For lidt jern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2012

Kongmulle

Anonym skriver:

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan man får det hvis man har for lidt jern i kroppen , nogen som har oplevede det ??

Jeg har her de sidste 3 dage haft det så underligt , en underlig kvalme, jeg er svimmel jeg er enormt træt og jeg har det i det hele taget bare underligt ..

Jeg er lidt nervøs for at jeg måske ikke har nok jern i kroppen , da jeg ventede første barn fik jeg taget nogen blodprøver omkring uge 25 i graviditeten og der viste det sig at min krop ikk optog jernen rigtig og jeg derfor skulle have mere jern ..
Jeg tænker om det måske er tilfældet igen og jeg derfor har det så skidt ??

nogen som ahr prøvede noget lignende ??

Jeg lider af jernmangel og har gjort det siden jeg var teenager. Min blodprocent har lige været dykket enormt og mine symptomer var : træt ( meget), svimmel/ør i hovedet, hovedpine og så bare utilpas i kroppen.

Så det ligner jo det samme du beskriver, så jeg syntes du skal få det tjekket

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

Anonym trådstarter

Posey skriver:

godt lige at få det tjekket, så du kan få det bedre 

Jaa , det her er bestemt ikk til at holde ud ..

Anmeld

17. juli 2012

Anonym trådstarter

Kongmulle skriver:

Jeg lider af jernmangel og har gjort det siden jeg var teenager. Min blodprocent har lige været dykket enormt og mine symptomer var : træt ( meget), svimmel/ør i hovedet, hovedpine og så bare utilpas i kroppen.

Så det ligner jo det samme du beskriver, så jeg syntes du skal få det tjekket

Okay tak , jeg har fået en tid hos sygeplejsken idag kl 14 , og så håber jeg virkelig de kan "finde" noget for det her er ikk til at holde ud .. så ubehageligt ..

Anmeld

17. juli 2012

Kongmulle

Anonym skriver:

Okay tak , jeg har fået en tid hos sygeplejsken idag kl 14 , og så håber jeg virkelig de kan "finde" noget for det her er ikk til at holde ud .. så ubehageligt ..

Ja så absolut. Man har det rigtig yrk. Håber du får et svar og en løsning

Anmeld

17. juli 2012

Anonym trådstarter

Kongmulle skriver:

Ja så absolut. Man har det rigtig yrk. Håber du får et svar og en løsning

Jaa man har såå .

og tusind tak ..

Anmeld

17. juli 2012

Kofoed.

Godt du har fået en tid, for når man er gravid må man slet ikke have lave blodprocent, hverken for barnet eller din skyld. Tag det fra en der kender alt til det. Jeg blev så syg, at de undre sig over, hvorfor jeg ikke var besvimet. Blodprocent på 5,5 og d vitamin på 7 (bør vær minimum 7% og d vitamin på 85), min datter var tre måneder, havde ammet en måned, men måtte stoppe da jeg faldt i søvn under hver amning, samtidig med at vi måtte supplere hver måltid med mme alligevel. Men jeg var virkelig træt, sov op til 16 timer om dagen, lavede intet for så var jeg nød til at tage en lur igen, heldigvis med 200 mg jern om dagen gik der kun 14 dage og så var den ok igen, der kunne jeg gå ture, lave mad, gøre lidt rent osv. igen, dog begyndte nogle bivirkninger fra d vitamin mangel at tage over og den blev først ok 3½ måned efter.

Håber ikke det er noget vildt, men måske du skulle (hvis du ikke allerede gør det) tage c vitamin sammen med og husk ikke kalk en time før eller efter du tager jern. god bedring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.