Spørgsmål ang Eid ?:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Tauf skriver:

Det må du meget gerne:-):-):-)

Eid i vores familie begynder med at mændene går i moske og kvinderne bliver hjemme med unger og ordner mad. Senere kommer mændene og hele familien samles og spiser et godt måltid. Derefter får de små gaver. Jeg plejer og købe til mine forældre også.  Senere går vi hjem til de ældste i familien, det kan være onkler osv. og ønsker dem god Eid. Om aften mødes vi igen og spiller snakker griner, ja alt hvad vi kan finde på. Men som sagt det er meget forskelligt fra familie til familie, hvordan de fejre det.

Ang det med Mc. D så bor jeg i Århus og her er det også primært kurdere der tager der hen. Men jeg kan ikke snakke i vegne for dem. Så kan ikke rigtig sige andet en at lige meget hvor man tager hen så skal man altså opføre sig pænt.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2012

MyLove E

Aisha skriver:

Eid i vores familie begynder med at mændene går i moske og kvinderne bliver hjemme med unger og ordner mad. Senere kommer mændene og hele familien samles og spiser et godt måltid. Derefter får de små gaver. Jeg plejer og købe til mine forældre også.  Senere går vi hjem til de ældste i familien, det kan være onkler osv. og ønsker dem god Eid. Om aften mødes vi igen og spiller snakker griner, ja alt hvad vi kan finde på. Men som sagt det er meget forskelligt fra familie til familie, hvordan de fejre det.

Ang det med Mc. D så bor jeg i Århus og her er det også primært kurdere der tager der hen. Men jeg kan ikke snakke i vegne for dem. Så kan ikke rigtig sige andet en at lige meget hvor man tager hen så skal man altså opføre sig pænt.  

Mange tak for dit svar. Det var også i Århus jeg arbejde eller Viby:-)

Jeg er meget glad for at høre en anden side også. For det jeg har er ganske forfærdeligt. Og lige til at gøre nogen racister..

Men du må ha en dejlig ramadan .. og en skøn Eid:-)

Anmeld

20. juli 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Tauf skriver:

Mange tak for dit svar. Det var også i Århus jeg arbejde eller Viby:-)

Jeg er meget glad for at høre en anden side også. For det jeg har er ganske forfærdeligt. Og lige til at gøre nogen racister..

Men du må ha en dejlig ramadan .. og en skøn Eid:-)

Ehemm jeg bor i Viby )))) 

Anmeld

20. juli 2012

A&F

Sikke dog en opførsel !. Jamen hos os fejrer vi eid således. Vi starter dagen med at tage til fælles bøn. Efterfølgende mødes vi hos de ældste i familien som er min svigerforældre med en gave. Her mødes vi alle , hvis nogen af os ikke har været med til fællesbøn. Vi spiser og ønsker hinanden god Eid osv. Senere på aftenen plejer vi at tage ud og hygge. De efterfølgende dage tager vi forbi hinanden med gaver og hygger. Jeg kan personligt godt lide at pynte op, bage og købe gaver til familien .

Anmeld

20. juli 2012

MyLove E

Aisha skriver:

Je

Ehemm jeg bor i Viby )))) 

Jeg har været på mc D der i tre år...:-)

Anmeld

20. juli 2012

MyLove E

A&F skriver:

lyydSikke dog en opførsel !. Jamen hos os fejrer vi eid således. Vi starter dagen med at tage til fælles bøn. Efterfølgende mødes vi hos de ældste i familien som er min svigerforældre med en gave. Her mødes vi alle , hvis nogen af os ikke har været med til fællesbøn. Vi spiser og ønsker hinanden god Eid osv. Senere på aftenen plejer vi at tage ud og hygge. De efterfølgende dage tager vi forbi hinanden med gaver og hygger. Jeg kan personligt godt lide at pynte op, bage og købe gaver til familien .

Ej det lyder hyggeligt. Det lyder jo meget som jul:-):-)

Anmeld

20. juli 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Tauf skriver:

Jeg har været på mc D der i tre år...:-)

Bor du stadig i Århus ?

Anmeld

20. juli 2012

A&F

Tauf skriver:

Ej det lyder hyggeligt. Det lyder jo meget som jul:-):-)

Det er jo en helligdag så det skal da fejres .

Anmeld

22. juli 2012

AMM00

Hold da op en opførsel, men det er altså  ikke sådan man skal opføre sig når der er Eid- heller ikke i hver dage, men der findes desværre sådan nogle folk..

Hos os fejrer vi også Eid sådan som de fleste herinde beskriver det.. Det er en dejlig dag at stå op til hvor hele familien er glade.. 

I min familie plejer vi at samles fra tidligt om dagen spiser morgenmad sammen bliver bedt fællesbøn osv hvor vi tager ud f.eks og spiser eller bare laver mad derhjemme og spiser alle samlet og hvor vi giver gaver til hinanden og ellers tager hjem til ældre i familien og hilser på dem Det er jo en stille og rolig helligdag

Anmeld

22. juli 2012

sarahb

Min mand er pakistaner og vi samles med familien, spiser sammen, giver gaver og penge og hygger os. Så tager vi ud med vores børn alle sammen til forlystelser for børn fx. Bakken, Tivoli, bio med de store, ja sådan noget. Men min mand er altid med os.
Desværre er jeg ikke hjemme til Eid i år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.