Barnepigeløn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2009

Rasmine

jsp1984 skriver:

Det er jo også meget forskelligt hvor meget man er villig til at betale for sin barnepige. Et andet sted fik jeg 100 kr. i timen, hvilket jeg synes var for meget, men fint nok hvis de gerne ville give mig det.

Synes man skal sætte lønnen efter hvor meget barnepigen skal lave, udover at være sammen med børnene. Hvis der indgår mad, lettere husligt arbejde osv. synes jeg at 80-100 kr ville være rimeligt. Hvis dette ikke er tilfældet, synes jeg at 70-75 kr. er rimeligt. Det er trods alt et forholdsvis nemt studiejob/ fritidsjob.

Det har du ret i.
Hvor gerne jeg end ville have hende til at gøre lidt rent osv. samtidig, kan jeg nu ikke få mig selv til at byde ungerne det, lige nu.
Ét er at de skal passes af en barnepige, hver uge, noget andet er at hun skal PASSE dem, ikke koncentrere sig om rengøring imens, jeg synes bare det virker forkert på en eller anden måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2009

Rasmine

LotteGabriella skriver:

Der er heller ikke nogen der påstår at du er fattig

Jeg prøver bare at sige, at selv om man er rig, er der jo ingen grund til at skabe inflation!

(Ikke at jeg er mega rig)

Anmeld

6. maj 2009

LotteGabriella

Mebach skriver:

Jeg prøver bare at sige, at selv om man er rig, er der jo ingen grund til at skabe inflation!

(Ikke at jeg er mega rig)

nej det er jeg sgu heller ikke da....men sådan er vi jo så forskellige...jeg håber i hvert fald at I bliver glade for jeres barnepige

Anmeld

6. maj 2009

Rasmine

LotteGabriella skriver:

nej det er jeg sgu heller ikke da....men sådan er vi jo så forskellige...jeg håber i hvert fald at I bliver glade for jeres barnepige

Tak for det, det tror jeg nu vi gør.
Har faktisk lige fundet barnepige 2 idag (i tilfælde af nr. 1 ikke kan)
Nr. 1 har søgt ind på psykologi studiet.
Nr. 2 er pædagog studerende.
Vores forrige barnepige var også pæd. stud.

Man er vel lidt priviligeret, når det drejer sig om barnepiger.

Anmeld

6. maj 2009

Miamaja

LotteGabriella skriver:

enig...jeg ville nok give 100 i timen når hun var prøvet af og hvis hun var et hit...det jo penge givet godt ud og gode barnepiger hænger sgu ikke på træerne

nemlig!

Anmeld

6. maj 2009

stumpen-89

Da jeg var barnepige for et år siden, fik jeg 100 i timen, men jeg betalte også skat af dem.. så passede jeg 3 børn imellem 1 og 3 år (2 af dem var tvillinger), skulle gøre rent og vaske tøj

Anmeld

6. maj 2009

Balderson

Mebach skriver:

Eller med andre ord.
En barnepige får 100 sort i timen.
Dvs. hun betaler ikke skat.
Det svarer rundt regnet til 200 kr. i timen, før skat, for en almindelig lønmodtager.
(Jeg regner ud efter ca. 50% i skat, alt i alt.)
(Går ud fra der er ca. 160 timer om måneden at jobbe i?
160 x 200 kr = 32000 kr.)

Hvor mange almindelige faggrupper tjener 200 kr. i timen?
Pædagogmedhjælpere gør ikke
Pædagoger gør dælme heller ikke.
Hmm... Hvilke faggrupper tjener 32000 om måneden, for bare at lege og hygge om ungerne, med mulighed for at tilkalde backup, hvis det hele brænder på?

Lyder måske lidt kringlet, men har prøvet at forklare på den nemme måde, så alle forstår.

Det kommer vel anpå hvor meget erfaring og hvilke kvalifikationer man har, som pædagog...

For jeg kender skam pædagoger der får 32.000 kr. som arbejder med børn og unge....

Anmeld

6. maj 2009

Rasmine

Balderson skriver:

Det kommer vel anpå hvor meget erfaring og hvilke kvalifikationer man har, som pædagog...

For jeg kender skam pædagoger der får 32.000 kr. som arbejder med børn og unge....

Det kan godt ske, men det er garanteret et privat tilbud, til børn og unge, som på én eller anden måde er blevet tvangsfjernet, eller er voldelige.
Og så er det jo klart lønnen skal tilpasses.
Desuden har de garanteret også nattevagter, samt aftenarbejde.

Anmeld

7. maj 2009

DK

Mebach skriver:

Hvad ville I give en barnepige i løn?
Hun er 22.
Skal hente børn (samme sted som hun selv jobber som pæd. medhjælper)
Og så bare hygge, underholde og være sammen med ungerne, 2 stks., i ca. 3 timer, én til 2 gange i ugen, hverdage.
Ingen madlavning, ingen ingenting, bare hygge.

Jamen hvad er i blevet enige om så??

Anmeld

7. maj 2009

Rasmine

DK skriver:

Jamen hvad er i blevet enige om så??

Vi snakkede faktisk om 75.
Bad hende om at tjekke hvad andre får.
Hun kommer her torsdag, hvor vi aftaler en løn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.