Barnepigeløn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2009

Rasmine

enig...jeg ville nok give 100 i timen når hun var prøvet af og hvis hun var et hit...det jo penge givet godt ud og gode barnepiger hænger sgu ikke på træerne

100 kr. simpelthen???
Er du millionær?
Kan hun så også ordne have, lave mad, og gøre rent samtidig?
Prøv lige at regne ud hvor meget du skal tjene pr. månede, hvis du skal have barnepige ca. 5 timer gns. pr uge.

Lad os prøve at regne lidt:
5 timer x 100 kr = 500 kr. / pr. uge
4 uger (ca. på en måned) x 500 kr. = 2000
Før du kan udbetale 2000 kr, skal du tjene hvad??? 3500-4000 ekstra?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2009

LotteGabriella

Mebach skriver:

100 kr. simpelthen???
Er du millionær?
Kan hun så også ordne have, lave mad, og gøre rent samtidig?
Prøv lige at regne ud hvor meget du skal tjene pr. månede, hvis du skal have barnepige ca. 5 timer gns. pr uge.

Lad os prøve at regne lidt:
5 timer x 100 kr = 500 kr. / pr. uge
4 uger (ca. på en måned) x 500 kr. = 2000
Før du kan udbetale 2000 kr, skal du tjene hvad??? 3500-4000 ekstra?

nej jeg er ikke millionær, men for mit vedkommende er det et spm. om prioritering og det er jo bare MIN måde at gøre det på....du finder jo selvfølgelig den timeløn som passer ind i dit budget

Anmeld

6. maj 2009

Rasmine

Eller med andre ord.
En barnepige får 100 sort i timen.
Dvs. hun betaler ikke skat.
Det svarer rundt regnet til 200 kr. i timen, før skat, for en almindelig lønmodtager.
(Jeg regner ud efter ca. 50% i skat, alt i alt.)
(Går ud fra der er ca. 160 timer om måneden at jobbe i?
160 x 200 kr = 32000 kr.)

Hvor mange almindelige faggrupper tjener 200 kr. i timen?
Pædagogmedhjælpere gør ikke
Pædagoger gør dælme heller ikke.
Hmm... Hvilke faggrupper tjener 32000 om måneden, for bare at lege og hygge om ungerne, med mulighed for at tilkalde backup, hvis det hele brænder på?

Lyder måske lidt kringlet, men har prøvet at forklare på den nemme måde, så alle forstår.

Anmeld

6. maj 2009

Rasmine

LotteGabriella skriver:

nej jeg er ikke millionær, men for mit vedkommende er det et spm. om prioritering og det er jo bare MIN måde at gøre det på....du finder jo selvfølgelig den timeløn som passer ind i dit budget

Jeg kan høre du ikke er én af dem som har brug for barnepige i hverdagen.
Bliver spændende at se hvor meget inflation der er gået i det, hvis du engang får brug for én.

Og nej, jeg er ikke fattig, jeg mener bare ikke der er en grund til at presse priserne mere op, end højst nødvendigt!

Og nej, jeg mener ikke der er mangel på barnepiger!

Anmeld

6. maj 2009

Jordbærpigen

Mebach skriver:

Eller med andre ord.
En barnepige får 100 sort i timen.
Dvs. hun betaler ikke skat.
Det svarer rundt regnet til 200 kr. i timen, før skat, for en almindelig lønmodtager.
(Jeg regner ud efter ca. 50% i skat, alt i alt.)
(Går ud fra der er ca. 160 timer om måneden at jobbe i?
160 x 200 kr = 32000 kr.)

Hvor mange almindelige faggrupper tjener 200 kr. i timen?
Pædagogmedhjælpere gør ikke
Pædagoger gør dælme heller ikke.
Hmm... Hvilke faggrupper tjener 32000 om måneden, for bare at lege og hygge om ungerne, med mulighed for at tilkalde backup, hvis det hele brænder på?

Lyder måske lidt kringlet, men har prøvet at forklare på den nemme måde, så alle forstår.

Hehe ja jeg kan sgu tjene mere ved at være din barnepige end jeg kan tjene ved at arbejde 37 timer som uddannet pædagog i en institution.

Anmeld

6. maj 2009

LotteGabriella

jsp1984 skriver:

Da jeg var barnepige sidst (for et års tid siden da jeg var 24) fik jeg 80 kr. i timen. Jeg var på det tidspunkt under uddannelse til pædagog og skulle hente 2 børn og være sammen med dem nogle timer. Nogle gange passede jeg dem også om aftene, skulle lave mad, putte osv. Jeg synes at 80 kr. var fint. Det er jo trods alt skattefrit og hvis hun ikke rigtigt skal lave noget, andet end at hygge med børnene, synes jeg at 75-80 kr. ville være optimalt for hende - og jer

ok det må jeg huske...men har nu ikke noget imod at give 100 kr. i timen for en rigtig godt barnepige

Anmeld

6. maj 2009

Rasmine

jsp1984 skriver:

Hehe ja jeg kan sgu tjene mere ved at være din barnepige end jeg kan tjene ved at arbejde 37 timer som uddannet pædagog i en institution.

DU ER SGU ANSAT!!!!!!

Anmeld

6. maj 2009

Jordbærpigen

DU ER SGU ANSAT!!!!!!

Ja hvis det er 32000 vi snakker om pr. måned i forhold til mine "sølle" 23500.. såh det sgu et godt job at være barnepige.. Og så kræver det ik engang en uddannelse.. thihi..

Så jeg mener ikke, at du behøver give mere end 75 kr. i timen til hende du gerne vil ansætte

Anmeld

6. maj 2009

LotteGabriella

Mebach skriver:

Jeg kan høre du ikke er én af dem som har brug for barnepige i hverdagen.
Bliver spændende at se hvor meget inflation der er gået i det, hvis du engang får brug for én.

Og nej, jeg er ikke fattig, jeg mener bare ikke der er en grund til at presse priserne mere op, end højst nødvendigt!

Og nej, jeg mener ikke der er mangel på barnepiger!

Jeg har så haft brug for en barnepige i hverdagen, da jeg tog kørekort, men har ikke brug for en lige nu

Der er heller ikke nogen der påstår at du er fattig

det behøver du jo så heller ikke at synes, bare fordi jeg synes det, det er da fair nok

Anmeld

6. maj 2009

Jordbærpigen

Det er jo også meget forskelligt hvor meget man er villig til at betale for sin barnepige. Et andet sted fik jeg 100 kr. i timen, hvilket jeg synes var for meget, men fint nok hvis de gerne ville give mig det.

Synes man skal sætte lønnen efter hvor meget barnepigen skal lave, udover at være sammen med børnene. Hvis der indgår mad, lettere husligt arbejde osv. synes jeg at 80-100 kr ville være rimeligt. Hvis dette ikke er tilfældet, synes jeg at 70-75 kr. er rimeligt. Det er trods alt et forholdsvis nemt studiejob/ fritidsjob.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.