For lidt jern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. juli 2012

Anonym trådstarter

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan man får det hvis man har for lidt jern i kroppen , nogen som har oplevede det ??

Jeg har her de sidste 3 dage haft det så underligt , en underlig kvalme, jeg er svimmel jeg er enormt træt og jeg har det i det hele taget bare underligt ..

Jeg er lidt nervøs for at jeg måske ikke har nok jern i kroppen , da jeg ventede første barn fik jeg taget nogen blodprøver omkring uge 25 i graviditeten og der viste det sig at min krop ikk optog jernen rigtig og jeg derfor skulle have mere jern ..
Jeg tænker om det måske er tilfældet igen og jeg derfor har det så skidt ??

nogen som ahr prøvede noget lignende ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan man får det hvis man har for lidt jern i kroppen , nogen som har oplevede det ??

Jeg har her de sidste 3 dage haft det så underligt , en underlig kvalme, jeg er svimmel jeg er enormt træt og jeg har det i det hele taget bare underligt ..

Jeg er lidt nervøs for at jeg måske ikke har nok jern i kroppen , da jeg ventede første barn fik jeg taget nogen blodprøver omkring uge 25 i graviditeten og der viste det sig at min krop ikk optog jernen rigtig og jeg derfor skulle have mere jern ..
Jeg tænker om det måske er tilfældet igen og jeg derfor har det så skidt ??

nogen som ahr prøvede noget lignende ??

de ting du fortæller er typisk fordi blodprocenten er lav, og dermed har du ikke jern nok, men en hurtig snak med lægen og så kan det jo rettes op på, så jeg ville ringe derop og forklare mig og få en tid, måske du sågar er heldig at sygeplejersken lige hurtig kan måle din blodprocent og fortælle dig om den er som den skal være..

Men det skal lige siges at jeg har haft det på den måde på trods af at min blodprocent faktisk var rigtig høj, og slet ikke noget nær for lav, så det kan jo også være fordi du er ved at blive syg..

Anmeld

17. juli 2012

Malthe2010

Jeg har døjet en del med for lav blodprocent, jeg var konstant træt og følte mig aldrig udhvilet. Andre virkninger havde det ikke på mig. prøv med jerntabeletter, det hjalp på mig.

Anmeld

17. juli 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

de ting du fortæller er typisk fordi blodprocenten er lav, og dermed har du ikke jern nok, men en hurtig snak med lægen og så kan det jo rettes op på, så jeg ville ringe derop og forklare mig og få en tid, måske du sågar er heldig at sygeplejersken lige hurtig kan måle din blodprocent og fortælle dig om den er som den skal være..

Men det skal lige siges at jeg har haft det på den måde på trods af at min blodprocent faktisk var rigtig høj, og slet ikke noget nær for lav, så det kan jo også være fordi du er ved at blive syg..

Okay , tak for svar ..

Jeg ahr os tænkt tanken om jeg er ved at blive syg derfor har jeg heller ik gjort noget ved det endnu , men ejg synes bare det er mærkeligt for jeg har hverken fået det værre eller bedre de sidste dage , og det har varen en 3 dage nu ..

Jeg må prøve og kontakte lægen , jeg misstænker netop det med for lav blodprocent fordi jeg os have det sidste graviditet , men derfor er det slet ikk sikker det er det den her gang ..

Anmeld

17. juli 2012

Anonym trådstarter

Posey skriver:

Jeg har døjet en del med for lav blodprocent, jeg var konstant træt og følte mig aldrig udhvilet. Andre virkninger havde det ikke på mig. prøv med jerntabeletter, det hjalp på mig.

Tak for dit svar .

Jeg tager jern tabletter , apotekets egen . jeg læste lige på dem en pille svare til 100 MG jeg ved ik om det er nok ..

Anmeld

17. juli 2012

Malthe2010

Anonym skriver:

Tak for dit svar .

Jeg tager jern tabletter , apotekets egen . jeg læste lige på dem en pille svare til 100 MG jeg ved ik om det er nok ..

Nu var jeg meget langt ned i blodprocent så jeg fik 2x2 om dagen, men vil mene at du sagtens kan tage 1 to gange om dagen, meeeeen måske du lige skulle ringe og vende den med dig læge alligevel 

Anmeld

17. juli 2012

Anonym trådstarter

Posey skriver:

Nu var jeg meget langt ned i blodprocent så jeg fik 2x2 om dagen, men vil mene at du sagtens kan tage 1 to gange om dagen, meeeeen måske du lige skulle ringe og vende den med dig læge alligevel 

Årh jeg kan bare ikk komme i kontakt med lægen før i morgen tidlig imellem 8 og 9 .. Kan kun snakke med sekretæren idag ..

Anmeld

17. juli 2012

Malthe2010

Anonym skriver:

Årh jeg kan bare ikk komme i kontakt med lægen før i morgen tidlig imellem 8 og 9 .. Kan kun snakke med sekretæren idag ..

Du kan evt. google jerntuilskud ved graviditet 

Anmeld

17. juli 2012

Anonym trådstarter

Posey skriver:

Du kan evt. google jerntuilskud ved graviditet 

Det har jeg lige gjort der står man bare skal have 40-50 mg jern ..
Men har lige snakket med sekretæren og jeg skal en tur til sygeplejsken kl 14 .

Anmeld

17. juli 2012

Malthe2010

Anonym skriver:

Det har jeg lige gjort der står man bare skal have 40-50 mg jern ..
Men har lige snakket med sekretæren og jeg skal en tur til sygeplejsken kl 14 .

godt lige at få det tjekket, så du kan få det bedre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.