Ja, nu nåede jeg så til skrukfasen igen..
Isabel bliver 8 måneder på torsdag og vi havde faktisk bestemt mig for at hun skulle blive vores eneste barn - men fra den ene dag til den anden ændrede mine følelser sig. Nu savner jeg pludselig at være gravid, at være nybagt mor, at have en baby-baby (you know what I mean).
Men samtidig føler jeg mig ufattelig egoistisk. Hvorfor? ...
Min sidste graviditet var langt fra en drøm. Frem til 28. uge var det perfekt - ingen kvalme, bækkenløsning, træthed etc. Men så blev jeg indlagt grundet truende for tidlig fødsel og lå på sygehuset frem til 34. graviditetsuge. Det var 7 lange uger og det kan jeg ikke byde hverken min mand, min datter, mig selv eller mit arbejde (skal sygemeldes fra dag 1 næste gang) igen.
På den anden side er jeg blevet proppet med dårlig samvittighed over at have fravalgt flere børn fordi enebørn åbenbart ikke kan have det godt (ikke min påstand). Suk!
Så der skal spekuleres meget grundigt over hvad vi gør. Står det til mit biologiske ur så går vi i gang med det samme, står det til min fornuft så skal det enten ikke være eller så skal det være i hvert fald 3-4 år ud i fremtiden.
Jeg beklager at det blev lidt rodet, sådan en barsel koger virkelig hjernen sammen
Anmeld