MorDk skriver:
Tror egentligt ikke der er noget rigtig og forkert...
Men altså herhjemme er ordet "NEJ" ikke noget der bliver brugt i overflod... for det mister sin virkning. Jeg/vi råber heller ikke af vores dreng. ALDRIG. Jo som advarsel ved noget farligt. Noget varmt, en vej eller lign. Så råber vi op!
Min kæreste siger/råber meget NEJ, og NEJ og NEJ, og jeg er røv træt af det. Og min datter kan ikke forstå det, hun bliver bange for ham når han hæver stemmen, og så bliver hun ked af det. Så jeg har endelig fået ham lært, at hvis hun bliver ked af det, så skal han sætte sig ned, få hende hen til sig, tale roligt til hende, fortælle hende HVORFOR han sagde nej til hende - så hun mærker kærligheden, selvom hun får et nej.
Jeg siger gerne Nej Silja, jeg vil ikke have du leger med mine dvd'er osv, så jeg fortæller hende hvad det er hun laver, og det vil jeg ikke have - men Silja, du må GERNE lege med den her bog om dyr.
Hun bliver bund hysterisk somme tider, smider sig på gulvet og skriger som jeg ved ikke hvad. Så siger jeg til hende, at jeg godt kan se hun bliver vred og sur på mig, men jeg vil ikke have hun leger med.. ( det hun nu leger med). Så kommer hun af sig selv når hun er klar igen, og der går ikke lang tid, så har hun jo glemt alt om det, og hun bliver mødt af et smil igen.. 
Anmeld