jeg mener egentligt som et udgangspunkt, at ethvert barn har krav på at kende sit fædrene ophav. Han behøves ikke nødvendigvis være en del af barnets familie, men jeg mener at barnet har krav på at kunne finde ud af hvem det stammer fra. Derfor mener jeg også at anonym sæddonation er forkert.
Derudover mener jeg er det samme barn i en ideel verden burde have to forældre, uanset køn, til at give det al deres kærlighed og opmærksomhed.
Når det så er sagt, ville jeg sikkert også selv vælge at få børn alene, hvis ikke jeg fandt en far til dem, og tiden begyndte at løbe ud Men jeg mener så bare at man skal gøre sig klart hvilke ting man tager fra barnet og dermed hvilket ansvar ud over det normale, man ligger på sine skuldre. For så vælger man jo den situation for sin egen skyld og ikke for et evt. barns skyld, og dermed er man i min verden egoitisk. Det er som sagt ret sort hvidt det her, og jeg er overbevidst om at nogle singlemødre er bedre forældre for deres barn end andre forældre par nogensinde kan blive for deres.
Anmeld