min to årige bider :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.533 visninger
22 svar
0 synes godt om
9. juli 2012

nusenjo88

hej piger. har virkelig brug for et råd. min søn er begyndt at bideog jeg ved ikke hvordan jeg skal få ham til at stoppe. han gør det bare lige pludseligt mens vi sidder og fx læser bog, ser film eller leger med biler. Jeg tager ed hans arme (ikke hårdt) kigger ham i øjnene og siger nej (bestemt) "jeg vil ikke ha du bider" siger jeg så. Men enten griner han eller også lader han som om han ikke hører det og bider igen. Har prøvet timeout men han forstår det ikke. Hvad gør jeg lige? (jeg bed desværre også da jeg var lille 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

emsaroto

Jeg ville bide ham.
ikke hårde end at han lige mærker det niver. Det gør de fleste faktisk. Gjorde jeg ved Oskar og gjorde min mor ved mig. Oskar har ikke bidt siden.  

Anmeld

9. juli 2012

Sara.

Jeg ville bestemt ikke bide ham!

Men være konsekvent og fortælle at det må man ikke. Nogle børn kan godt begynde at bide hvis de er frustreret og ikke har sproget til at fortælle og udtrykke sig.

Anmeld

9. juli 2012

Sara.

emsaroto skriver:

Jeg ville bide ham.
ikke hårde end at han lige mærker det niver. Det gør de fleste faktisk. Gjorde jeg ved Oskar og gjorde min mor ved mig. Oskar har ikke bidt siden.  

arg... håber da de fleste ikke bider?!

Anmeld

9. juli 2012

L&V

nusenjo88 skriver:

hej piger. har virkelig brug for et råd. min søn er begyndt at bideog jeg ved ikke hvordan jeg skal få ham til at stoppe. han gør det bare lige pludseligt mens vi sidder og fx læser bog, ser film eller leger med biler. Jeg tager ed hans arme (ikke hårdt) kigger ham i øjnene og siger nej (bestemt) "jeg vil ikke ha du bider" siger jeg så. Men enten griner han eller også lader han som om han ikke hører det og bider igen. Har prøvet timeout men han forstår det ikke. Hvad gør jeg lige? (jeg bed desværre også da jeg var lille 

Det er en rigtig træls situation og stå i.. Hvor gammel er han??

Anmeld

9. juli 2012

emsaroto

Sara. skriver:

arg... håber da de fleste ikke bider?!

Det kender jeg mange der gør. 
Det er jo ikke så der er hul eller det bløder eller noget.

Men jeg har prøvet at være bestemt og timeout, min søn er tæt på de to, ingenting har virket, han griner også bare og bliver så ved.  

Anmeld

9. juli 2012

Sara.

emsaroto skriver:

Det kender jeg mange der gør. 
Det er jo ikke så der er hul eller det bløder eller noget.

Men jeg har prøvet at være bestemt og timeout, min søn er tæt på de to, ingenting har virket, han griner også bare og bliver så ved.  

Min søn er lidt over 2 og kunne ALDRIG finde på at bide ham!

Ved godt at det ikke er hårdt eller noget, men jeg mener personligt bare at det viser ham at det ville være okay at bide

Anmeld

9. juli 2012

emsaroto

Sara. skriver:

Min søn er lidt over 2 og kunne ALDRIG finde på at bide ham!

Ved godt at det ikke er hårdt eller noget, men jeg mener personligt bare at det viser ham at det ville være okay at bide

Okay, jeg oplever det anderledes, og jeg har aldrig siden haft problemer med at han bider, og heller ikke i VG. 

Anmeld

9. juli 2012

MorTil4<3

nusenjo88 skriver:

vores søn havde også en skidt periode hvor han både bed, nev og rev i håret,
og efter talløse NEJ! AV! MÅ DU IKKE! og så videre,
så fik vi afvide af min mor at hun havde gjort igen

såå ja det gjorde vi, og det har hjulpet

self ikk hårdt så at han begynder at græde, men bare så han lige mærker at av av det gør da egentligt ondt det der

og jaa det har så faktisk kun siden været det

han har revet min kusine i håret en gang efter, hvor hun blev rigtigt ked, og der blev han helt forskrækket over hendes reaktion, og trøstede hende så
og siden har han så heller ikk været ond mod hende på den måde

Anmeld

9. juli 2012

Sara.

emsaroto skriver:

Okay, jeg oplever det anderledes, og jeg har aldrig siden haft problemer med at han bider, og heller ikke i VG. 

Det har jeg heller ikke med min søn

Men det kan man jo opnå på forskellige måder....

Jeg kan egentlig godt forstå at nogle børn kan være så frustrerede og have svært ved at udtrykke sig at de bider... og at børn kan finde på at bide for at se hvad der sker...

Men kan slet ikke se hvorfor voksne mennersker skal bide et barn. slet slet ikke....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.