. Det blev vi så enige om at det gjorde, og nu kalder vi hende ved navn og diverse kælenavne som "musen", "lillepige" osv.

Anmeld

22. juli 2012

LotusCPH

female skriver:

De første par uger havde jeg svært ved at kalde vores datter ved navn. Det blev blot til lillepigen. Skulle lige "se hende an" og se om navnet passede til hende. Det blev vi så enige om at det gjorde, og nu kalder vi hende ved navn og diverse kælenavne som "musen", "lillepige" osv.

Glæder mig at høre det er ganske normalt - man går jo lidt og bliver i tvivl i denne ammevarden og dans i lortebleer Men tror vi går over til LUCA som jeg hele tiden har holdt på - det passer SÅ meget bedre til ham og manden er også med på det. Han syntes begge navne er fantastiske- Så er op til mig. Men syntes det er et stort valg. Men det bliver nok LUCA AARON BAK Det svinger li´som lidt bedre

og passer med kaya og tristan - hans søskende

Anmeld

22. juli 2012

LotusCPH

Laijona Äiti skriver:

Vi valgte valgte navn under graviditetenog har siden omtalt ham ved navnet, så det ligger bare i selvfølgen at det hedder han. Men jeg kan huske da min søster fødte at hun blev i tvivl om navnen og faktisk ændrede det til noget hun følte lå bedre på tungen tror jeg.

Lionel er idag 4 uger og vi har arrangeret dåb når han er 10 uger da vi synes bedst om baby er lille. (kjolen skal også passe) Ville også udnytte vejret inden det bliver meget efterårs agtigt og koldt.

Dejligt det er så normalt at ændre navnet eller føle for et andet  

Men ja vi overvejer også tidlig dåb - August- er også min fødselsdagsmåned

Anmeld

22. juli 2012

LotusCPH

LilleLene skriver:

altså min søn skal jo hedde Benjamin (fandt vi ud af efter fødslen, da vi ikke vidste kønnet)
Men vi kalder ham bumbum og det tror jeg jeg vil blive ved med, og de fleste i min familie er også begyndt på det

Syntes godt man kan kalde dem noget og så de hedder noget andet

JA det er noget sjovt noget med navne - nu har "han" bare været inde i maven - så der har han været bebs- lilleprut, lillefisen, lillebror osv ... men nu han er ude skal han jo ha et navn - Men LUCA it is

Anmeld

22. juli 2012

Drømme

Vi kendte ikke kønnet, men jeg var helt og aldeles forelsket i navnet Aurora til en pige og Avelon til en dreng..

Da hun kom ud ved kejsersnit og manden holdte hende første gang, sagde han hun lignede en Sophia..

Jeg var enig, men neej hvor har det taget mig tid at vænne mig til at min datter hedder Sophia.. Hun har været det helt fra start af, har ikke kunne hedde andet, men i graviditeten havde jeg sådan forestillet mig en datter ville komme til at hedde Aurora.. Håber det giver mening..

Tror det er meget normalt at skulle vænne sig til navnet, men tror også det er godt at se på barnet og fornemme hvad der passer til det.. 

Anmeld

22. juli 2012

Drømme

Drømme skriver:

Vi kendte ikke kønnet, men jeg var helt og aldeles forelsket i navnet Aurora til en pige og Avelon til en dreng..

Da hun kom ud ved kejsersnit og manden holdte hende første gang, sagde han hun lignede en Sophia..

Jeg var enig, men neej hvor har det taget mig tid at vænne mig til at min datter hedder Sophia.. Hun har været det helt fra start af, har ikke kunne hedde andet, men i graviditeten havde jeg sådan forestillet mig en datter ville komme til at hedde Aurora.. Håber det giver mening..

Tror det er meget normalt at skulle vænne sig til navnet, men tror også det er godt at se på barnet og fornemme hvad der passer til det.. 

Hun er forresten kommet til at hedde Aurora til mellemnavn

Anmeld

22. juli 2012

LotusCPH

Hun er forresten kommet til at hedde Aurora til mellemnavn

Godt nok nogle fede navne Meget anderledes - Så havde I også jeres tvivl i starten om at vænne jer til det - sknt at gøre - man går jo lidt i babyverdenen her og tror man er blevet helt kuk når man ik ka sige barnets navn *G* Men har lavet en ændring - det bliver Luca - det svinger meget bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.