Hundehvalp må dø for penge. (Mange bandeord)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2012

Lullaby

Ej hvor sygt. Jeg melder mig hermed i den klub. Tænk at gøre sådan noget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

ano14316

Altså for at der kan komme kød på bordet, bliver en del kalve slagtet hverdag! De spiser kalven bagefter, det kan jeg ikke se noget problem i, ærlig talt syens jeg faktisk at det er godt at der måske kan komme lidt fokus på at hakkebøffen for ganske nyligt var levene, måske som tremmekalv for at du kan spare lidt penge, måske som en lidt dyre økologisk kalv der gik og spise græs på marken.

Måske det var en hvalp der skulle aflives alligevel, måske ikke, er ikke tilhænger af meningsløse aflivelser. Men det er stadig kun et dyr.

TV3 afviser at der bliver aflivet hundehval i henhold til link

Jeg synes flg. er meget meget værre, det viser hvor fede egoister de er: Deltagerne bliver senere stillet overfor endnu et dilemma, da man skal beslutte om man vil give en fattig thailandsk familie mulighed for at blive boende i deres hus eller tage en pose penge selv. Og igen vælger reality-deltagerne pengene.

Anmeld

19. juli 2012

MortilElias2010

Wimmie skriver:

Her afviser de det da:

http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/article1794329.ece

Det er da bare for skønt hvis det ikke er noget de har tænkt sig at gøre. Jeg tror kalven bliver aflivet, men tror ikke hundehvalpen gør.

Anmeld

19. juli 2012

Wimmie

Kamulla skriver:

jeg tror simpelthen ikke på at hundevalpen bliver aflivet/dræbt eller andet... tror det er ligesom fisken... de skal se hvor langt de tør gå, og de ofre en hundehvalp for penge, men nægter at tro på at de lader en hundehvalp afgå ved døden når de ikke engang kunne gøre de med blenderen og guldfisken sidste år..

det hele bliver kørt op i medierne.. det er jeg 1000% sikker på...

kalven... jamen spiser i ikke en kalvesteg eller noget engang i mellem??? hvis det er en kalv der skulle til slagtning som vi har her i DK eks. og deb bliver dræbt hurtigt og uden den lider, så er det vel som  hvis det var en dansk kalv der skulle lade livet for vores kalvekød... ikke at jeg vil bryde mig om det, men det er nu altså sådan det foregår...

syntes man skal passe på med at blæse sådan noget op

Jeg er helt enig med dig - jeg tror heller ikke på det. Tvivler simpelthen på at de ville turde at gøre det.

Tror også man skal passe på ikke at tro på alt hvad man læser... og slet ikke fra sensationsbladene...

Anmeld

19. juli 2012

Wimmie

MortilElias2010 skriver:

Det er da bare for skønt hvis det ikke er noget de har tænkt sig at gøre. Jeg tror kalven bliver aflivet, men tror ikke hundehvalpen gør.

Det kan godt være at kalven gør, men de bliver jo slagtet alligevel... 

Anmeld

19. juli 2012

babyborn

Kamulla skriver:

jeg tror simpelthen ikke på at hundevalpen bliver aflivet/dræbt eller andet... tror det er ligesom fisken... de skal se hvor langt de tør gå, og de ofre en hundehvalp for penge, men nægter at tro på at de lader en hundehvalp afgå ved døden når de ikke engang kunne gøre de med blenderen og guldfisken sidste år..

kalven... jamen spiser i ikke en kalvesteg eller noget engang i mellem??? hvis det er en kalv der skulle til slagtning som vi har her i DK eks. og deb bliver dræbt hurtigt og uden den lider, så er det vel som  hvis det var en dansk kalv der skulle lade livet for vores kalvekød... ikke at jeg vil bryde mig om det, men det er nu altså sådan det foregår...

Jeg må give dig ret, Kamulla, vi spiser kalvekød herhjemme i Danmark dagligt, uden problemer.

Problemet er sikker, at de viser kalven levende på tv, så man ser de store kære øjne en sådan én har..

Det eneste reality tv ikke er, er real... Jeg tror det er fup og fidus for at lokke unge "dumme" mennesker til en ny omgang: "15 minutes of Fame..."

Anmeld

19. juli 2012

nielsen80

Kamulla skriver:

Fuldstændig enig...

Men super smart markedsføring fra tv3's side. Tænkt hvor mange der nu hører om programmet, og højst sandsynligt ser det for at sikre at de ikke afliver hundehvalpen.

Det bedste man i det her tilfælde vist kan gøre, er at tie det ihjel. Det er et lorte program, lad være med at se det og giv det gratis omtale!

Anmeld

19. juli 2012

MortilElias2010

Wimmie skriver:

Det kan godt være at kalven gør, men de bliver jo slagtet alligevel... 

Kalven tager jeg mig knap så meget af, det ville være enormt dobbeltmoralsk (hvilket hænder fra tid til anden! ) men en hundehvalp, nej, nej, nej.

Jeg syntes det er stygt at der findes personer derude der er villig til at gå den distance for penge. Det er grotesk og væmmeligt!

Et program som det ville ikke overleve hvis ikke der var villige. Udbud og efterspørgsel. Skammeligt, utroligt skammeligt og hvor ville jeg være flov over mit barn, hvis det valgte at deltage. (Og i så mange andre programmer!)

Anmeld

19. juli 2012

Wimmie

nielsen80 skriver:

Fuldstændig enig...

Men super smart markedsføring fra tv3's side. Tænkt hvor mange der nu hører om programmet, og højst sandsynligt ser det for at sikre at de ikke afliver hundehvalpen.

Det bedste man i det her tilfælde vist kan gøre, er at tie det ihjel. Det er et lorte program, lad være med at se det og giv det gratis omtale!

Enig! 

Har aldrig set programmet men bare konceptet giver mig kvalme og gør mig sur...men grunden til at disse programmer eksisterer er jo fordi der er folk der gider at se det....

Anmeld

19. juli 2012

Kamulla

babyborn skriver:

Jeg må give dig ret, Kamulla, vi spiser kalvekød herhjemme i Danmark dagligt, uden problemer.

Problemet er sikker, at de viser kalven levende på tv, så man ser de store kære øjne en sådan én har..

Det eneste reality tv ikke er, er real... Jeg tror det er fup og fidus for at lokke unge "dumme" mennesker til en ny omgang: "15 minutes of Fame..."

ja det er også derfor jeg siger at jeg ikke vil bryde mig om det... men altså.. fakta er jo man spiser det kød alligevel... man ser bare ikke det kære dyr i øjenene før man dræber det for derefter at patere og æde det... 

og ja.. skal helt sikkert ikke støtte det program.. så 2-3 afsnit sidste gang.. og var ved at brække mig over den omgang lort de serverede på tv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.