Veninde eller udnytter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.668 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. juli 2012

Anonym trådstarter

Jeg er anonym i frygt for at blive genkendt, og da jeg virkelig har brug for at vide om jeg tager fejl så skriver jeg som anonym.. 

Jeg har denne veninde, som jeg har haft i ca 1 år, og vi har det godt sammen, men har dog været uvenner en gang for kort tid siden da jeg blev træt af at hun ringede hver dag, efter at have forklaret hende at jeg hurtigt bliver træt af folk hvis de er for tætte på mig.. 

Problemet er at jeg føler hun udnytter min viden om andre folk, f.eks er der denne fyr jeg kender, som jeg ser køre bil en dag, siger så "Hovsa han må da ikke køre bil, han har lige fået taget sit kørekort" Dette siger jeg så, uden at tænke mere over det, mens jeg går med hende.. Så ringer hun fandme 1 time senere, siger at nu har hun ringet og meldt ham til politiet, og hun vil egentlig bare vide hvad han hedder til efternavn? - Og der sidder jeg så og tænker.. "Kan du ikke bare være ligeglad"?? 

Hun har nu et par gange haft gjort sådanne lign. ting, hvorefter hun ringer til mig, (da det jo er mig, hun har fået info fra.)

Lige nu siger hun så at hun har snakket med en jeg kender, (Denne person har så fortalt mig at en af mine x veninder venter sig) - Og det fortæller jeg self min veninde, da det jo er sådan noget man snakke om.. Så har hun sku siddet og spurgt ind til det ved hende, og ringer så til mig og siger "Hun venter sig altså ikke, har nemlig snakket med hende om alle mulige ting også om dig"... Så nu sidder jeg bare med denne følelse Ja, fedt at du ødelægger mit liv, og ikke kan holde på noget som helst! 

Hvad syntes i piger? Udnytter hun mig bare fordi jeg kender en del flere end hende, og har altid det nyeste info, eller er hun en god veninde? - Jeg magter ærlig talt ikke at forklare hende at jeg syntes det er træls, for er sikker på hun bare vil sige NÅ! For hun er meget sådan (Dronningeagtig.. Hvor hun føler hun er bedst, må hvad hun vil og ingen grænser har!) 

Undskyld, hvis det blev for langt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2012

Anonym trådstarter

Det skal lige siges, at jeg altså ikke er sådan en sladre tøs, som går med rygter osv.. Da det KUN er hende jeg snakker med om sådanne ting! - Så det er ikke fordi jeg ønsker at få afvide at jeg bare kan stoppe med at sladre osv.. 

For ærligt, så er det sku det piger gør når de er sammen! 

Anmeld

12. juli 2012

Loa

1. Sys det er ganske fornuftigt at melde en der kører uden kort. Hvis han har fået taget sit kort er der nok en grund. Det er da direkte idiotisk at køre rundt alligevel uden kort.

2. Mon dog du skulle sige tingene videre hvis du ikke ønsker det skal komme videre til andre.

Anmeld

12. juli 2012

Loa

Anonym skriver:

Det skal lige siges, at jeg altså ikke er sådan en sladre tøs, som går med rygter osv.. Da det KUN er hende jeg snakker med om sådanne ting! - Så det er ikke fordi jeg ønsker at få afvide at jeg bare kan stoppe med at sladre osv.. 

For ærligt, så er det sku det piger gør når de er sammen! 

Jamen hvad er forskellen på om du deler sladder med hende eller om hun gør det med andre?

Anmeld

12. juli 2012

bette bebs

øv jeg synes ikke hun opfører sig som en rigtig veninde. Man burde jo være fortrolige og kunne sige ting til hinanden uden det kommer videre. Jeg tror skam ikke hun udnytter dig, jeg tror bare hun er sådan. Hvis hun var min veninde vil jeg nok holde hende lidt på afstand og i hvert fald ikke fortælle hende noget der ikke skal videre fortælles.

Det kan jo let bringe dig i nogle dumme situationer, hvis hun render og siger at det er dig der fortæller hende disse ting.

Anmeld

12. juli 2012

bette bebs

Loa skriver:

Jamen hvad er forskellen på om du deler sladder med hende eller om hun gør det med andre?

Hmm jeg synes nu det er ok at rende med sladder til ens gode veninde, sladder er jo ikke nødvendigvis dårlige ting om andre. Snakker du aldrig om andre personer til dine veninder? De eksempler TS kommer med er jo egentlig ganske harmløse ting.

