Til de fastende på baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2012

MorDk

Muhmi skriver:

Er det ok at jeg lige spørger hvorfor I gør det? Altså faster... Min mand har nemlig en teori og vil gerne høre om den er rigtig

Jeg mener at fasten er en pligt (religiøs) Der fastes for at komme tættere på Gud  og for at fokusere på det åndelige frem for det materielle.... men er ikke helt sikker. Der ligger jo meget mere i det *S*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

Unalisa

Ramadan mubarak taqaballahu mina wa minkum jeg kan desværre ikke faste da jeg har termin i morgen/ lørdag men inshallah khair

Anmeld

19. juli 2012

Maise86

Må jeg spørge hvad inshallah betyder?

Anmeld

19. juli 2012

A&F

Er det ok at jeg lige spørger hvorfor I gør det? Altså faster... Min mand har nemlig en teori og vil gerne høre om den er rigtig

Selvfølgelig er der okay. Hvilken teori? . Jamen først og fremmest er Ramadan nævnt i vores hellige bog Koranen. Allah har bedt os om at faste. Og så er det fordi at Ramadan er den måned hvor den Hellige Koran blev åbenbaret. Ydermere lære det mennesket ikke at være styret af sine behov og lyster . Men at vi kan kontrollere dem.

Anmeld

19. juli 2012

MorDk

Maise86 skriver:

Det betyder " Hvis Allah vil det" (mener jeg)

Anmeld

19. juli 2012

A&F

Maise86 skriver:

"Om Gud vil"

Anmeld

19. juli 2012

A&F

MorDk skriver:

Det betyder " Hvis Allah vil det" (mener jeg)

Præcis

Anmeld

19. juli 2012

A&F

Unalisa skriver:

Ramadan mubarak taqaballahu mina wa minkum jeg kan desværre ikke faste da jeg har termin i morgen/ lørdag men inshallah khair

Mashaallah dit barn bliver født i en velsignet månede. Må du få en vellykket og god Ramadan alligevel

Anmeld

19. juli 2012

Muhmi

A&F skriver:

Selvfølgelig er der okay. Hvilken teori? . Jamen først og fremmest er Ramadan nævnt i vores hellige bog Koranen. Allah har bedt os om at faste. Og så er det fordi at Ramadan er den måned hvor den Hellige Koran blev åbenbaret. Ydermere lære det mennesket ikke at være styret af sine behov og lyster . Men at vi kan kontrollere dem.

Jamen min mand siger at det er fordi i viser sympati med dem der ingenting har at spise og drikke....

Anmeld

19. juli 2012

A&F

PT skriver:

Sidste år var jeg jo gravid, og da det også var meget lange dage kombineret med en meget hård graviditet kunne jeg desværre heller ikke faste der.

Jeg savner det meget og glæder mig til næste år inshaAllah.

Forstår jeg godt. Inshaallah

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.