Spørgsmål ang Eid ?:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.260 visninger
19 svar
0 synes godt om
20. juli 2012

MyLove E

Inspireret af tråden om Ramadan..

Ja så kunne jeg godt tænke mig at høre noget mere om Eid.

Jeg har en meget dårlig indtryk da jeg arbejde på Mcdonalds.

Når der var Eid så gik det helt amok det vælte ind med kvinder og deres børn. De lod børne passe sig selv. De kaste is på biler i mcdriven. De smadret alle ting og svine fuldstændig voldsomt. Hvis man så tog børne hen til mødrene. Sad de og så de ikke var mor til det barn og lod som om de ikke kunne forstå os.

Mange af de andre muslimer jeg arbejde med. Sagde at de slet ikke forstod måden de gjorde det på. Nogen sagde at største delen var kurder .

Jeg har aldrig forstået hvorfor det var sådan.

Nu til mine spørgsmål:

Hvordan holder i Eid?
Hvorfor var der aldrig nogle mænd med?
Er der forskel på hvordan man holder det, altså køn alder eller sted man kommer fra.

Jeg kunne bare godt tænke mig at høre hvordan i gør..

Så jeg kan få ændret mit syn:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2012

MorDk

Tauf skriver:

Når der var Eid så gik det helt amok det vælte ind med kvinder og deres børn. De lod børne passe sig selv. De kaste is på biler i mcdriven. De smadret alle ting og svine fuldstændig voldsomt. Hvis man så tog børne hen til mødrene. Sad de og så de ikke var mor til det barn og lod som om de ikke kunne forstå os.

Mange af de andre muslimer jeg arbejde med. Sagde at de slet ikke forstod måden de gjorde det på. Nogen sagde at største delen var kurder .

Nu til mine spørgsmål:

Hvordan holder i Eid?
Er der forskel på hvordan man holder det, altså køn alder eller sted man kommer fra.

For mig lyder det ikke som Eid men en flok ubehøvlede mennesker som indtog MC.D.

Anmeld

20. juli 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Tauf skriver:

Nu til mine spørgsmål:

Hvordan holder i Eid?

Øv gad godt besvare dit spørgsmål men er ude på legepladsen med min søn og sidder med Tlf i hånden. Skal nok skrive når jeg kommer hjem og tænder for comp.  

Anmeld

20. juli 2012

MyLove E

MorDk skriver:

For mig lyder det ikke som Eid men en flok ubehøvlede mennesker som indtog MC.D.

JA.. Men det var Eid.. Og derfor har jeg jo også kun dårlig opfattelse af. Og ville jo gerne høre noget mere:-):-):-)

Anmeld

20. juli 2012

lisesp83

MorDk skriver:

Anmeld

20. juli 2012

MyLove E

Aisha skriver:

Øv gad godt besvare dit spørgsmål men er ude på legepladsen med min søn og sidder med Tlf i hånden. Skal nok skrive når jeg kommer hjem og tænder for comp.  

Det må du meget gerne:-):-):-)

Anmeld

20. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Tauf skriver:

Nu til mine spørgsmål:

Hvordan holder i Eid?

Eid bliver fejret på lige så mange forskellige måder, som feks kristne fejrer jul. Det kan være kulturbestemt men også, om man bor i samme land som familie/venner mm.
Ens for os alle er dog, at man starter med at gå i moskeen for Eid bøn.
Inden har børnene oftest fået nyt tøj og måske andre gaver.

Jeg kan fortælle, hvordan jeg fejrer det.
Da jeg har konverteret til Islam, har jeg ingen familie at fejre dagen med og er derfor sammen med venner den dag.
Vi mødes i moskeen og bagefter går vi enten ud og spiser eller går hjem til en til er sammenskudsgilde.
Vi (kvinder og børn) hygger, leger, spiller og fejrer hele dagen og aftenen.

Da jeg var gift med min datters far, gik vi ud at spise sammen, og gik derefter hver til sit.
Jeg mødtes med nogle veninder, og han mødtes med nogle af sine venner.

Du må gerne spørge, hvis du vil vide mere/ have noget uddybet

Anmeld

20. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg vil lige indskyde til det du skrev, du oplevede på McD;
En stor del af Islam er at være høflig, respektfuld og generelt opføre sig ordentligt

Anmeld

20. juli 2012

Merii

Eid er ligesom jul for kristne, det er en fest dag for muslimer.

Vi holder Eid sammen med min mand og vil fejre det sammen og med vores familie og bekendte, så det er ikke kun for kvinder.

Fordi der kommer uopdragen mennesker der ikke rigtig kan respektere der hvor de er og er engang moden nok til at holde styr på deres unger, synes jeg at det er mærkeligt du sammenligner det med Eid ?og måsKe forstiller dig at det opførsel er en del af det.

merii

Anmeld

20. juli 2012

tarkoflen

PT skriver:

Eid bliver fejret på lige så mange forskellige måder, som feks kristne fejrer jul. Det kan være kulturbestemt men også, om man bor i samme land som familie/venner mm.
Ens for os alle er dog, at man starter med at gå i moskeen for Eid bøn.
Inden har børnene oftest fået nyt tøj og måske andre gaver.

Jeg kan fortælle, hvordan jeg fejrer det.
Da jeg har konverteret til Islam, har jeg ingen familie at fejre dagen med og er derfor sammen med venner den dag.
Vi mødes i moskeen og bagefter går vi enten ud og spiser eller går hjem til en til er sammenskudsgilde.
Vi (kvinder og børn) hygger, leger, spiller og fejrer hele dagen og aftenen.

Da jeg var gift med min datters far, gik vi ud at spise sammen, og gik derefter hver til sit.
Jeg mødtes med nogle veninder, og han mødtes med nogle af sine venner.

Du må gerne spørge, hvis du vil vide mere/ have noget uddybet

Må jeg spørge hvorfor l går hver til sit efter maden? Jeg troede egentlig at det var en familiehøjtid lidt ligesom julen er for mig?

Kan du have en rigitg god ramadan og en god eid fest når den kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.