nogen som kan fortælle mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

932 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. maj 2009

SaNiNa

Om plukver kan blive til rigtig ver og hvordan ved man lige om en plukve er en rigtig ve... de er ikke reglmæssige som sådan

har de sidste mange dage døjet med rigtig mange kræftige plukver og er ved at være bange for det godt kunne være rigtig ver... ved jo bare ikke hvordan de føles i forhold til plukver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2009

pernille_p87

Nu ved jeg ikk lige hvor langt du er henne, men mange får flere og flere plukveer op til fødslen. Så det kunne det da godt være. Man kan selvfølgelig godt være i tvivl om det er rigtige veer, men hvis de er uregelmæssige så kan du roligt vente med at tage på fødeafd. Men hvis du er i tvivl er du jo også altid velkommen til at ringe til føde afd. eller til din jordemor.

Og så vil jeg hilse og sige at man absolut ikk er i tvivl når veerne rigtig er begyndt. Så hvis du er i tvivl nu er det ikk rigtige veer. Ved det lyder mærkeligt, men tro mig!!!

Men spørg nogle der har forstand på det. De kan også altid undersøge dig, og så tænker man heller ikk så meget over det.

Anmeld

6. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det er helt normalt at have mange og kraftigere plukkeveer i den sidste tid inden fødslen. Det er svært at sige, om det bare er kraftige plukkeveer eller er begyndende småveer, du har. Man kan sagtens gå med uregelmæssige småveer i et par dage inden fødslen.

Du kan evt. læse om fødslen og specifikt om veer i vores videnssektion:

https://www.baby.dk/videnom/5p427/foedsel-veer.aspx

Min erfaring er, at man ikke er i tvivl, når de rigtige veer går i gang. Men ring altid til fødegangen, hvis du er i tvivl eller føler dig utryg.

Mvh
Karoline

Anmeld

7. maj 2009

Muffinmus

J, jeg havde mange plukveer de sidste uger med begge unger, de nev en del og nogle gange kom de regelmæssigt ned til 5 min, med det gik da fint alligevel.
Som en anden skriver, de fleste er IKKE i tvivl når det er rigtige veer, for de gør sgu nas, ikke bare ondt men ONDT.
Måske ikke lige i starten,men det kommer

Anmeld

12. maj 2009

GryDia

Jeg vil så sige at man godt kan være i tvivl
Jeg havde veer i 6 timer før det gik op for mig hvad det var der skete.
Der var selvfølgelig længe mellem dem, og de sad kun i venstre side i lænden. Hver gang der kom en, skyndte jeg mig på toilettet fordi jeg troede jeg skulle tisse, og jeg kunne simpelthen ikke forstå at det pludselig sku gøre ondt, Det var først da jeg sad med mobilen i hånden og skulle til at ringe til lægen at jeg fattede noget

Anmeld

12. maj 2009

Mor.sander

Jeg havde også utroligt mange plukveer da jeg ventede min søn, fra uge 30 af..
Min jordmord sage den gang, at plukveere ikke må gøre ondt, de er ubehalige men må ikke gøre ondt. Er du i tvivl så kontakt din jordmord eller fødegangen.

Og du vil absolut ikke være i tvivl, hvis det går hen og bliver til veer!! Så de gør ikke bare ondt.. MEN ONDT!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.