Eksperthjælp: Er jeg mon gravid ... ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.081 visninger
0 svar
0 synes godt om
11. juli 2012

Rose Maimonide

"Er jeg mon gravid ... ? "

Hejsa

Mig og min mand vil meget gerne have vores første barn nu, vi føler os total klar til at skal have en lille bebs vi er endda blevet forlovet pga det.

Jeg har været på p-piller i omkring 7 år nu og valgte at stoppe med dem efter min sidste menstrution. det vil sige min sidste mens første dag var 26/5  hvorefter jeg ikke har taget p-piller, mig og min mand har prøvet at gøre mig gravid og har været sammen rigtig mange gange på denne måned. da jeg jo helt sikkert ikk har en fast æl endnu.  jeg skulle egentlig have haft min menstrution i lørdags men den er ikke kommet endnu. jeg var derfor ved lægen idag sammen med min mand hvor lægen lavede 2 prøver på mig men begge var negative så jeg bad hende om også at tage en blod graviditetstest. som jeg først får svar på om et par dage.

Og det skal lige siges at jeg har mange symptomer allerede.

Jeg er begyndt at få ondt i ryggen, og har en meget stor lyst til mad, og midt om natten har jeg lyst til noget sødt. jeg har haft morgenkvalme i nogle flere dage. og skal meget tit af med urin. Jeg føler mig meget oppustet og synes selv jeg er blevet større. mine bryster er blevet større og er meget ømme.og en masser humørsvingninger

Jeg er meget nervøs for jeg og min mand ønsker virkelig meget at jeg er gravid.

Tror du at jeg er gravid?

Kan blodprøven helt sikkert fortælle om jeg er gravid, hvis min æl har været meget sent?

og er blod graviditetstesten egentlig mere sikker eller hvorfor skulle jeg have lavet den? Håber da i kan hjælpe ønsker mig virkelig et ekstra familiemedlem!

Mon min hund kan mærke noget? han klistre sig op af mig og ligger sig hele tiden på min mave?

Rebeccas svar

Hej

Tak for dit spørgsmål!

Blodprøvetesten er helt stensikker og kan tages meget tidligt efter befrugtningen. Blodprøven er bare relativt dyr – derfor bruges den kun, når det er nødvendigt.

Som regel er urintesten sikker, men der er nogle få, som er meget lang tid om at danne tilstrækkeligt med HCG, som er det graviditetshormon, man måler på med urintesten.

Det er nok mere sandsynligt, at det er dine hormoner, som er lidt uregerlige.Du har taget p-piller indtil for nylig. Så er det ikke unormalt, at det tager tid for din cyklus at stabilisere sig. Det kan godt give uregelmæssige menstruationer, lang tid mellem menstruationerne og forskellige fysiske og psykiske symptomer, som godt kan minde om dem, man kan opleve, når man bliver gravid.

Og hvis man samtidig virkelig ønsker sig at blive gravid, så kan man godt blive ekstra opmærksom på lige netop de symptomer, som kunne tyde på en graviditet.

Om din hund kan mærke noget … svært at sige. Men mon ikke den i hvert fald kan mærke, at du er meget nervøs og spændt, og reagerer på dét – det tror jeg.

Det er faktisk en rigtig god idé at give kroppen lidt ro på, inden man forsøger at blive gravid, hvis man har brugt p-piller. Samtidig kan du og din partner bygge jer op med sund kost og livsstil, vitaminer og mineraler, hvis I vil gøre lidt ekstra for at øge chancen for at blive gravide og få en glad og sund graviditet og baby. Det har jeg skrevet lidt om her på min blog. http://rebeccapersson.com/2011/05/fredagsbrevkasse n-uge-18/

Jeg håber du snart får en afklaring omkring, hvorvidt du er gravid eller ej. Uvisheden og ventetiden kan jo være ret irriterende.
Jeg håber du snart får den graviditet, du og din partner ønsker jer!

Du er altid velkommen til at skrive igen.

Kh Rebeca, rebeccapersson.com

På Rebeccas blog finder du inspiration til sunde, grønne vaner i børnefamilien. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, får du gratis 'Kloge kvinders guide til bedre familiehelse'. Du linkes til lækre websites og får masser af saglig info om aktuelle emner inden for helse og økologi. Du kan købe digitale produkter, som blandt andet gør dig i stand til at leve 100% økologisk uden at flænse dankortet.

Se Rebeccas hjemmeside: RebeccaPersson.com

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.