Selvstændig far - selvstændig mor!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.254 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. juli 2012

babyborn

Hvor mange af jer herinde er selvstændig erhvervsdrivende ?

Vi står og vil lave et barn, min mand og jeg, vi er begge selvstændige...

Hvad er jeres erfaring? Hvordan hænger jeres hverdag sammen også hvor blot én af parterne er selvstændig?

På forhånd Tak

Knus Eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

piadas

Det kommer vel an på, hvad du mener med selvstændig - altså er det dag, aften, weekend, nat?

Min mand er selvstændig og har en kebab-restaurant sammen med en kammerat. Han arbejder ca. hver anden uge. Han har altid fri om torsdagen, for da har jeg først fri kl. 18.15 (jeg arbejder i et pengeinstitut), så jeg kan ikke hente børn, før de lukker i daginstitutionerne.

Han arbejder så til gengæld altid om tirsdagen, hvor hans makker har fri.

De knokler igennem på skift en uge af gangen, men altså ofte er han afsted på arbejde en dag eller to, de uger hvor han har fri. 

Han kører hjemmefra ved 9-tiden om morgenen (de åbner kl. 11, men han har 45 minutters kørsel, og så skal der jo forberedes noget mad, inden de åbner). Han er hjemme omkring kl. 23 - han kommer faktisk hjem lige nu!

Det er rigtig mange timer, og vi ser ham jo så nærmest ikke den uge - heldigvis er han jo altid hjemme om torsdagen, så det er ikke en hel uge. Hov, og søndag åbner de først kl. 14, så da kører han først omkring middag.

Til gengæld er han jo så hjemme hele dagen i hans fri-uger og kan ordne nogle af de huslige pligter, som halter efter, fordi jeg ikke kan nå det hele de uger, han arbejder...og ikke mindst få indhentet noget af det forsømte i forhold til vores børn.

Heldigvis er han en god far, når han er hjemme! Han prioriterer børnene højt og er god til at lege med dem, være nærværende osv., så på den måde er det ok.

Men det er da hårdt ind i mellem, når ungerne ikke lige vil, som jeg kunne tænke mig!

Vores børn er forresten 11 år, 8 år, 17 mdr., og så venter vi rosinen i pølseenden til oktober.

Anmeld

17. juli 2012

come2

babyborn skriver:

Hvor mange af jer herinde er selvstændig erhvervsdrivende ?

Vi står og vil lave et barn, min mand og jeg, vi er begge selvstændige...

Hvad er jeres erfaring? Hvordan hænger jeres hverdag sammen også hvor blot én af parterne er selvstændig?

På forhånd Tak

Knus Eva

Min far var selvstændig (sent hjemme) og min mor arbejdede aften.

Synes virkelig det var skod

Anmeld

17. juli 2012

babyborn

come2 skriver:

Min far var selvstændig (sent hjemme) og min mor arbejdede aften.

Synes virkelig det var skod

Ja det er knap så sjovt... Heldigvis har både min mand og jeg muligheder for at arbejde hjemmefra, dog har min mand det lettere end jeg...

Jeg er også mest interesseret i at høre om barsel, hvordan folk har gjort der :-)

Anmeld

18. juli 2012

mortilflere

Bonden er selvstændig med gården + maskinstation .

Arbejder  i snit 12-1 timer i døgnet , 7 dage om ugen , fra april til oktober mere , om vinteren køre han sneplov om natten..

Vi har 5 unger

Jeg går hjemme på pension.

Anmeld

18. juli 2012

mortilflere

Mht Barsel så har bonden holdt de timer det tog og få barnet ud + resten af det døgn

Anmeld

19. juli 2012

babyborn

piadas skriver:

Det kommer vel an på, hvad du mener med selvstændig - altså er det dag, aften, weekend, nat?

