Det kommer vel an på, hvad du mener med selvstændig - altså er det dag, aften, weekend, nat?
Min mand er selvstændig og har en kebab-restaurant sammen med en kammerat. Han arbejder ca. hver anden uge. Han har altid fri om torsdagen, for da har jeg først fri kl. 18.15 (jeg arbejder i et pengeinstitut), så jeg kan ikke hente børn, før de lukker i daginstitutionerne.
Han arbejder så til gengæld altid om tirsdagen, hvor hans makker har fri.
De knokler igennem på skift en uge af gangen, men altså ofte er han afsted på arbejde en dag eller to, de uger hvor han har fri.
Han kører hjemmefra ved 9-tiden om morgenen (de åbner kl. 11, men han har 45 minutters kørsel, og så skal der jo forberedes noget mad, inden de åbner). Han er hjemme omkring kl. 23 - han kommer faktisk hjem lige nu!
Det er rigtig mange timer, og vi ser ham jo så nærmest ikke den uge - heldigvis er han jo altid hjemme om torsdagen, så det er ikke en hel uge. Hov, og søndag åbner de først kl. 14, så da kører han først omkring middag.
Til gengæld er han jo så hjemme hele dagen i hans fri-uger og kan ordne nogle af de huslige pligter, som halter efter, fordi jeg ikke kan nå det hele de uger, han arbejder...og ikke mindst få indhentet noget af det forsømte i forhold til vores børn.
Heldigvis er han en god far, når han er hjemme!
Han prioriterer børnene højt og er god til at lege med dem, være nærværende osv., så på den måde er det ok.
Men det er da hårdt ind i mellem, når ungerne ikke lige vil, som jeg kunne tænke mig!
Vores børn er forresten 11 år, 8 år, 17 mdr., og så venter vi rosinen i pølseenden til oktober.