Hvornår er det svigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.064 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. juli 2012

Anonym trådstarter

Jeg er altså lige annonym for vil ikke udstille nogen...

Kan en beskidt hjem være et svigt?

Jeg har nogle bekendte som har en dejlig lille pige på et syv måneder. MEN deres hjem er så ulækkert, jeg har aldrig oplevet så møg beskidt et hjem før. Der er ikke blevet støvsuget de første 4 måneder af lillepigens liv, på trods af en meget stor langhåret hund, der er 10-15 cm hår langs alle paneler, på gulvet i køkkenet kan der snildt ligge de første 100 døde fluer foruden de levende på gulvet. På badeværelset står sæk efter sæk med beskidte bleer, og lugter noget så fælt. Desuden bliver der røget i hjemmet så det er ikke en god oplevelse at komme på besøg. Synes der er ret mange alarm klokker der ringer for mig, selvom pigen er rigtig skøn og ret god til øjenkontakt, ligger hun aldrig på maven, hun sidder altid i skråstol eller sækkestol foran tvet, hun kan ikke trille hverken fra mave eller ryg og gør ingen tegn på det. Hun kan ikke lide at ligge på maven siger forældrene så har aldrig rigtig gjort det.

Men er faktisk i tvivl om et møg beskidt hjem kan være svigt, undre mig egentlig at SP'en ikke har sagt noget for det er så grumt og der lugter så fælt, men der er aldrig blevet gjort rent inden SP kommer, og hun kommer ikke længere...

Men er det egentlig svigt, og ville i gøre/sige noget??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2012

Anonym trådstarter

slet ingen med nogen tanker omkring det?

Anmeld

20. juli 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Om det er svigt, ved jeg ikke - det har jeg ikke kompetence eller baggrundsviden til at udtale mig om.

Men det kan i hvert fald ikke være sundt!

Fejler barnet noget som evt kunne kædes sammen med skidtet i huset?

Jeg tænker, og det er blot tanker, at har barnet symptomer på astma el lign, og forældrene ikke gør en indsats for at forbedre forholdene, dårligt nærmer vi os nok noget der minder om svigt

Håber, at forældrene kan få hjælp til at få styr på rengøringen

Anmeld

20. juli 2012

Anonym trådstarter

AnjaM skriver:

Om det er svigt, ved jeg ikke - det har jeg ikke kompetence eller baggrundsviden til at udtale mig om.

Men det kan i hvert fald ikke være sundt!

Fejler barnet noget som evt kunne kædes sammen med skidtet i huset?

Jeg tænker, og det er blot tanker, at har barnet symptomer på astma el lign, og forældrene ikke gør en indsats for at forbedre forholdene, dårligt nærmer vi os nok noget der minder om svigt

Håber, at forældrene kan få hjælp til at få styr på rengøringen

Barnet har astma...

Det er nemlig det, det er svært at vurdere, også for mig, ved i hvert fald bare at det ikke er optimale forhold at vokse op i eller have barn i. Jeg troede egentlig at det var sådan noget SP også ville kommentere, ved fra en veninden at hendes hjem blev grundig gennemgået af SP'en til graviditets besøget og forskellige ting skulle fjernes mv.

Jeg kan bare mærke på mig selv at alle alarm klokker rigtig når jeg er der, men ved ikke om det noget man reelt kan "melde". De går begge hjemme på kontant hjælp(barsel) så det er ikke tiden der mangler.

Anmeld

20. juli 2012

VIPpigen

Jeg ved heller ikke om det beskidte hjem er svigt. Men vil bestemt mene at når barnet ikke kan følge sin udvikling, så er det ikke godt.
Det er super hun kan holde øjnekontakt, men hvordan er hun ellers som et 7 måneder barn?? Pludre hun, og støtter hun lidt på benene når man holder hende oprejst?? Min datter er født 5 uger for tidligt, og hun knækkede "hoppe-koden" som 7 måneder...

Det er nok sådan nogen ting jeg ville være mest obs på... Og så smid et ord om skidtet, og pigens astma.... Det er bestemt ikke sundt hvis de ønsker hun skal være fri for inhilator om nogen år...

Anmeld

20. juli 2012

KakaoDrik

Ja det er svigt. Jeg har før hjulpet par med at fjerne den slags med panikopkald til panikoprydning grundet sp besøg. Desværre faldte de i efter besøget og jeg stoppede med at hjælpe dem. Deres hjem var som du beskriver. Ring evt anonymt til deres sp og spørg om hun har lagt mærke til deres hjem for noget tyder på at de har brug for hjælp 

Anmeld

21. juli 2012

LineSchack

Vil give KakaoDrik ret, det er svigt især når barnet har astma at de så ryger inde. Et lille barn kan slet ikk tåle det for ikk at tale om voksne. Og at hun udviklings mæssigt ikk er med er også et svigt. Selvom barnet blir sur skal man blive ved. Min datter på 4 måned blev også tosset, men nu kan hun holde sit hoved og ligge på maven i 10 min uden at hun blir sur...D kan ringe kommunen og være anonym og de vil undersøge sagen...Det synd, selvom de meget muligt er de sødeste forældre. Selvf skal de ikk ligne kongens palæ. Men der skal ikvævere ulækkert.. Og fluer blir tiltrukket af stank...  Håber d finder ud af nodet, ik mindst for den lille pige. 

Anmeld

21. juli 2012

Stivdie

Jeg kender nogen, hvor naboerne meldte dem for noget lignende. Der kom nogen fra kommunen ud til dem på et anmeldt besøg (tror det idé døgnvagten). De nåede at få ryddet op og gjort rent inden, men det var en slem forskrækkelse for dem, og derefter gjorde de sig mere umage med at bede om hjælp når det blev for meget.
Jeg ved dog ikke om man kan anmelde anonymt, for ellers kan det nok godt ende med at koste et venskab..

Anmeld

25. juli 2012

miig1989

Jeg vil mene, det er svigt ..

Du har underretningspligt ..

http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omraader/Boern-ung e-og-familie/udsatte-boern-og-unge/Saerlig-stoette /Underretningspligt/Sider/Start.aspx

Lav en underretning enten på nettet eller mød op i familieafdelingen i din kommune

Du har lov til at være anonym i din underretning

Anmeld

25. juli 2012

Mettefpigen

Det er svigt men synes også det er pligt fra sp.... Det med at ligge ham på maven gjorde jeg heller ikk ret meget da han var mindre.. Og man må gerne ryge i sit eget hjem hvis de har valgt det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.