Min mand er selvstændig og har en kebab-restaurant sammen med en kammerat. Han arbejder ca. hver anden uge. Han har altid fri om torsdagen, for da har jeg først fri kl. 18.15 (jeg arbejder i et pengeinstitut), så jeg kan ikke hente børn, før de lukker i daginstitutionerne.

Han arbejder så til gengæld altid om tirsdagen, hvor hans makker har fri.

De knokler igennem på skift en uge af gangen, men altså ofte er han afsted på arbejde en dag eller to, de uger hvor han har fri. 

Han kører hjemmefra ved 9-tiden om morgenen (de åbner kl. 11, men han har 45 minutters kørsel, og så skal der jo forberedes noget mad, inden de åbner). Han er hjemme omkring kl. 23 - han kommer faktisk hjem lige nu!

Det er rigtig mange timer, og vi ser ham jo så nærmest ikke den uge - heldigvis er han jo altid hjemme om torsdagen, så det er ikke en hel uge. Hov, og søndag åbner de først kl. 14, så da kører han først omkring middag.

Til gengæld er han jo så hjemme hele dagen i hans fri-uger og kan ordne nogle af de huslige pligter, som halter efter, fordi jeg ikke kan nå det hele de uger, han arbejder...og ikke mindst få indhentet noget af det forsømte i forhold til vores børn.

Heldigvis er han en god far, når han er hjemme! Han prioriterer børnene højt og er god til at lege med dem, være nærværende osv., så på den måde er det ok.

Men det er da hårdt ind i mellem, når ungerne ikke lige vil, som jeg kunne tænke mig!

Vores børn er forresten 11 år, 8 år, 17 mdr., og så venter vi rosinen i pølseenden til oktober.

Det lyder som om i har godt styr i dagsplanerne, det glæder 

Mig at høre, at der er andre i fødevarebranchen, da jeg er i selv samme branche, og føler mig "alene" i og med jeg ikke kender andre i min aldersgruppe der er selvstændige i samme branche og gerne vil have børn... :-)

Anmeld

19. juli 2012

babyborn

mortilflere skriver:

Bonden er selvstændig med gården + maskinstation .

Arbejder  i snit 12-1 timer i døgnet , 7 dage om ugen , fra april til oktober mere , om vinteren køre han sneplov om natten..

Vi har 5 unger

Jeg går hjemme på pension.

Det var godt nok ikke meget barsel din mand har haft, men synes da det er flot med den arbejdsindsats fra din mands side...

Anmeld

19. juli 2012

Carina:-)

Jeg er selvstændig og på barsel nu.

Har ansatte,og har blandt andet min mand ansat.

Manden er på tlf/mail -døgnet rundt,men har tilsynsførende der tager det grove så reelt væk fra huset 5-7 timer dagligt.

Med hensyn til barsel,så skal du være sikker på at du er berettiget til barsel,ellers er det for egen regning.

+ at er du på barsel ,så må du intet have med firmaet at gøre.

Jeg vil anbefale dig at kontakte din fagforning,der plejer at være en konsulent som kan svare på lige din situation.

Anmeld

19. juli 2012

babyborn

Carina:-) skriver:

Jeg er selvstændig og på barsel nu.

Har ansatte,og har blandt andet min mand ansat.

Manden er på tlf/mail -døgnet rundt,men har tilsynsførende der tager det grove så reelt væk fra huset 5-7 timer dagligt.

Med hensyn til barsel,så skal du være sikker på at du er berettiget til barsel,ellers er det for egen regning.

+ at er du på barsel ,så må du intet have med firmaet at gøre.

Jeg vil anbefale dig at kontakte din fagforning,der plejer at være en konsulent som kan svare på lige din situation.

TUsinde tak for svar, det gav mig lidt :-) 

Jeg vil prøve, at kontakte Ase... Hvor lang tids barsel har du? 

Normal længde eller?

Mit problem er, at jeg endnu ikke har nogen ansatte, men det kommer...

Vh Eva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.