Inspireret af denne debat https://www.baby.dk/debat/182290pi1/kend-din-krop/der-er-noget-jeg-ikke-forstaar.aspx kom jeg til at tænke på, om jeg egentlig føler mig sund.
Og det gør jeg.
Sundhed kan jo være mange ting - og hvad er det lige der gør at vi føler os sunde/usunde? Føler vi os sunde hvis vi er normalvægtige? Måske, men det er man jo ikke nødvendigvis. Føler man sig usund hvis man engang i mellem spiser slik eller ikke lige orker løbeturen? Nej! Jeg giver mig selv lov til slik - fordi jeg ved jeg også spiser en masse sundt og vil ikke se motion som en sur pligt.
Så jeg føler mig bl.a. sund fordi:
- Jeg synes selv jeg spiser sundt og varieret - DOG langt fra uden at være fanatisk.
- Jeg udelukker ingen fødevaregrupper i min kost. Jeg må få ALT - men nogle ting med måde. Jeg spiser masser af frugt og grønt, spiser fiberrigt og får godt med protein. Jeg får 3 hovedmåltider + mellemmåltider og sørger for at drikke godt med vand.
- Jeg spiser i den grad også slik, kage og lign. men jeg begrænser det - til gengæld vil jeg ikke have dårlig samvittighed når jeg spiser det.
- Jeg dyrker motion - og kan lide at gøre det. 
- Jeg er normalvægtig - men med former. Jeg ligger indenfor normalvægten BMI-mæssigt (hvilket jeg godt ved man ikke kun kan gå efter), dog i den høje ende af normal - men jeg har muskler!
- Jeg ryger ikke
Så nu til i andre: Føler i jer sunde??
Hvorfor/hvorfor ikke?
Anmeld