Enlig mor får barn med fremmede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.514 visninger
16 svar
0 synes godt om
14. juli 2012

Rikkeas

Som overskriften lyder, så slog det mig idag..

Er det egoistisk hvis en enlig kvinde, med eller ude karrier, vælger at få sig sådan en fertilitets behandling ( staves) - når hun ikke har nogen faderrolle til det kommende barn?

Kan I følge min tankegang, hvad jeg mener - og er det okay, eller er det egoisitsk af kvinden at sætte et barn i verdenen uden at der er en far til det?

MIN mening:

Jeg synes det er okay, hvis en kvinde vælger at få et barn uden en far - der kan være mange årsager til hendes beslutning, og så længe hun kan klare ansvaret for sådan en lille én, så kan jeg ikke se problemet - desuden kunne hun ligeså godt være blevet bollet tyk, og forladt af faren.

Hvad synes du? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

ano14316

Jeg synes faktisk det er lidt.mærkeligt at man kan blive gravid 'alene' og synes måske det er et lidt dumt udgangspunkt.. jeg mener børn som udgangspunkt fortjener en far  - måske jeg hellere skulle skrive 2 forældre.. bemærk år jeg er meget vævende jeg ved ikke helt hvad jeg synes om det..

tilgengæld synes jeg at det er helt forkert at lesbiske ikke kan blive kunstigt befrugtet...

Anmeld

14. juli 2012

MorDk

Altså  ligegydligt hvordan vi vender og drejer den så er det EGOISTISK at få børn.

Jeg sys det er oki at en enlig mor får et barn. (der kan være mange grunde til dette)

Anmeld

14. juli 2012

dorthemus

Selvfølgelig er det da ikke det...har selv gjort det

Anmeld

14. juli 2012

MorDk

dorthemus skriver:

Selvfølgelig er det da ikke det...har selv gjort det

Anmeld

14. juli 2012

Mutti2B

Nu er jeg en af de kvinder så jeg synes jo det er helt ok . Det skal selvfølgelig siges at jeg 1000 gange hellere ville ha fundet manden at få hende med, men med mine 35 år ville jeg bare ikke vente mere. Jeg elsker børn og det har alle dage været min store drøm at blive mor ( og gerne til flere), så med min alder taget i betragtning og en del komplikationer i understellet, valgte jeg at blive insemineret. Jeg har valgt en åben donor, så min datter kan få oplysninger om ham og få et møde med ham når hun bliver 18, hvis det er noget hun ønsker. Og så satser jeg da ikke på at være single resten af min liv

Anmeld

14. juli 2012

Rikkeas

Mutti2B skriver:

Nu er jeg en af de kvinder så jeg synes jo det er helt ok . Det skal selvfølgelig siges at jeg 1000 gange hellere ville ha fundet manden at få hende med, men med mine 35 år ville jeg bare ikke vente mere. Jeg elsker børn og det har alle dage været min store drøm at blive mor ( og gerne til flere), så med min alder taget i betragtning og en del komplikationer i understellet, valgte jeg at blive insemineret. Jeg har valgt en åben donor, så min datter kan få oplysninger om ham og få et møde med ham når hun bliver 18, hvis det er noget hun ønsker. Og så satser jeg da ikke på at være single resten af min liv

Lyder fornuftigt

Anmeld

14. juli 2012

TeamRocket

Jeg synes der er stor forskel på om man får et barn via hjælp- eller om man får et barn ved at snyde en gut i byen. Det sidste kan jeg slet ikke have og har droppet alt kontakt med en veninde der gjorde det! Men altså at få et barn alene via hjælp er helt okay. Bare der ikke er snyd involveret og man selvfølgelig har rammerne til det.

Anmeld

14. juli 2012

TeamRocket

ano14316 skriver:

Jeg synes faktisk det er lidt.mærkeligt at man kan blive gravid 'alene' og synes måske det er et lidt dumt udgangspunkt.. jeg mener børn som udgangspunkt fortjener en far  - måske jeg hellere skulle skrive 2 forældre.. bemærk år jeg er meget vævende jeg ved ikke helt hvad jeg synes om det..

tilgengæld synes jeg at det er helt forkert at lesbiske ikke kan blive kunstigt befrugtet...

Lesbiske par kan da godt blive kunstigt befrugtet. I min familie har vi et lesbisk par der fik hjælp til at få en lille datter

Anmeld

14. juli 2012

morethanperfect

Rikkeas skriver:

Som overskriften lyder, så slog det mig idag..

Er det egoistisk hvis en enlig kvinde, med eller ude karrier, vælger at få sig sådan en fertilitets behandling ( staves) - når hun ikke har nogen faderrolle til det kommende barn?

Kan I følge min tankegang, hvad jeg mener - og er det okay, eller er det egoisitsk af kvinden at sætte et barn i verdenen uden at der er en far til det?

MIN mening:

Jeg synes det er okay, hvis en kvinde vælger at få et barn uden en far - der kan være mange årsager til hendes beslutning, og så længe hun kan klare ansvaret for sådan en lille én, så kan jeg ikke se problemet - desuden kunne hun ligeså godt være blevet bollet tyk, og forladt af faren.

Hvad synes du? 

Selvf. er det da helt okay !

De skal da have ligeså meget ret til at blive mor , som os andre , også selvom der ikke er en far !!
Man kan jo heller ik finde en mand , bare fordi man vil ha børn , det syns jeg er endnu mere egoistisk ...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.