Tobis-sagen: skammekrog og 'time-outs'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.524 visninger
19 svar
0 synes godt om
14. juli 2012

Rikkeas

Hej piger - jeg har godt læst alt om det med den lille stakkels mand Heartbreaking!

Jeg faldt sådan over det, med den der skrammekrog, og det med at han blev sat ud for døren når han græd.

Hvad er det da for noget at gøre? Han var 15 måneder gammel - og så kommer man en tur i skammekrogen? Barnet gør da ikke noget ondt bevidst med vilje, så skal han da heller ikke have nogen afstraffelse på den måde. Alt han trængte til, var at blive taget op og elsket og mærke tryghed. ¨

Jeg er bange for, at tryghed nok er noget af det sidste den lille mand har fået :-(

OG så tænker jeg; hvis stedfaren, René, havde så nemt ved at gøre det mod Tobias - hvordan har han så været mod hans egne børn? Har de bare fået totalt respekt for ham, på den forkerte måde, fordi de var bange for deres egen far?

Stakkels lille Tobias, hvor er det dog synd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

signe.

Rikkeas skriver:

Hej piger - jeg har godt læst alt om det med den lille stakkels mand Heartbreaking!

Jeg faldt sådan over det, med den der skrammekrog, og det med at han blev sat ud for døren når han græd.

Hvad er det da for noget at gøre? Han var 15 måneder gammel - og så kommer man en tur i skammekrogen? Barnet gør da ikke noget ondt bevidst med vilje, så skal han da heller ikke have nogen afstraffelse på den måde. Alt han trængte til, var at blive taget op og elsket og mærke tryghed. ¨

Jeg er bange for, at tryghed nok er noget af det sidste den lille mand har fået :-(

OG så tænker jeg; hvis stedfaren, René, havde så nemt ved at gøre det mod Tobias - hvordan har han så været mod hans egne børn? Har de bare fået totalt respekt for ham, på den forkerte måde, fordi de var bange for deres egen far?

Stakkels lille Tobias, hvor er det dog synd

Tror desværre ikke at nogen har lyst til at deltage i denne debat, netop fordi det er så et ømtåeligt emne..

Anmeld

14. juli 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg har slet ingen ord. Kan kun græde på Tobias' vegne... Og hans far

Anmeld

14. juli 2012

Janni.

Jeg føler så meget med den dreng. Vores dreng Silas har samme alder som Tobias havde. Jeg kunne ikke drømme om at give time outs eller skammekrogen.
Det har jo ingen effekt?!?

Hellere sige nej, fy, av av eller lign. og aflede, dét virker nemlig..

Anmeld

14. juli 2012

mor-til-en-dejlig-baby

det er forfærdeligt

Anmeld

14. juli 2012

Rikkeas

jamen jeg tænker ikke som sådan som helhed på sagen; eller jo, men det er mest det der med skammekrogen.
Det gør man da ikke sådan noget, gør man? :s 

Anmeld

14. juli 2012

MorDk

Rikkeas skriver:

jamen jeg tænker ikke som sådan som helhed på sagen; eller jo, men det er mest det der med skammekrogen.
Det gør man da ikke sådan noget, gør man? :s 

Kan ikke lide ordet skammekrogen ...

Herhjemme bruger vi det ikke som man har set i tv osv. MEN vi beder ham om at gå hvis han ikke kan være sød. Slår på ting, smider med ting eller hidser sig op... så taler vi stille og roligt med ham og nogle gange tager vi ham i hånden og følger ham ind på værelset eller ud i gangen. Så sidder/står han lidt der og kommer kort tid ind og er "god" igen... (det er lidt svært at forklare. MEN han tager iKKE skade af det. Han får en pause. Nogle gang er det mig der går for at få en "pause" hvis I forstår... inden man får sagt noget dumt. Vi er KUN mennesker... men det er jo en helt anden debat. Men nu blev der jo spurgt til om man bruger skammekrog og Timeouts. Det er der mange der gør. jeg ser heller intet galt i det bare det bliver brugt rigtigt! jeg er tiltaler for at man snakker om tingene... og så længe børnene er så små at de ikke forstår det man siger så må der andre metoder i brug. Men det er jo en vurd. sag og forskelligt fra barn til barn og voksen til voksen...

Anmeld

14. juli 2012

MorDk

MorDk skriver:

Kan ikke lide ordet skammekrogen ...

Herhjemme bruger vi det ikke som man har set i tv osv. MEN vi beder ham om at gå hvis han ikke kan være sød. Slår på ting, smider med ting eller hidser sig op... så taler vi stille og roligt med ham og nogle gange tager vi ham i hånden og følger ham ind på værelset eller ud i gangen. Så sidder/står han lidt der og kommer kort tid ind og er "god" igen... (det er lidt svært at forklare. MEN han tager iKKE skade af det. Han får en pause. Nogle gang er det mig der går for at få en "pause" hvis I forstår... inden man får sagt noget dumt. Vi er KUN mennesker... men det er jo en helt anden debat. Men nu blev der jo spurgt til om man bruger skammekrog og Timeouts. Det er der mange der gør. jeg ser heller intet galt i det bare det bliver brugt rigtigt! jeg er tiltaler for at man snakker om tingene... og så længe børnene er så små at de ikke forstår det man siger så må der andre metoder i brug. Men det er jo en vurd. sag og forskelligt fra barn til barn og voksen til voksen...

og med det mener jeg.... at de metoder der må i brug er afledning mm.

Anmeld

14. juli 2012

Rikkeas

MorDk skriver:

og med det mener jeg.... at de metoder der må i brug er afledning mm.

Jaer, det vil jeg give dig ret i. 

Og synes det lyder ganske fornuftigt, den måde I gør det på hjemme ved jer

Anmeld

14. juli 2012

MorDk

Rikkeas skriver:

Jaer, det vil jeg give dig ret i. 

Og synes det lyder ganske fornuftigt, den måde I gør det på hjemme ved jer

Tak skal du have... ja sådan noget opdragelse kan være svært!

Vi startede tidligt med at være konsekvente fordi han var ret "kvik" så det med at vente med at "opdrage" til han er 2 holder bare ikke...

Vi opdrager med KÆRLIGHED ♥ Men kan sagtens være konsekvente og stå fast!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.