baby efter skolen er færdig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.815 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. maj 2009

trine1989

hej allesammen

Jeg er ved at overveje at tage HGV her fra August og er så færdig til sommer næste år og skal derefter i praktik i 2 år.
vi vil jo gerne starte projekt baby så det passer med at baby kommer når jeg er færdig med skole.

og da jeg ikke når at få fuldtidsarbejde skal jeg på kontanthjælp men hvor lang tid må man få kontanthjælp og skal alle penge betales tilbage?
blev nemlig lidt forvirret af nogle indlæg jeg læste så undskylder min dumhed på emnet

på forhånd mange mange tak for jeres hjælp og tak til denne super gode side

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2009

Jordbærpigen

Når du er på kontanthjælp skal du betale det tilbage, hvis du får et job indenfor de første 3 måneder. (sådan var det i hvert fald engang)
Du skal være klar på at kunne blive ringet op ang. et job fra dag til dag, med mindre du ikke kan arbejde pga. barsel, sygdom osv.
Hvis du bliver gravid under din uddannelse og skal på barsel, kan du jo få barselsdagpenge fra din kommune og når denne er slut, skal du vel ud og starte i din praktik?
Der er ingen loft over, hvor længe du kan få kontanthjælp.
Du må desuden ikke have en formue på over 10.000 kr. hvis du skal have kontanthjælp. Bor du sammen med nogen, må jeres formue ikke overstige 20.000.

Anmeld

6. maj 2009

Sara.

Jeg var på kontanthjælp under min barsel.. var ansat i en sfo i et vikariat imens jeg var gravid. Jeg fik udbetalt ca 8500 om mdr.... og havde ret til den samme barsel som alle andre (er det 52 uger...) Da min barsel var slut var min pige kørt ind i vuggestue, men jeg kom ikk i aktivering da det lige passede med at jeg skulle starte på pæd. seminariet der....altså de penge du får under din barsel skal du ikke betale tilbage! du har ret til gå fra på barsel 4 uger før termin.... jeg kunne egentlig godt have fået dagpenge i stedet, men fordi jeg kun arbejdede 25 timer om ugen ville det være mindre end kontanthjælp, derfor fik jeg kontanthjælp...håber det var lidt svar du kunne bruge

Anmeld

6. maj 2009

trine1989

okay nu tror jeg at jeg er med

jeg får kontanthjælp som er ca 12500 kr. før skat under de 52. ugers barsel?

derefter vil jeg begynde min 2 årige praktik

det passer (regner med at det passer) med at når jeg ikke får Su mere har jeg stadig mit arbejde som jeg har nu og vil fortsætte med at have selvom at jeg er på skole hvor jeg kan tjene lidt indtil jeg går på barsel.
Kan godt lide at jeg har lidt styr på det hele så man ikke lige pludselig finder ud af hov det her har vi ikke råd til...

Anmeld

6. maj 2009

Jordbærpigen

Hvis du er på SU og holder barsel fra dit studie (din praktikperiode er jo også en del af dit studie) har du vel ret til yderligerer 12 klip i SU??
Du melder dig jo ikke ud af dit studie, selvom du bliver gravid, så jeg er derfor ik helt sikker på, at du kan få kontanthjælp, da du jo er under uddannelse og dermed ikke er arbejdsløs? Måske du i virkeligheden skal tjekke dette med SU kontoret?

Anmeld

6. maj 2009

trine1989

hvad er 12 klip???

Anmeld

7. maj 2009

Jordbærpigen

trine1989 skriver:

hvad er 12 klip???

Ja 12 SU klip.. Altså at du får SU i ekstra 12 måneder eller dobbelt su i 6 måneder. Det vælger man selv. Er din kæreste også på SU får han også 6 ekstra klip.

Anmeld

7. maj 2009

Sara.

Hvis du er på su når du går på barsel så får du de 12 ekstre su-klip.... og ellers er kontanthjælp som jeg beskrev tidligere

Anmeld

7. maj 2009

GryDia

Jeg gik på HGV da jeg blebv gravid.
Jeg havde sidste mens i september, og termin her i Juni. Havde vi lige ventet en måneds tid, så havde det passet med at jeg kunne gå på barsel efter eksamen.

Desværre blev jeg sygemeldt i februar, så nåede aldrig så langt

Anmeld

7. maj 2009

trine1989

tak...

Vi går først igang med projektet så det passer med at terminen er efter eksamen.
jeg har aldrig hørt om Su klip før så det var derfor jeg var et stort spørsmålstegn

min kæreste er uddannet mure så det er kun mig der mangler udd

Glæder mig sådan til at komme igang med HGV og med projekt baby.

men mange tak for hjælpen allesammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.