Når man slet ikke har taget på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.437 visninger
22 svar
0 synes godt om
10. juli 2012

christina92

Hej tøser!

Håber i nyder regnvejet

Min mor smurte mig i dag hvor meget jeg har taget på og jeg svarede stolt 4,5 Kg.

Så gjorde hun mig opmærksom på at jeg jo ikke skal regne det fra min vægt efter jeg havde tabt mig pga. kvalme men fra min start vægt da jeg blev gravid..... og så har jeg ikke taget på.. OVERHOVEDET, mangler sådan set stadig 0,5 kg. for at være på start vægten

Jeg er 27+3 og er ikke gravid andre steder end på mavsen og på brysterne.

Håber bare ikke jeg får afvide af min JM at jeg skal mega æde fra nu af, at dømme ud fra maven størrelse og livmoderens "højde" vokser alt som det skal og det er også det min læge har sagt. Men hun har også troet at jeg var på start vægten og begyndt at tage på..

MIN POINTE: Er det noget jeg skal reagere på eller er det "normalt" eller hvertfald okay?

- En kommende mor som pludselig føler sig meget tynd....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

Tulle28

Altså hvis du er undervægtig normalt, så tror jeg lige du skal give din læge et kald, men hvis du har "godt på sidebenene" så tror jeg ikke du behøver at være så bekymret.

Anmeld

10. juli 2012

christina92

Tulle28 skriver:

Altså hvis du er undervægtig normalt, så tror jeg lige du skal give din læge et kald, men hvis du har "godt på sidebenene" så tror jeg ikke du behøver at være så bekymret.

Jeg var meget normal vægtig inden jeg blev gravid, men ikke med godt på sidebenene, men meget normalt. lige lidt nok vil min bedstemor nok sige

Anmeld

10. juli 2012

Giraffen

christina92 skriver:

Hej tøser!

Håber i nyder regnvejet

Min mor smurte mig i dag hvor meget jeg har taget på og jeg svarede stolt 4,5 Kg.

Så gjorde hun mig opmærksom på at jeg jo ikke skal regne det fra min vægt efter jeg havde tabt mig pga. kvalme men fra min start vægt da jeg blev gravid..... og så har jeg ikke taget på.. OVERHOVEDET, mangler sådan set stadig 0,5 kg. for at være på start vægten

Håber bare ikke jeg får afvide af min JM at jeg skal mega æde fra nu af, at dømme ud fra maven størrelse og livmoderens "højde" vokser alt som det skal og det er også det min læge har sagt. Men hun har også troet at jeg var på start vægten og begyndt at tage på..

MIN POINTE: Er det noget jeg skal reagere på eller er det "normalt" eller hvertfald okay?

Vurderede skanningen at baby var normalvægtig til MD?

Og har Jm målt på maven og vurderer at baby er normalstørrelse?

Hvis det er "ja" til begge, så tror jeg ikke du behøver at bekymre dig

Min jm sagde også "baby tager hvad baby skal ha" - men det er nok ikke dumt at nævne det

Men jeg troede faktisk man blev vejet ved jm pr gang og så er hun vel også obs på det?

Anmeld

10. juli 2012

annecatrine88

Jeg er i dag 23+2 og jeg har heller ikke taget på endnu.. Mangler lige 300 gram før jeg er på min startvægt.. Min svigerinde er jordmoder og hun siger at det ikke betyder noget..

Hun siger at man bare skal være glad for at man ikke skal kæmpe med en masse kiloer bagefter..

Anmeld

11. juli 2012

christina92

Giraffen skriver:

Vurderede skanningen at baby var normalvægtig til MD?

Og har Jm målt på maven og vurderer at baby er normalstørrelse?

Hvis det er "ja" til begge, så tror jeg ikke du behøver at bekymre dig

Min jm sagde også "baby tager hvad baby skal ha" - men det er nok ikke dumt at nævne det

Men jeg troede faktisk man blev vejet ved jm pr gang og så er hun vel også obs på det?

Både læge og scanning har sagt hun er normal størrelse

Og ja, blev vejet ved lægen i uge 25 så hun ved det jo vel godt. og hun havde vel sagt noget, hvis der var noget jeg skulle være obs på

Anmeld

11. juli 2012

christina92

annecatrine88 skriver:

Jeg er i dag 23+2 og jeg har heller ikke taget på endnu.. Mangler lige 300 gram før jeg er på min startvægt.. Min svigerinde er jordmoder og hun siger at det ikke betyder noget..

Hun siger at man bare skal være glad for at man ikke skal kæmpe med en masse kiloer bagefter..

Dejligt! Så gider jeg ikke tænke mere på det, for synes det er så træls at gå rundt og tænke på det når de nu alle siger at baby har en fin størrelse osv.

Anmeld

11. juli 2012

MIWULA

Jeg tog ikk mere end 5-6 kg på i alt fra start til slut og der var intet galt havde kun 1 gang hvor lægen blev bekrymret og ville have mig til vægtscanning fordi han synes det var for lidt men alt så fint ud.. Alt sad også kun på maven her..

Anmeld

11. juli 2012

puslepigen

Jeg mangler stadig og tage ca. 2 kg på før jeg er oppe på min vægt inden jeg blev gravid. men jeg tabte mig så også ca. 8 kg, jeg er i dag i uge 29+4.

håber godt nok ikke at der kommer lige så mange på som sidst, mener det var omkring 15-17 kg. jeg er overvægtig så jeg passer på hvad jeg spiser.

jeg vil gige at du ikke har noger og bekymre dig over.

Anmeld

11. juli 2012

lio

christina92 skriver:

Hej tøser!

Håber i nyder regnvejet

Jeg er lige nysgerrig! - Hvorfor må du ikke medregne det du tabte pga. kvalme??

(Det regnede jeg selv med nemlig!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.