Hvad har i fundet ud af eller lært efter baby er kommet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2012

Schonert

michelledam skriver:

Fed tråd.

Vidste ikke at man kunne så meget selvom man er fuldstædig brugt.
Vidste ikke man kunne elske noget så højt.
Vidste ikke det kunne gøre så ondt at amme.
Vidste ikke at piger kan bløde lidt når de er et par dage gamle.
Vidste ikke hvad heksemælk var.
Vidste ikke at man kunne bruge så sygt mange penge på de små heheheh.

Nu er jeg mor og gravid igen - og jeg ander virklige IKKE hvad heksemælk er. Så hvad er det ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2012

Team Putte

Schonert skriver:

Nu er jeg mor og gravid igen - og jeg ander virklige IKKE hvad heksemælk er. Så hvad er det ? 

Nyfødte kan have mælk i brysterne.. Det er heksemælk

Anmeld

20. juli 2012

Schonert

Team Putte skriver:

Nyfødte kan have mælk i brysterne.. Det er heksemælk

Mange tak få det - Det viste jeg godt nok ikke, og hade nok heller adlrig gættet mig til.

Anmeld

20. juli 2012

Team Putte

Schonert skriver:

Mange tak få det - Det viste jeg godt nok ikke, og hade nok heller adlrig gættet mig til.

Måtte selv google det

Anmeld

20. juli 2012

Schonert

Team Putte skriver:

Måtte selv google det

haha . godt man har googel

Anmeld

20. juli 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
TeamRocket skriver:

• At barsel ikke er li med cafebesøg, shoppe lækkert tøj og have et pletfrit hjem imens man vold hygger med det lille menneske. Det er nok nærmere isolation, grimt joggin tøj, rodet hjem, og en baby der skriger 12 timer i døgnet de første 4 mdr.

Men efter der- bliver det jo bedre, synes jeg, og så er der bare noget ved stress der gør at man godt nok ofte er grå i hovedet men man når sin normal vægt rimelig hurtigt

Ej jeg synes det er fantastisk. Og det eneste der vitterlig kom bag på mig, er hvad søvnmangel gør ved en, når det står helt slemt til ser man jo ikke længere træt ud, man ser død ud og har ind imellem taget mig selv i at love gud at hvis jeg fik bare lov at sove en time så ville jeg begynde at gå i kirke! Hvor desparat har man lov at blive?

Anmeld

20. juli 2012

Mother-love

Schonert skriver:

Det er når de nyfødte har lidt mælk i brysterne. Det sker pga hormomerne. Ligesom at piger får lidt rødt urin også pga hormonerne

Anmeld

21. juli 2012

samantha1986

Jeg troede egentlig heller ikke at det kunne være sp besværligt at få dem til at sove nogen gange. 

Eller at de kan blive påvirket af at der sker for meget i løbet af en dag. 

Og at de kan fylde en ble med meget lugtede afføring. Puha er til tider ved at gå til. 

Nå ja og så er det vildt så store og høje bøvs et så lille menneske kan slå. 

Anmeld

21. juli 2012

OktoberMor

samantha1986 skriver:

Ja som overskriften siger hvad har i så fundet ud af eller lært efter baby er kommet som i måske ikke troede før eller ville ønske i vidste. 

Kan lige starte med det jeg kan komme i tanke om

1 at man kan vaske utrolig meget tøj i løbet af en uge. Især med flaskebørn der gylper en del til tider

2 at de små altid vågner når man skal spise aftensmad. Så man lærer faktisk enten at lave mad der smager fint kold eller bare lave kold mad

3 at ikke en dag er ens. Man kan have er par dage med en rytme for så den en dag er fuldstændig er ændrer. 

4 at de ikke er så skrøbelige som man lige troede. 

Fedt indlæg.. 

Men man sidder her som førstegangs gravid, er 3 måneder fra termin og læser en masse negative ting som det indebærer at føde.. Åh nej tænker jeg bare.. Men i sidste ende, uanset hvor slemt det er, hvor træls det kan være så vil man altid gøre det 1000 gange igen, for det er jo ens store kærlighed.. 

Mødre skal sku ha et klap på skulderen, ifølge mig, syntes jeg at man gør et kæmpe stykke arbejde, som ikke altid bliver bekræftet..

Vil gerne sende et  til alle jer fuldtidsmødre... I er seje! Jeg håber på at blive ligeså sej som jer!

Anmeld

21. juli 2012

SaNiNa

tror ikke der er noget jeg ikke viste, jo så skulle det da lige værer hvor hurtig de vokser.

For vi lever som vi gjore før, dog bare på børne højde. og så er vi længere tid om at komme ud af døren, men det viste vi jo godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.