Vil jeg blive betragtet som førstegangs fødende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.280 visninger
20 svar
0 synes godt om
14. juli 2012

Nadia&Daniel

Lige nogle spørgesmål af ren nysgerrighed..

Lidt baggrunds info.:

Kom til verden: Laura kom til verden ved planlagt kejsersnit, da hun lå med bagdelen godt nede i mit bæknet.

Amning: da tog lang tid, og både syghjælperne og jm på barselsgang opgav mig lidt, så Laura blev/er flaskebarn efter en lille mdr.

Nr. 2 er kommet på tale, vi er dog ikke gået i gang endnu.

Vist jeg vælger at føde selv næste gang, vil jeg så blive betragtet som førstegangs fødende, da jeg fik kejsersnit første gang?

Tror I at vi (Daniel, jeg og baby) må overnatte på barselsgangen?

Eller sender de mig hjem efter 3-4 timer?

Og hvad med amning - giver de mig tid til at komme igang på barselsgangen eller skal vi bare øve hjemme?

Undskyld vist det er lidt forvirrende, har bare tænkt meget over disse ting..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

L&V

Nadia&Daniel skriver:

Lidt baggrunds info.:

Kom til verden: Laura kom til verden ved planlagt kejsersnit, da hun lå med bagdelen godt nede i mit bæknet.

Amning: da tog lang tid, og både syghjælperne og jm på barselsgang opgav mig lidt, så Laura blev/er flaskebarn efter en lille mdr.

Vist jeg vælger at føde selv næste gang, vil jeg så blive betragtet som førstegangs fødende, da jeg fik kejsersnit første gang?

Og hvad med amning - giver de mig tid til at komme igang på barselsgangen eller skal vi bare øve hjemme?

Nej du vil ikke blive betragtet som førstegangsfødende da du jo har født et barn bare ikke vaginalt.. Det er jo svært at sige om i får lov til at blive, hvis alt går som det ska osv så tror jeg ikke i får lov nej, men snak med din jm om det måske hun kan hjælpe til den tid

Anmeld

14. juli 2012

Silas&Mille

Tror umiddelbart ikke du vil blive betragtet som førstegangs fødende selvom du fik kejsersnit første gang.

Når den tid kommer så snak med din JM om at du meget gerne vil have lov til at blive på barselsgangen og forklar at det er pga amningen ikke gik godt første gang, så du vil gerne have (ordentlig) hjælp anden gang.

Tror ikke de må sende jer hjem efter få timer hvis I ikke er trykke ved det.

Anmeld

14. juli 2012

Jibbe

Jeg tror Det er forskelligt fra sted til sted. Min JM fortalte at hvis jeg skulle en tur på barselsgangen så ville Lars ikke blive indlagt med mig her 2 gang men ville blive sendt hjem. Så tror ikke faren bliver medindlagt 2 gang. Men ellers spørg sin JM når det er. Hun kan vist godt skrive i din journal at du ønsker ophold på barselsgangen pga dårlig ammeerfaring fra sidst.

Anmeld

14. juli 2012

Nadia&Daniel

Tænker nemlig også at det er noget man snakker med JM om  Vil gerne se om amning (selvom jeg intet har imod at Laura er flaskebarn - det er bare meget billigere) ikke vil kunne gå næste gang

Anmeld

14. juli 2012

Nadia&Daniel

Jibbe skriver:

Jeg tror Det er forskelligt fra sted til sted. Min JM fortalte at hvis jeg skulle en tur på barselsgangen så ville Lars ikke blive indlagt med mig her 2 gang men ville blive sendt hjem. Så tror ikke faren bliver medindlagt 2 gang. Men ellers spørg sin JM når det er. Hun kan vist godt skrive i din journal at du ønsker ophold på barselsgangen pga dårlig ammeerfaring fra sidst.

Tror egentlig også det er bedst at farmanden tager hjem, så han kan putte lidt om Laura og tage hende med ind og se lillebror/lillesøster

Anmeld

14. juli 2012

Jibbe

Nadia&Daniel skriver:

Tror egentlig også det er bedst at farmanden tager hjem, så han kan putte lidt om Laura og tage hende med ind og se lillebror/lillesøster

Ja vi havde ihvertfald travlt med at komme hjem til Frej og bare det at komme hjem og nyde den ro der er.

Anmeld

14. juli 2012

Nadia&Daniel

Jibbe skriver:

Ja vi havde ihvertfald travlt med at komme hjem til Frej og bare det at komme hjem og nyde den ro der er.

Kunne jeg godt forstille mig Ser allerede frem til at komme hjem på sofaen med baby, farmand og Laura (og jeg er ingen gang gravid endnu)

Anmeld

14. juli 2012

Rsa

Ved ikke hvor du er fra, men de fleste amter/regioner sender dig hjem og betragter dig som 2.gangs fødende uanset hvad - der r 9 år imellem min børn og min nummer 2 var min kærestes første barn, det kunne heller ikke give 'dispensation'... Så tror ikke du skal regne med at blive på hospitalet. Desværre 

Anmeld

14. juli 2012

KarinaBF

Nadia&Daniel skriver:

Lidt baggrunds info.:

Jeg fik Akutkejsersnit ved mit første barn og jeg belv ved mit andet barn betragtet som førstegangs fødende !

Jeg havde også problemer med amning både første og anden gang ! jeg havde en samtale med jordmorcentret i Aalborg hvor der blev skreve i mine papirer at jeg skulle have lov til at blive længere på barselgangen da jeg skulle have amningen op at stå at det ikke fungerede sidste gang (begrundelsen var at jeg var meget nervøs omkring det med aminigen da jeg har fået meget små børn (1865 g og 2400g))

ang. med at overnatte på barselsgangen kan Daniel nok ikke få lov !
Men snak med jordmor og barselsgang så for du nok de helt rigtige svar !

ved jo ikke lige hvor du kommer fra men håber du kan bruge mit svar

Karina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.