Enlig mor får barn med fremmede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2012

celkt

jeg mener egentligt som et udgangspunkt, at ethvert barn har krav på at kende sit fædrene ophav. Han behøves ikke nødvendigvis være en del af barnets familie, men jeg mener at barnet har krav på at kunne finde ud af hvem det stammer fra. Derfor mener jeg også at anonym sæddonation er forkert.

Derudover mener jeg er det samme barn i en ideel verden burde have to forældre, uanset køn, til at give det al deres kærlighed og opmærksomhed.

Når det så er sagt, ville jeg sikkert også selv vælge at få børn alene, hvis ikke jeg fandt en far til dem, og tiden begyndte at løbe ud Men jeg mener så bare at man skal gøre sig klart hvilke ting man tager fra barnet og dermed hvilket ansvar ud over det normale, man ligger på sine skuldre. For så vælger man jo den situation for sin egen skyld og ikke for et evt. barns skyld, og dermed er man i min verden egoitisk. Det er som sagt ret sort hvidt det her, og jeg er overbevidst om at nogle singlemødre er bedre forældre for deres barn end andre forældre par nogensinde kan blive for deres.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

Tullepigen90

Jeg synes bestemt ikke at det er egoistisk eller forkert! En kvinde uden en mand kan være en ligeså god forælder som en kvinde med mand, og samtidig er der jo masser af børn som lever uden en far, men alligevel har et godt liv.
Jeg kan ikke se noget forkert eller egoistisk i det og hvis jeg ikke selv finder en mand i mit liv som jeg ønsker at få børn med, så overvejer jeg kraftigt at gøre det selv

Anmeld

14. juli 2012

ønskebørn74

ano14316 skriver:

Jeg synes faktisk det er lidt.mærkeligt at man kan blive gravid 'alene' og synes måske det er et lidt dumt udgangspunkt.. jeg mener børn som udgangspunkt fortjener en far  - måske jeg hellere skulle skrive 2 forældre.. bemærk år jeg er meget vævende jeg ved ikke helt hvad jeg synes om det..

tilgengæld synes jeg at det er helt forkert at lesbiske ikke kan blive kunstigt befrugtet...

Lesbiske kan godt idag..

Anmeld

14. juli 2012

tarkoflen

TeamRocket skriver:

Jeg synes der er stor forskel på om man får et barn via hjælp- eller om man får et barn ved at snyde en gut i byen. Det sidste kan jeg slet ikke have og har droppet alt kontakt med en veninde der gjorde det! Men altså at få et barn alene via hjælp er helt okay. Bare der ikke er snyd involveret og man selvfølgelig har rammerne til det.

helt enig

Anmeld

14. juli 2012

Rikkeas

morethanperfect skriver:

Selvf. er det da helt okay !

De skal da have ligeså meget ret til at blive mor , som os andre , også selvom der ikke er en far !!
Man kan jo heller ik finde en mand , bare fordi man vil ha børn , det syns jeg er endnu mere egoistisk ...  

Enig

Anmeld

14. juli 2012

Rikkeas

celkt skriver:

jeg mener egentligt som et udgangspunkt, at ethvert barn har krav på at kende sit fædrene ophav. Han behøves ikke nødvendigvis være en del af barnets familie, men jeg mener at barnet har krav på at kunne finde ud af hvem det stammer fra. Derfor mener jeg også at anonym sæddonation er forkert.

Derudover mener jeg er det samme barn i en ideel verden burde have to forældre, uanset køn, til at give det al deres kærlighed og opmærksomhed.

Når det så er sagt, ville jeg sikkert også selv vælge at få børn alene, hvis ikke jeg fandt en far til dem, og tiden begyndte at løbe ud Men jeg mener så bare at man skal gøre sig klart hvilke ting man tager fra barnet og dermed hvilket ansvar ud over det normale, man ligger på sine skuldre. For så vælger man jo den situation for sin egen skyld og ikke for et evt. barns skyld, og dermed er man i min verden egoitisk. Det er som sagt ret sort hvidt det her, og jeg er overbevidst om at nogle singlemødre er bedre forældre for deres barn end andre forældre par nogensinde kan blive for deres.

Præcis

Anmeld

14. juli 2012

Rikkeas

Tullepigen90 skriver:

Jeg synes bestemt ikke at det er egoistisk eller forkert! En kvinde uden en mand kan være en ligeså god forælder som en kvinde med mand, og samtidig er der jo masser af børn som lever uden en far, men alligevel har et godt liv.
Jeg kan ikke se noget forkert eller egoistisk i det og hvis jeg ikke selv finder en mand i mit liv som jeg ønsker at få børn med, så overvejer jeg kraftigt at gøre det selv

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.