Anmeld

12. juli 2012

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Forskellen?? - At Jeg fortæller det til en veninde som burde holde tæt, mens hun fortæller det til fuldstændig fremmede folk? - for bevidst at gøre en stor ting ud af intet.. jeg går jo ikke hen til hendes veninder og fortæller diverse ting som hun fortæller mig om dem.. kan du se forskellen nu?

Anmeld

12. juli 2012

Anonym trådstarter

hellemi skriver:

øv jeg synes ikke hun opfører sig som en rigtig veninde. Man burde jo være fortrolige og kunne sige ting til hinanden uden det kommer videre. Jeg tror skam ikke hun udnytter dig, jeg tror bare hun er sådan. Hvis hun var min veninde vil jeg nok holde hende lidt på afstand og i hvert fald ikke fortælle hende noget der ikke skal videre fortælles.

Det kan jo let bringe dig i nogle dumme situationer, hvis hun render og siger at det er dig der fortæller hende disse ting.

Du har fuldstændig ret.. jeg har også overvejet at måske skal jeg bare holde tæt med alt. For vil nødig ha at hun skal gøre livet surt for mig.. Hun Er bare så sød det meste af tiden, men det der er virkelig begyndt at irretere mig.. 

Anmeld

12. juli 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Jeg er anonym i frygt for at blive genkendt, og da jeg virkelig har brug for at vide om jeg tager fejl så skriver jeg som anonym.. 

Jeg har denne veninde, som jeg har haft i ca 1 år, og vi har det godt sammen, men har dog været uvenner en gang for kort tid siden da jeg blev træt af at hun ringede hver dag, efter at have forklaret hende at jeg hurtigt bliver træt af folk hvis de er for tætte på mig.. 

Problemet er at jeg føler hun udnytter min viden om andre folk, f.eks er der denne fyr jeg kender, som jeg ser køre bil en dag, siger så "Hovsa han må da ikke køre bil, han har lige fået taget sit kørekort" Dette siger jeg så, uden at tænke mere over det, mens jeg går med hende.. Så ringer hun fandme 1 time senere, siger at nu har hun ringet og meldt ham til politiet, og hun vil egentlig bare vide hvad han hedder til efternavn? - Og der sidder jeg så og tænker.. "Kan du ikke bare være ligeglad"?? 

Hun har nu et par gange haft gjort sådanne lign. ting, hvorefter hun ringer til mig, (da det jo er mig, hun har fået info fra.)

Lige nu siger hun så at hun har snakket med en jeg kender, (Denne person har så fortalt mig at en af mine x veninder venter sig) - Og det fortæller jeg self min veninde, da det jo er sådan noget man snakke om.. Så har hun sku siddet og spurgt ind til det ved hende, og ringer så til mig og siger "Hun venter sig altså ikke, har nemlig snakket med hende om alle mulige ting også om dig"... Så nu sidder jeg bare med denne følelse Ja, fedt at du ødelægger mit liv, og ikke kan holde på noget som helst! 

Hvad syntes i piger? Udnytter hun mig bare fordi jeg kender en del flere end hende, og har altid det nyeste info, eller er hun en god veninde? - Jeg magter ærlig talt ikke at forklare hende at jeg syntes det er træls, for er sikker på hun bare vil sige NÅ! For hun er meget sådan (Dronningeagtig.. Hvor hun føler hun er bedst, må hvad hun vil og ingen grænser har!) 

Undskyld, hvis det blev for langt! 

Jeg har efter hånden fået mig et par motto'er, hvad gælder andre folk...

1) hver mod andre som du gerne selv vil behandles... Den holder dog ikke altid stik da nogen folk behandler en som L.... alligevel...

2) Sig ikke noget til andre som du ikke kan tåle at høre igen fra andre... Det har en tendens til at bide en i røven når man er fortrolige med andre...

Jeg tror blot hun er en Dame med stort D, mange er ikke særligt gode til at holde mund når det gælder hemmelighedder...

Anmeld

12. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

I det første tilfælde har jeg kun respekt for hende og havde selv gjort det samme - hun kan da ikke være ligeglad med, at hun får kendskab til et lovbrud! Jeg undrer mig mere over, at du ikke selv reagerede ved at melde ham. 

Mht. sladder, så siger jeg kun ting, jeg ikke ønsker kommer videre, til mine allernærmeste veninder OG tilføjer, at det IKKE skal videre. Nu ved du, at du ikke skal sige alt til hende. Men har det ligefrem ødelagt dit liv, så er der vel ingen tvivl om, at hun skal ud af det. 

Udnyttelse synes jeg på ingen måde, der er tale om - Hvad har hun konkret fået ud af det, udover at hun har kunnet gøre sin borgerpligt ved at anmelde en kriminel og kunnet spørge en anden, om hun var gravid? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.