Vil jeg blive betragtet som førstegangs fødende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2012

Merii

Jeg arbejder på fødeafdeling, jeg mener helt sikkert du vil blive betragtet som 1. Gangs fødende under fødslen da du ikke har født normal istedet tog de bare barnet ud. hensyn til at blive på barsels gangen har du jo erfaring som mor, så jeg tror de vil sende dig hjem med mindre barnet ikke tager rigtig fat og ikke vil sutte. De må ikke sende dig hjem hvis barnet ikke sutter, hvis barnet sutter fint og du har det godt så er der jo hellere ikke en grund til at du skal blive der, børnene er så forskellige så mon ikke det lykkes denne gang Held og lykke med det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

Tulle28

Du bliver betragtet som førstegangsfødende, fordi du ikke har født "rigtigt" sidste gang. Jeg står i samme situation som dig. Skulle det ende med KS igen, ja så får du jo automatisk lov til at blive:-)

Anmeld

14. juli 2012

Nadia&Daniel

Er meget spændt på tingene, lige pt. er jeg lidt i dilemma ang. fødsel/kejsnersnit, men igen, skal vist lige blive gravid først

Tak for alle svarene

Anmeld

14. juli 2012

Koen.

Da amningen ikkw fungerede for mig første gang, fik jeg her anden gang tilbudt at jeg kunne få nogle dage på barsels gangen som hjælp det kom så helt automatisk da jeg havde vandafgang i mere end 24 timer så skulle blive et par dage

Anmeld

14. juli 2012

samantha1986

Nadia&Daniel skriver:

Lige nogle spørgesmål af ren nysgerrighed..

Lidt baggrunds info.:

Kom til verden: Laura kom til verden ved planlagt kejsersnit, da hun lå med bagdelen godt nede i mit bæknet.

Amning: da tog lang tid, og både syghjælperne og jm på barselsgang opgav mig lidt, så Laura blev/er flaskebarn efter en lille mdr.

Nr. 2 er kommet på tale, vi er dog ikke gået i gang endnu.

Vist jeg vælger at føde selv næste gang, vil jeg så blive betragtet som førstegangs fødende, da jeg fik kejsersnit første gang?

Tror I at vi (Daniel, jeg og baby) må overnatte på barselsgangen?

Eller sender de mig hjem efter 3-4 timer?

Og hvad med amning - giver de mig tid til at komme igang på barselsgangen eller skal vi bare øve hjemme?

Undskyld vist det er lidt forvirrende, har bare tænkt meget over disse ting..

Jeg kender an som har fået sit andet barn og hun forlangte at blive på familie afsnittet til amning var oppe og køre og det fik hun lov til så tror altså sagtens du kan hvis du spørger. 

Anmeld

14. juli 2012

Laulund87

Jeg tror det er meget forskelligt..

Når vi engang får en nr 2 får jeg lov til at blive på barselsgangen. Det er fordi Maria var sondebarn i 9 måneder så jeg aner intet om amning og meget lidt om flaske. Desuden fik jeg en fødselsdepression pga hendes sygdom, så det er jeg i risiko for igen.

Tror der skal meget til før man får noget hjælp som 2. gangs fødende pga besparelser

Anmeld

14. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Første gang fødte jeg ved aks og har så lige født nr 2 helt normalt!

Jeg blev betragtet som første gangs fødende denne gang, da jeg aldrig har haft veer osv. Jeg snakkede med min jordmor om at blive et par dage på barselsgangen efter fødslen og det var ik noget problem!! 

Så snak med jordmor og få lavet en aftale, når den tid kommer!  Vh stine

Anmeld

14. juli 2012

Skouboe

Nadia&Daniel skriver:

Lidt baggrunds info.:

Kom til verden: Laura kom til verden ved planlagt kejsersnit, da hun lå med bagdelen godt nede i mit bæknet.

Amning: da tog lang tid, og både syghjælperne og jm på barselsgang opgav mig lidt, så Laura blev/er flaskebarn efter en lille mdr.

Vist jeg vælger at føde selv næste gang, vil jeg så blive betragtet som førstegangs fødende, da jeg fik kejsersnit første gang?

Og hvad med amning - giver de mig tid til at komme igang på barselsgangen eller skal vi bare øve hjemme?

Spørg på hospitalet - de tolker tingene forskelligt. Jeg fik AKS med nummer 1 og fik at vide at jeg ville blive betragtet som 1. gangs førdende, hvis jeg skulle føde nummer 2 vaginalt. Det var på Hillerød.

Anmeld

14. juli 2012

Skouboe

Nadia&Daniel skriver:

Lidt baggrunds info.:

Spørg på hospitalet - de tolker tingene forskelligt. Jeg fik AKS med nummer 1 og fik at vide at jeg ville blive betragtet som 1. gangs førdende, hvis jeg skulle føde nummer 2 vaginalt. Det var på Hillerød.

Anmeld

14. juli 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

Min Svigerinde fødte ved PKS første gang, og anden gang vaginalt.

Hun blev betragtet som første gangs fødende. Hun havde haft problemer med amningen første gang, og fik lov at få en overnatning, så de kunne hjælpe hende med amningen.

Det var Hillerød. Tror helt bestemt du vil blive betragtet som første gangs fødende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.