Et lille sjov spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2012

Caroline86

Dustmuz skriver:

Det er jeg ikke særligt klog på det der..

jeg dumpede biologi og fik 13 i kemi istedet.. var meget nemmere for mig

hehe..

er det derfor der er så mange monster grimme drenge/piger  der render rundt med makeup i hele krødderen og bruncreme i ansigt og hals, som så lige tager en nedrindet trøje på og viser hvidt bryst.. LOL hehe

sorry hvis jeg jokker nogen over tæerne med overstående er ment i sjov

for mig giver der da mere mening hvis der er mulighed for en tøs, da der er 3 x kromosomer hehe..
men hva hutland.. jeg lære jo noget nyt hver dag

hæhæ

Faktisk er både xxx'ere og xxy'ere kendt for at være meget høje

så ved du også det

Kan godt forstå det umiddelbart giver mest mening med en 3-1 sejr til de seje x'er, men sådan fungerer det (desværre) bare ikke

Men jeps - x fra mor og så bestemmer papa resten! Også derfor de ikke kan tillade sig at brokke sig over kønnet på barnet, for det er jo dem selv der har bestemt det (for ellers ville det selvfølgelig være helt fair at de brokkede sig.. eller... hmm )

Nu skal jeg vist i seng!

Men det var en hyggeligt biologi undervisning vi havde her

Knus Caroline - BIO højniveauer med 11-tals SSO om fosterdiagnostik og kromosom forandringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

Dustmuz

Caroline86 skriver:

hæhæ

Faktisk er både xxx'ere og xxy'ere kendt for at være meget høje

så ved du også det

Kan godt forstå det umiddelbart giver mest mening med en 3-1 sejr til de seje x'er, men sådan fungerer det (desværre) bare ikke

Men jeps - x fra mor og så bestemmer papa resten! Også derfor de ikke kan tillade sig at brokke sig over kønnet på barnet, for det er jo dem selv der har bestemt det (for ellers ville det selvfølgelig være helt fair at de brokkede sig.. eller... hmm )

Nu skal jeg vist i seng!

Men det var en hyggeligt biologi undervisning vi havde her

Knus Caroline - BIO højniveauer med 11-tals SSO om fosterdiagnostik og kromosom forandringer

Jeg vil da HELT klart brokke mig over mit barns køn.. uanset hvad jeg får, vil jeg have haft det andet ..
og jeg vil bebrejde jordemoderen hehe

ja, biologi er absolut ikke mig, medmindre det skal sprænges i luften..
Det kan jeg til gengæld med divs midler hehe

Anmeld

17. juli 2012

chael

Dustmuz skriver:

i teorien vil der rent faktisk være størst chance for en pige..
Da der er 3 x kromosomer og kun 1 y..

men i praksis fødes der flest drenge ja

Hvorfor siger fertilitetslægen, Peter Helm, fra Hillerød hospital, så noget andet?

Anmeld

17. juli 2012

Camilla30

Monski skriver:

Jeg synes altid jeg har hørt man har størst chance for at få en dreng, fordi der bliver født flest drenge i danmark. 
Og at hvis man har fået en dreng så er det større chance for at man får en dreng igen 
Meeeen, man siger jo så meget 

Hej Rent statistisk er der en lille-bitte større chance for at føde en dreng idet der bliver født 51,2 % drenge og og 48,8 % piger, dødeligheden ved drengebørn er tilsvarende højere end ved piger, så derved udligner det sig. Jeg har læst, at hvis man fx har to drenge i forvejen og venter nummer tre er der øget chance for at nummer tre også bliver en dreng (det samme gælder, hvis man har to piger i forvejen), jeg har ikke hørt om, at det kan have en betydning, hvis man 'kun' har et barn i forvejen

Anmeld

18. juli 2012

Pige2009

dukke skriver:

Tak det er meget godt at vide for min mor mener at hvis min kæreste har lavet drenge så kommer min kæreste også til det men den tror jeg bestemt ikke på

Det skal heller ikke lyde sådan at jeg ikke vil ha en dreng for mig er der bare mere vigtig at den lille er sund og rask så kan kønnet være helt lige meget

Jeps

Anmeld

18. juli 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Min kæreste har 2 drenge fra tidligere forhold - og vi fik en pige sammen

Anmeld

18. juli 2012

Maja88

der er 70% chance for at få samme køn

Anmeld

18. juli 2012

Muhmi

Dustmuz skriver:

Der vil "ALTID" være større chance for at få en pige..

kvinde har Xx kromosom og manden Xy kromosom

dvs, der er 2x større chance for at få en pige end en dreng
i teorien dog

2 gang jeg måtte rette dette indlæg.. haha..
byttede rundt på mand/kvinde

Ehm okay.. Jeg har hørt lige omvendt at chancen for at få en dreng er større fordi drengesædceller svømmer hurtigere end piger, hvorimod at pigesædcellen kan overleve længere i underlivet end en drengesædcelle

Anmeld

18. juli 2012

2babygirls

dukke skriver:

Hvor stor chance er der for at vi får en dreng ?

Det lyder nok lidt dumt men jeg har en dreng fra et tidliger forhold og er blevet gravid med min nye kæreste er der så stører chance for at vi får en dreng end en pige eller er kan man ikke se sådan på det ?

Knus Charlotte

Min søster fik en pige og en dreng med hendes første kæreste, og venter nu en dreng med hendes nye mand.

Anmeld

18. juli 2012

Nadja+Baby+2012

dukke skriver:

Hvor stor chance er der for at vi får en dreng ?

Det lyder nok lidt dumt men jeg har en dreng fra et tidliger forhold og er blevet gravid med min nye kæreste er der så stører chance for at vi får en dreng end en pige eller er kan man ikke se sådan på det ?

Knus Charlotte

Ifølge den dokumentar der var på tlc her sidst, så er der størst sandsynlighed for dreng, da de fleste sædceller er "drenge" og ikke piger. Du kan finde den udsendelse på youtube hvis det er..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.