Hvordan får I jeres børn til....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2012

Mother-love

Jeg tror det du har gjort i dag er det rigtige. Altså øse det op på tallerken og så ellers bare lade hende selv bestemme om hun vil smage. Jeg tror det at man prøver og presse på gør det værre. Jeg kan ikke lide ret meget fisk. Og efter jeg har mødt kæresten som elsker fisk har jeg smagt mere forskelligt. Men har lidt den der når han siger prøv lige og smag så er det som om jeg går helt i baglås og bare slet ikke får lyst til at smage. Nok mest fordi jeg føler mig tvunget og smager når jeg føler mig klar da det er meget sjællent jeg kan lide det fisk der bliver serveret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2012

MinNoah

Min dreng på knap tre år kan godt finde på kun at ville spise ris til aften fx.

Nogle gange får han lov, andre gange forlanger jeg han spiser noget grønt inden han får flere ris på tallerknen. Og det fungerer fint... Siger bare... "du skal spise nogle af grøntsagerne inden du får flere ris.." Han spiser dem glædeligt for at få flere ris bagefter

Anmeld

20. juli 2012

2babygirls

Bellas Mor skriver:

.... at spise forskellige grønsager og frugter??

Vi har i laaaang tid prøvet at få vores 3 årige datter til at spise forskellige grønsager, til aftensmad. Iaften orkede jeg så ikke diskussionen, så lod hende helt være, og vupti - både broccoli, gulerødder og majs var væk!! (Det eneste hun lod ligge var rød peber).

Jeg er pave stolt  Hun sagde endda "Tak for mad, moar - de gulerødder er bare SÅ gode"

Små figur måske ???

Min er fan af frugt og grøntsager, så det er jeg heldigvis heldig.. Men hun har så heller ikke det bedste madforhold, og det er først ved at komme nu

Anmeld

20. juli 2012

Isabella_mor

Bellas Mor skriver:

Vi har i laaaang tid prøvet at få vores 3 årige datter til at spise forskellige grønsager, til aftensmad. Iaften orkede jeg så ikke diskussionen, så lod hende helt være, og vupti - både broccoli, gulerødder og majs var væk!! (Det eneste hun lod ligge var rød peber).

Jeg er pave stolt  Hun sagde endda "Tak for mad, moar - de gulerødder er bare SÅ gode"

jeg har erfaret både med min egen unge og med mine niecer, at det er en god ide at blande sig udenom det der ligger på tallerkenen... og bare lade dem spise uden at sige at de SKAL spise dit og dat. så kommer det måske af sig selv. 

Jeg tænker at føle det enorme pres omkring mad, gør at man ikke har lyst til at spise den. måske pga den opmærksomhed der pludselig er omkring en.. det kan jeg da huske fra da jeg selv var lille, der skulle jeg helst bare sidde med min mad selv og undersøge den og ikke skulle have at vide hvad jeg skulle spise.. 

så det er simpelthen bare det at have dem med inde over madlavningen på en eller anden måde, og så lade dem sidde med det i fred og ro, og tale om ANDRE ting end det der ligger på tallerkenen.. 

Det har jeg hvertfald oplevet virker... i dag f.eks. spiste min niece (som ALDRIG spiser særlig meget) 2 rundenommer rugbrød. og jeg blev helt forbløffet, og bagefter kom jeg til at tænke over at hun altid har været sådan en stor kamp ved maden fordi at det skulle være sådan noget med "koncentrær dig nu om din mad" "spis lige et par mundfulde mere, så må du gerne gå"

og jeg kan huske at hun bare sad og følte hun blev kvalt i sin mad fordi der var så meget fokus på. men når fokuset er helt væk så kører det bare... 

Anmeld

20. juli 2012

morethanperfect

Bellas Mor skriver:

Vi blander os ikke i hvad han spiser ... DOG kunne jeg godt tænke mig han spiste lidt mere kød , det gider han ikke rigtig ..
Han eeelsker grøntsager og frugter og siger selv når han f.eks vil ha et æble eller banan .. Ved ikke hvad vi har gjort ? Spist ret meget af det selv lige fra starten  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.