Wow er i chok :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2012

Savannah

ønskebarn74 skriver:

skyl pastaen i vand og put den i en bøtte, så kan du lave pasta salat imorgen.. sig til hvis du vil have en lækker fedfattig opskrift med masser af smag..

TIL

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

OktoberMor

Sally-Slingshot skriver:

Det er nemlig både sundt og billigt, det er en god måde at gøre det på når pengene ikke fylder på kontoen.
Nok også sundere, der er ikke ret meget go i sådan en iceberg.. Så er broccoli sundere og billigere

Lige mine ord.. Iceberg salat, er nok noget af det kedeligste.. Så hellere bønner, gulerødder, blomkål og broccoli..

Anmeld

17. juli 2012

Savannah

OktoberMor skriver:

Lige mine ord.. Iceberg salat, er nok noget af det kedeligste.. Så hellere bønner, gulerødder, blomkål og broccoli..

Lige præcis Det kan også tilbedres på mange måder, som smager rigtig dejligt.
Herhjemme spiser vi også meget efter årstiderne - Det er både bedre og billigere.

Anmeld

17. juli 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Dustmuz skriver:

ehm.. så vil du ikke se hvad jeg konsumere hehe..
jeg laver gerne 5-700g pasta til kæresten og jeg, og vi (Dvs mig) spiser næsten altid op

700 gram pasta til to personer - det er jo helt vildt...

Anmeld

17. juli 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
ønskebarn74 skriver:

skyl pastaen i vand og put den i en bøtte, så kan du lave pasta salat imorgen.. sig til hvis du vil have en lækker fedfattig opskrift med masser af smag..

Ja tak, til fedt fattige opskrifter 

Anmeld

18. juli 2012

mpr

ønskebarn74 skriver:

Tak
Vil rigtig gerne have nogle lækre opskrifter på fedtfattige mad

Anmeld

20. juli 2012

Meliora

Chel1992 skriver:

Vi er nu gået fuld ud igang med projekt få mig i form, kæresten går nu også aktivt ind for det hvilket betød at vi i dag har købt 4 pakker fuld korns pasta og andre sunde ting, men vi brugte en pakke og før i tiden  var en pakke 700 g til to personer som vi spiste, og nu sad vi og havde brugt en pose med kun 500 g og vi kunne ikke engang spise 150 g hver o_o det var meeeget pasta der gik tabt men er så chokkeret over at vi ikke kunne spise mere end det og stadig begge var mætte!

Ud over det har kæresten nu inviliget i at ville tage med mig til træning i aften (en dags gratis træning) og så næste uge vil vi bruge deres andet tilbud og han kan få 7 dages træning så længe han følges med mig Og derefter melder vi ham ind ! Glæder mig til omsider at få en trænings makker ^^

Jeg er så glad!

Er du gal det er da ALT for meget pasta at spise. 350 g almindelig pasta indeholder 1300 kalorier og at I nu har købt fuldkorns pasta og kun spise 150 g. får kun kalorieindtaget ned på 500, hvilket stadig er alt for meget når det kun kommer fra stivelsesprodukter.

Vi spiser MAX. 75 g. fuldkornspasta når vi får pasta. Men vi har faktisk lige besluttet at skære alt pasta/ris/brød væk, da det gør vægttab sværere. 

Hvis man vil tabe sig er grøntsager og protein vigtigst. Og det behøver ikke være salat. Man kan lave råkost, det er vildt billigt, eller  bagte rodfrugter, eller bruge frysegrøntsager. 

Anmeld

20. juli 2012

FruK

Jeg tror ikke det er særlig sundt at spise en hel masse pasta og ikke andet - selvom det er fuldkorn.

Her spiser vi vel max 250 g til sammen, når vi kun er mig og manden.

Derudover kan man jo sagtens få kød til, bare det er tilberedt fedtfattigt. Et stykke kylling eller laks, eller en kødsovs - vi laver den med lige dele fedtfattigt hakket okse og lige dele reven grøntsager og så tomat osv.

Grønt tilbehør behøver ikke at være salat. Råskost af gulerødder og/eller kål. Kogte grøntsager fra frost - eller svitset i wok, uden fedtstof.
Der er masser af muligheder... Faktisk kan man lave de fleste ting fedtfattigt, hvis man bare tænker over, hvad man putter i, og hvordan man tilbereder det. Pizza, suppe, boller/kylling i karry med fuldkorns ris, lasagne osv osv. Held og lykke med det.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.