Måske skal I bare affinde jer med at flybilletten så er det beløb dyrere, som det koster at få klapvognen med. I kan jo ringe til flyselskabet og høre om man betaler en fast pris for en barnevogn/klapvogn eller om det er en almindelig pr kilo overvægtspris. Så ved I i hvert fald, hvad I har med at gøre, og behøver ikke at stresse over, hvordan det skal gå i lufthavnen.
Ellers vil jeg sige, at jeg bare er blevet bedre til at pakke mindre og mindre til mig selv i takt med at vi har fået børn. Tidligere fyldte jeg med lethed min rejsetaske med et sted mellem 15 og 20 kilo ting og sager til mig selv. Nu skal jeg pakke til tre i 22 kg rygsæk. Man bliver bare mere effektiv, og ting som et glattejern ville for længst være forsvundet ud af min bagage. Jeg ville sortere alt fra der kan lånes eller lejes, når man kommer frem, og tage udgangspunkt i at der skal vaskes tøj undervejs til både voksne og børn. Hvis jeg kun skulle bo et sted, når jeg kom frem ville jeg også overveje at købe ting som badesæbe og shampoo, når jeg kom frem og smide resterne ud, når jeg tog hjem. De ting fylder og vejer meget, hvis man skal være væk for længe til at kunne nøjes med rejsestørrelser.
Anmeld