Et lille sjov spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2012

Dustmuz

chael skriver:

Dreng mener du? der fødes flest drenge

i teorien vil der rent faktisk være størst chance for en pige..
Da der er 3 x kromosomer og kun 1 y..

men i praksis fødes der flest drenge ja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2012

Nettemor

Dustmuz skriver:

Der vil "ALTID" være større chance for at få en pige..

kvinde har Xx kromosom og manden Xy kromosom

dvs, der er 2x større chance for at få en pige end en dreng
i teorien dog

2 gang jeg måtte rette dette indlæg.. haha..
byttede rundt på mand/kvinde

Kvinden vil jo altid give et x så hun er ude af ligningen så det afgørende er om manden giver et x eller et y. Så det er ca 50/50

Anmeld

17. juli 2012

Dustmuz

Nettemor skriver:

Kvinden vil jo altid give et x så hun er ude af ligningen så det afgørende er om manden giver et x eller et y. Så det er ca 50/50

altså.. jeg tror snart folk glemmer at læse at jeg skrev

"i teorien dog"

i praksis fødes der flest dreng ja..
men i henhold til teorien med at der er 3 x og 1 y kromosom, så vil den teoretiske chance være for en pige

Anmeld

17. juli 2012

Dustmuz

der findes børn hvor begge kromosomer er fra moderen..
Disse piger lever dog oftest ikke særligt længe, da feromon niveuet i deres krop slår dem ihjel..

(kun noget jeg har læst mig til i min kærestes biologi bog)

Anmeld

17. juli 2012

Nettemor

Dustmuz skriver:

"i teorien dog"

men i henhold til teorien med at der er 3 x og 1 y kromosom, så vil den teoretiske chance være for en pige

Men når du sætter det sådan op vil en pige jo i teorien kunne bestå af x'er kun fra moren. Og det er jo endnu ikke muligt

Anmeld

17. juli 2012

Caroline86

Dustmuz skriver:

"i teorien dog"

folk læser skam hvad du skriver det er bare forkert, det du skriver

Kvinden vil altid afgive ét x-kromosom... som så bliver det første i barnets kromosom par!

moren kan IKKE afgive mere end et... dvs. det første x i barnets kromosomer kommer altid fra mor... det der afgør kønnet er om barnet får x eller y fra far! INTET fra moren afgør kønnet!!

Dvs. der - i teorien - er 50 % chance for hvert køn, i og med at far har et x og et y at dele ud af

Anmeld

17. juli 2012

Dustmuz

Caroline86 skriver:

folk læser skam hvad du skriver det er bare forkert, det du skriver

Kvinden vil altid afgive ét x-kromosom... som så bliver det første i barnets kromosom par!

moren kan IKKE afgive mere end et... dvs. det første x i barnets kromosomer kommer altid fra mor... det der afgør kønnet er om barnet får x eller y fra far! INTET fra moren afgør kønnet!!

Dvs. der - i teorien - er 50 % chance for hvert køn, i og med at far har et x og et y at dele ud af

altså i så fald at moderen ikke kan afgive mere end et kromosom..
Så må du nok hellere lige snakke med dem som har skrevet min kærestes biologi bog som hun har..

ehm.. der står det nemlig i at det er mulig, men at disse piger, oftest dør da fermon nivauet er så højt at det slår dem ihjel.. (derfor man siger dette er umuligt tror jeg)

Anmeld

17. juli 2012

dukke

Tak til jer alle så blev jeg det kloger

Anmeld

17. juli 2012

Caroline86

Dustmuz skriver:

altså i så fald at moderen ikke kan afgive mere end et kromosom..
Så må du nok hellere lige snakke med dem som har skrevet min kærestes biologi bog som hun har..

ehm.. der står det nemlig i at det er mulig, men at disse piger, oftest dør da fermon nivauet er så højt at det slår dem ihjel.. (derfor man siger dette er umuligt tror jeg)

ja, i nogle tilfælde får piger begge x'er fra moren.. de hedder xxx (de FÅR altså et kromosom fra faren også). der findes tilsvarende xxy'er (drenge) som får 2 x'er fra mor men STADIG et y fra far - dvs. det stadig er farmands kromosom der bestemmer kønnet

der fødes ikke piger med xx fra mor! vil vildt gerne se det, hvis det står i en biologibog

dvs. i teorien er der 50/50 chance for kønnet, men i praksis vil der fødes flest drenge fordi de sædceller der bærer xy er lettere og derfor vil nå hurtigere frem og befrugte æggene end de sædceller der bærer xx.

Anmeld

17. juli 2012

Dustmuz

Caroline86 skriver:

ja, i nogle tilfælde får piger begge x'er fra moren.. de hedder xxx (de FÅR altså et kromosom fra faren også). der findes tilsvarende xxy'er (drenge) som får 2 x'er fra mor men STADIG et y fra far - dvs. det stadig er farmands kromosom der bestemmer kønnet

der fødes ikke piger med xx fra mor! vil vildt gerne se det, hvis det står i en biologibog

dvs. i teorien er der 50/50 chance for kønnet, men i praksis vil der fødes flest drenge fordi de sædceller der bærer xy er lettere og derfor vil nå hurtigere frem og befrugte æggene end de sædceller der bærer xx.

Det er jeg ikke særligt klog på det der..

jeg dumpede biologi og fik 13 i kemi istedet.. var meget nemmere for mig

hehe..

er det derfor der er så mange monster grimme drenge/piger  der render rundt med makeup i hele krødderen og bruncreme i ansigt og hals, som så lige tager en nedrindet trøje på og viser hvidt bryst.. LOL hehe

sorry hvis jeg jokker nogen over tæerne med overstående er ment i sjov

for mig giver der da mere mening hvis der er mulighed for en tøs, da der er 3 x kromosomer hehe..
men hva hutland.. jeg lære jo noget nyt hver dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.