"skønne svigermutter"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
1 svar
0 synes godt om
6. maj 2009

Anonym trådstarter

Hvor ville det dog være rart, hvis man havde en sød og dejlig svigermor! Det har jeg aldrig haft....... F¤¤¤ hvor er jeg bare træt af svigermutter!!!

Hun er ikke en særlig varm person overfor hendes barnebarn (eller nogen andre for den sags skyld!!!), hun giver ikke knus og viser ikke helhjertet interesse for at lege eller tale med barnet. Jeg har indtil nu tænkt "hende om det, jeg er ligeglad. Heldigvis har barnet en god mormor og morfar"
Barnet er stadig efter over halvandet år genert når hun kommer og vil ikke gå hen til hende, når hun spørger. Nu er hun imidlertid begyndt at komme oftere på besøg end tidligere, men hendes besøg virker stadig meget halvhjertet og går mere ud på at høre, hvornår de andre bedsteforældre har været på besøg.

Barnet er nu begyndt at overnatte hos mormor og morfar, som det elsker og er helt tryk ved, og siden svigermutter har fundet ud af det, er hun begyndt at snakke om at "nu skal barnet jo også på ferie hos mig til sommer, og vi skal rigtig hygge og gå til stranden sammen" og "nu må jeg hellere komme lidt oftere så vi riiiigtig kan lære hinanden at kende". Men 1. Hun gider jo ikke barnet når hun er på besøg - og 2. Hvad får hende til at tro, at hun får barnet med hjem (hun bor over 1 time fra os) når barnet aldrig har sovet der, eller føler sig tryk der, og hun aldrig har skiftet barnets ble, kender ikke barnets rutiner eller forstår hvad barnet siger?
Desuden er jeg panisk overfor vand og børn, og der er INGEN der skal tage mit barn i svømmehal eller på strand udover mig eller min mand....

Hun er meget egenrådig og jeg har en stærk fornemmelse af, at hun ikke vil respektere, at barnet ikke skal på stranden, ligesom hun ikke respektere at barnet ikke skal have slik eller være ude uden jakke på (i februar)....

Problemet er, at hun er sååå dominerende og kan få min mand til at synes det er en god ide, at barnet skal på ferie hos hende. Når jeg kommer med mine invendinger får jeg bare at vide, "hvorfor må barnet så overnatte hos mormor og morfor" og "jeg (manden) lever jo stadig, så hun er jo ikke helt dum til det med børn"

Jeg er så dårlig til at agumentere og føler altid jeg står tilbage med det korte stå, men jeg vil altså ikke have at mit barn overnatter hos svigermor før barnet selv kan sige, at det vil. Så nu er jeg den onde svigerdatter, som fratager svigermutter sit barnebarn og forskelsbehandler i forhold til mormor og morfar. Men hun bliver ved med at presse på, og jeg aner ikke hvad jeg skal blive ved at sige til hende.....
Hold op det blev et rodet indlæg - er der overhovedet nogle der forstår mit dilemma/problem.......??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2009

..

Jeg forstår dig rigtigt godt. Ikke fordi jeg selv kender til det men hvis jeg var dig ville jeg absolut ikke lade mit barn overnatte/tage på ferie hos farmor. Det er noget helt helt andet med dine forældre som barnet jo er tryg ved og glad for og de gensidigt gerne vil være sammen.

Det er frygteligt belastende når de rammer man sætter op ikke bliver respekteret og hvis du spørger mig skal du ALDRIG gå på kompromis med hvor dit barn skal være, du SKAL være tryg og syntes det er en god ide (og det skal dit barn i øvrigt også). Barnet skal da ikke på ferie for at glæde farmor som ikke engang gider barnet normalt..

Måske et lidt rodet svar - men det er min mening..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.