Hvad har i fundet ud af eller lært efter baby er kommet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2012

Lullaby

At det at handle ikke er en spontan ting men at det skal planlægges og at der skal pakkes til det.

At man ikke kan have noget i fred nogle steder og at man aldrig skal efterlade sukker på bordet.

At købe tøj pludselig ikke omhandler en selv men at man pludselig tænker på barnet - også selvom det har FOR meget tøj.

At vasketøj er noget fanden har skabt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

Tona

samantha1986 skriver:

Ja som overskriften siger hvad har i så fundet ud af eller lært efter baby er kommet som i måske ikke troede før eller ville ønske i vidste. 

Kan lige starte med det jeg kan komme i tanke om

1 at man kan vaske utrolig meget tøj i løbet af en uge. Især med flaskebørn der gylper en del til tider

2 at de små altid vågner når man skal spise aftensmad. Så man lærer faktisk enten at lave mad der smager fint kold eller bare lave kold mad

3 at ikke en dag er ens. Man kan have er par dage med en rytme for så den en dag er fuldstændig er ændrer. 

4 at de ikke er så skrøbelige som man lige troede. 

Det mest markante jeg lærte var følgende: hvor mange bøger du end har læst om graviditet, fødsel og børnepasning under graviditeten, og hvor godt du end har sat dig ind i det og set dvd'er om emnet osv osv...hvad du end har gjort, når barnet kommer så ved man alligevel ikke en skid og skal til at opfinde den dybe talerken helt forfra  Og samtidig var det mærkelige at man på en måde vidste meget af det alligevel pr instinkt. Det var bare godt nok ikke altid at det passede med det der stod i bøgerne. Desuden var der mange ting som man måske havde været modstander af inden som alligevel var gode ideer og meget af det man ville inden som ikke virkede alligevel.

Jeg tænker tit, at man er idealist før man får børn...og man er realist når man har fået børn

Anmeld

22. juli 2012

Tona

Schonert skriver:

Nu er jeg mor og gravid igen - og jeg ander virklige IKKE hvad heksemælk er. Så hvad er det ? 

Jeg ved det heller ikke og jeg er også mor og gravid igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.