Hvordan får I jeres børn til....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
14 svar
0 synes godt om
20. juli 2012

Bellas Mor

.... at spise forskellige grønsager og frugter??

Vi har i laaaang tid prøvet at få vores 3 årige datter til at spise forskellige grønsager, til aftensmad. Iaften orkede jeg så ikke diskussionen, så lod hende helt være, og vupti - både broccoli, gulerødder og majs var væk!! (Det eneste hun lod ligge var rød peber).

Jeg er pave stolt  Hun sagde endda "Tak for mad, moar - de gulerødder er bare SÅ gode"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2012

Christina.78

Kender ikke svaret men følger lige med her

Anmeld

20. juli 2012

Drømme

Bellas Mor skriver:

Vi har i laaaang tid prøvet at få vores 3 årige datter til at spise forskellige grønsager, til aftensmad. Iaften orkede jeg så ikke diskussionen, så lod hende helt være, og vupti - både broccoli, gulerødder og majs var væk!! (Det eneste hun lod ligge var rød peber).

Jeg er pave stolt  Hun sagde endda "Tak for mad, moar - de gulerødder er bare SÅ gode"

Jeg har endnu ikke en datter der får meget andet end modermælk, men tror det, du gjorde her til aften, er den helt rette måde at gøre det på - lad hende være og selv finde ud af hvad hun vil og ikke vil smage

Jeg var selv meget kræsen som barn, og når min mor spurgte, om jeg ikke skulle smage dit eller dat eller hvis hun fortalte mig "du ved ikke hvad du går glip af" gjorde det jeg gik i baglås, og slet ikke havde lyst til at smage på det. Hvis hun derimod lod mig være, prøvede jeg mig stille og roigt frem.

Først efter jeg er flyttet hjemmefra for efterhånden 4 år siden (er lige godt 22) har jeg fået bugt med min kræsenhed..

Jeg ved, det må være svært, men mit råd er, at droppe mad-diskussionerne 

Anmeld

20. juli 2012

MorDk

Bellas Mor skriver:

Du har selv svaret *S* Jeg tror det vigtigste er at lade ungerne være... og lade dem sidde med maden selv og smage mm.

Vi blander os ikke... og vores søn er stort set "altspisende"

Han er 22 mdr. her liiige om lidt

MEN de kan nå at ændre sig mange gange endnu!

Anmeld

20. juli 2012

Drømme

MorDk skriver:

Du har selv svaret *S* Jeg tror det vigtigste er at lade ungerne være... og lade dem sidde med maden selv og smage mm.

Anmeld

20. juli 2012

B&J

jamen du har jo selv svaret

put noget på ikke tænk på om de spiser det fordi for det meste skal de lige smage det

Anmeld

20. juli 2012

Bellas Mor

MorDk skriver:

Det gjorde hun også da hun var 1-2 års alderen.. Men da hun blev 2½-3½ er det bare gået ned af bakke... Hun er total kræsen - men nu må vi se om samme taktik hjælper imorgen

Er ihvertfald stolt....

Anmeld

20. juli 2012

MorDk

Bellas Mor skriver:

Det gjorde hun også da hun var 1-2 års alderen.. Men da hun blev 2½-3½ er det bare gået ned af bakke... Hun er total kræsen - men nu må vi se om samme taktik hjælper imorgen

Er ihvertfald stolt....

Jeg tror altså ikke det er fordi din datter er kræsen...

Smagsløgne ændre sig gennem hele livet... MEN sådan er det med børn. Den ene dag er kartofler et hit næste dag er det agurkerne...

Lige meget om hun kan lide det eller ej så giv hende tilbuddet/muligheden...

Held & Lykke med det *S*

Anmeld

20. juli 2012

Bellas Mor

MorDk skriver:

Jeg tror altså ikke det er fordi din datter er kræsen...

Smagsløgne ændre sig gennem hele livet... MEN sådan er det med børn. Den ene dag er kartofler et hit næste dag er det agurkerne...

Lige meget om hun kan lide det eller ej så giv hende tilbuddet/muligheden...

Held & Lykke med det *S*

Tilbuddet/muligheden har hun hele tiden fået. Hver dag... Men tror måske jeg har gjort hende for opmærksom på det - så jeg har ødelagt det for hende og mig selv..

Er bare glad for at jeg måske har fundet løsningen..

Anmeld

20. juli 2012

MorDk

Bellas Mor skriver:

Tilbuddet/muligheden har hun hele tiden fået. Hver dag... Men tror måske jeg har gjort hende for opmærksom på det - så jeg har ødelagt det for hende og mig selv..

Er bare glad for at jeg måske har fundet løsningen..

Smiler lyder ihvertfald som om du har fundet løsningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.