baby efter skolen er færdig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2009

trine1989

GryDia:
ang HGV hvor gik du på skole henne og var det lange dage med mange lektier?
Har gået på HF før og der var der utroligt mange lektier man kunne overhovedet ikke have arbejde ved siden af hvis man skulle følge med...
håber ikke at det er sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2009

DK

Altså hvis man modtager SU og er tilmeldt en uddannelse kan man ikke få kontanthjælp. Så skal man udmelde sig af studiet for at få kontanthjælp!

Anmeld

7. maj 2009

trine1989

bliver også færdig med HGV inden barsel

Anmeld

8. maj 2009

Jordbærpigen

trine1989 skriver:

bliver også færdig med HGV inden barsel

Ja men selvom du bliver færdig med selve skolen inden din barsel, er du jo stadig meldt ind på uddannelsen. Ergo er du jo ikke arbejdsløs eller ledig. Derfor kan du vidst ikke modtage kontanthjælp, da din praktik er en del af din uddannelse selvom du får løn for den. Ergo mener jeg, at du må få ekstra SU den dag du går på barsel, selvom det er mellem din skole og din praktik tid.

I min uddannsle er der også lønnet praktik, og hvis man vælger at gå på barsel derimellem, får man stadig kun SU. Man er jo stadig meldt ind på uddannelsen. Ellers skal du melde dig ud af din uddannelse for at få kontanthjælp.

Anmeld

9. maj 2009

trine1989

jsp1984 skriver:

Ja men selvom du bliver færdig med selve skolen inden din barsel, er du jo stadig meldt ind på uddannelsen. Ergo er du jo ikke arbejdsløs eller ledig. Derfor kan du vidst ikke modtage kontanthjælp, da din praktik er en del af din uddannelse selvom du får løn for den. Ergo mener jeg, at du må få ekstra SU den dag du går på barsel, selvom det er mellem din skole og din praktik tid.

I min uddannsle er der også lønnet praktik, og hvis man vælger at gå på barsel derimellem, får man stadig kun SU. Man er jo stadig meldt ind på uddannelsen. Ellers skal du melde dig ud af din uddannelse for at få kontanthjælp.

Man bestemmer jo selv hvornår man vil starte i praktik.

Men jeg må snakke med dem dernede, om jeg kan gøre det sådan at jeg får kontanthjælp.

det er jo lidt mere end dobbelt SU

Anmeld

9. maj 2009

Jordbærpigen

trine1989 skriver:

Man bestemmer jo selv hvornår man vil starte i praktik.

Men jeg må snakke med dem dernede, om jeg kan gøre det sådan at jeg får kontanthjælp.

det er jo lidt mere end dobbelt SU

Dét skrev du jo ikke noget om

Men man ved jo aldrig om det går som man gerne vil. Men håber da for jer, at I bliver gravide, så det hele kommer til at passe.

Anmeld

9. maj 2009

trine1989

tak det håber vi også...
kan bare ikke vente med at gå i gang med projektet. men det hele skal jo også passe så vores hus også er heelt babyklar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.