2 år imellem, er det hårdt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.024 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. juli 2012

Mor til Mike

Mig og manden har snakket om projekt lillebror eller søster måske skal begyndes næste vinter, efter Mike bliver 2 år.

Men er det hårdt når der kun er 2 år imellem dem? 

Nogen med erfaring? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

MorDk

Sandra + Mike skriver:

Mig og manden har snakket om projekt lillebror eller søster måske skal begyndes næste vinter, efter Mike bliver 2 år.

Men er det hårdt når der kun er 2 år imellem dem? 

Nogen med erfaring? 

Hvis I går igang når jeres dreng er blevet 2 år ...så vil der være nlsten 3 år imellem dem... når du føder...

Nå, men jeg venter barn nr. 2 og der vil være 2 år imellem... så jeg "lytter" liiige med her *S*

Anmeld

10. juli 2012

Mor til Mike

MorDk skriver:

Hvis I går igang når jeres dreng er blevet 2 år ...så vil der være nlsten 3 år imellem dem... når du føder...

Nå, men jeg venter barn nr. 2 og der vil være 2 år imellem... så jeg "lytter" liiige med her *S*

Haha, rigtigt nok! Men måske vi begynder noget før, for vi vil gerne se dem være tætte på hinanden i deres opvækst

Anmeld

10. juli 2012

MorDk

Sandra + Mike skriver:

Haha, rigtigt nok! Men måske vi begynder noget før, for vi vil gerne se dem være tætte på hinanden i deres opvækst

Det kan jeg godt forstå!

Held & Lykke med projekt "lillebrøster" ♥

Anmeld

10. juli 2012

Mor til Mike

MorDk skriver:

Det kan jeg godt forstå!

Held & Lykke med projekt "lillebrøster" ♥

hehe mange tak! <3

Anmeld

10. juli 2012

TeamRocket

Der er to år og 8 mdr mellem vores og det har været super. Intet negativt herfra. Der kommer til at være to år og 1 mdr mellem baby og den yngste- det er jeg lidt spændt på hvordan kommer til at gå!

Anmeld

10. juli 2012

Mor til Mike

TeamRocket skriver:

Der er to år og 8 mdr mellem vores og det har været super. Intet negativt herfra. Der kommer til at være to år og 1 mdr mellem baby og den yngste- det er jeg lidt spændt på hvordan kommer til at gå!

Super, mange tak! Hvordan reagerede din ældste på at få en bror eller søster? 

Anmeld

10. juli 2012

Rukke

Hej Jeg har 2 drenge, der er 2 år 8 mdr. I mellem dem! De er nu 6 og 8 år og bruger hinanden hver dag! Det har de gjort de sidste 3-4 år. Tror de er meget knyttet pga. De ligger så tæt, aldersmæssigt! Vi har altid været utrolig glade for at ha' fået dem rimelig tæt på hinanden! De plager stadig om at sove sammen om aftenen selvfølgelig var det da hårdt til tider, med to små ble børn! Men det er givet godt ud, for alt de de har sammen! Der er kun 22 mdr. Mellem min bror og jeg! Det har også altid fungeret fantastisk, også den dag i dag!! Kan KUN anbefale det )

- Rikke

Anmeld

11. juli 2012

Muffinmus

der bliver jo ca 3 år i mellem dine hvis du først starter når han er 2:-)

Mellem nr 1 og 2 er der 20 mdr, det var hårdt, mest de første 6 mdr.

mellem nr 2 og nr 3  er der 3 år dvs ca det samme som det du snakker om. Synes det er meget nemmere da nr 1 og 2 jo selv n en masse. Og bare det at de 2 første kan lege sammen gør at ens samvittighed blivr meget bedre, for de lider ikke den samme "overlast" ved at få en lillesøster som da der kun var en, nu har de store hinandne at lege med når jeg ammer og pusler osv.

Alt i alt kan jeg personligt konstatere det var nemmere at få nr 3 end at få nr 2:-)

Anmeld

11. juli 2012

Rikke, Liam & Linus

Det er i hvert fald hårdt når der er 2 år og 9 måneder imellem.

Måske er det især fordi jeg har mange eftermiddage sammen med 2 trætte børn alene, da min kæreste arbejder. Og så gør det det heller ikke bedre at min ældste har et meget begrænset sprog.

Hvis vi skal have flere venter vi nok 4-5 år mindst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.