min to årige bider :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2012

nusenjo88

jeg har fuldstændig også den holdning at man ikke skal bide men da jeg denne gang så det som den sidste mulighed gjorde jeg det og jeg har SÅ dårlig samvittighed over det!!! føler mig som verdens værste mor og det hjalp IKKE! jeg gjorde det ABSOLUT ikke hårdt men bare så han kunne mærke det. Hvad hulen gør man?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

emsaroto

Sara. skriver:

Det har jeg heller ikke med min søn

Men det kan man jo opnå på forskellige måder....

Jeg kan egentlig godt forstå at nogle børn kan være så frustrerede og have svært ved at udtrykke sig at de bider... og at børn kan finde på at bide for at se hvad der sker...

Men kan slet ikke se hvorfor voksne mennersker skal bide et barn. slet slet ikke....

Ja, det er forskelligt hvodan det virker jo. 

Anmeld

9. juli 2012

Sara.

emsaroto skriver:

Ja, det er forskelligt hvodan det virker jo. 

ja det er det.....

Anmeld

9. juli 2012

emsaroto

jeg har fuldstændig også den holdning at man ikke skal bide men da jeg denne gang så det som den sidste mulighed gjorde jeg det og jeg har SÅ dårlig samvittighed over det!!! føler mig som verdens værste mor og det hjalp IKKE! jeg gjorde det ABSOLUT ikke hårdt men bare så han kunne mærke det. Hvad hulen gør man?

ved ikke hvad du nu kan gøre, snakke med pædagoger eller dagpleje mor?

Men du skal bestemt ikke føle dig som en dårlig mor!
til dig! 

Anmeld

9. juli 2012

L&V

nusenjo88 skriver:

I hvilke situationer gør han det? Hvordan er hans sprog? Tænker bare om han bliver frustreret og derfor bider? Børn kan tit reagere ved at grine fordi de ikke lige ellers ved hvilken grimasse de ska komme med det er ikke for at være flabet.. Og jeg syntes han er for lille til timeout, så jeg ville holde fast i at sige nej med en bestemt tone hvor efter jeg ville sige at jeg bliver ked af det fordi det gør ondt men den her må du bide i, det kan være et stykke legetøj, agurk eller andet, det tager tid

Anmeld

9. juli 2012

Karo

Har du snakket med pædagogerne i vuggestuen. Min datter bed også kort i en periode, men det skyldes de havde et barn ivuggestuen der bed og den havde hun fanget.

Der er ikke andet at gøre en at sige nej. Jeg satte IDA på hendes højskole og så fik hun timeout der. Hun var ikke gammel nok til at forklarer at det må man ikke, men et høj av når hun bed efterfulgt af et, det må du ikke og så 2 minutter i højstolen. Det virkede og det er efterhånden længe siden hun har bidt.

Anmeld

9. juli 2012

nusenjo88

månsson: det kommer helt umotiveret når vi sidder og synger eller leger eller lignende. nogle gange løber han glad hen til mig og bider mig så i låret

emsaroto: tak for opmuntringen

Anmeld

9. juli 2012

L&V

nusenjo88 skriver:

månsson: det kommer helt umotiveret når vi sidder og synger eller leger eller lignende. nogle gange løber han glad hen til mig og bider mig så i låret

emsaroto: tak for opmuntringen

Oki jeg ville prøve og snakke med hans dp eller vg pædagog for at høre om det er noget der foregår der hvor han er for de lære hurtigt af hinanden

Anmeld

9. juli 2012

isabellasmor

Undskyld mig.... Men er det virkelig voksne mennesker der sidder og råder folk til at bide deres børn?? Føj  Siger jeg bare.. At et barn bider kan have mange grunde, ligefra fordi det har dårligt sprog, til som en anden skriver, at barnet har set en anden gøre det. Det er bare en af de tusind prøvelser man som forældre skal igennem. Fordi barnet slår, slår man så også igen?????? Det håber jeg ikke!!

Ts, du må bare være konsekvent, blive ved at fortælle det gør ondt og det må man ikke, så skal det nok hjælpe til sidst. Få evt også pædagogerne til at sige de samme ord du siger, det hjælper i hvert fald på mindre børn, og se om bideriet ikke ligeså stille stopper.. 

Anmeld

9. juli 2012

december-babyen

Min personlige mening er at man aldrig gør gengæld overfor sit barn.
At opfordre ændre til at bide sit barn tilbage er verdens dårligste råd!!!
Man skal holde fast i den voksne omsorgsgivende rolle og være konsekvent ved at sige nej. Ikke bide barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.