mobil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2009

Mor.sander

Min datter fik mobil da hun var 8 år... Min søn som er 6½ år får nok også en når han når den alder, men ikke før han så småt kan læse og skrive.. før kan jeg ikke se nogen grund til at have mobil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2009

DK

Uhh altså jeg er lidt ambivalent. Jeg ved det har på mange skoler været et problem at børn mobber hinanden helt vildt over mobilen. Det er som sagt meget nemmere at skrive noget grimt, end at sige det direkte. Derfor synes jeg børnene skal have det så sent som muligt.
MEN, altså det ville da være dejligt at jeg kunne ringe til hende, og hun til mig, hvis der er nogle problemer eller andet.

Så hvis man måske kan få en mobil, hvor hun kun kan ringe til få numre så ville det da være dejligt.

Men altså, hvis alle børn får en, så skal Kirstine da også have en. Men tænker man må kunne snakke med hendes klasse til den tid, om man ikke kan vente et par år allesammen.

Anmeld

6. maj 2009

Honningblomst

DK skriver:

Uhh altså jeg er lidt ambivalent. Jeg ved det har på mange skoler været et problem at børn mobber hinanden helt vildt over mobilen. Det er som sagt meget nemmere at skrive noget grimt, end at sige det direkte. Derfor synes jeg børnene skal have det så sent som muligt.
MEN, altså det ville da være dejligt at jeg kunne ringe til hende, og hun til mig, hvis der er nogle problemer eller andet.

Så hvis man måske kan få en mobil, hvor hun kun kan ringe til få numre så ville det da være dejligt.

Men altså, hvis alle børn får en, så skal Kirstine da også have en. Men tænker man må kunne snakke med hendes klasse til den tid, om man ikke kan vente et par år allesammen.

På mine drenges skole er mobiler helt forbudt, så det er ikke der det giver mulighed for mobning....ikke at jeg tænker det er værre end alle andre måder der gennem tiden er blevet mobbet på.
Knus Eva..

Anmeld

6. maj 2009

finkedinke

For at undgå at telefonerne fylder for meget har de i 0-2 klasserne den regel at telefonerne er slukket i både skole og sfo. Det eneste tidspunkt telefonerne må være tændt på er i det frikvarter hvor de også spiser. Og igen når de forlader sfoen og venter på bussen ved parkeringspladsen.
Meningen er at forældrene kan lægge en besked på telefonsvareren til barnet. Er det akut må man bare ringe til personalet i sfoen.
Jeg kender ikke reglerne for klasserne over 2. De "små" klasser er i en bygning for sig. Og har selvfølgelig andre regler.
Men derudover er de lige nu så små at der er mange der slet ikke kan finde ud at mobbe på mobilen

Berith

Anmeld

6. maj 2009

DK

Nej lad os håbe det. Jeg er bare skrækslagen ved tanken om det der mobberi. Jeg er HELT hysterisk på det område, både af skræk for at min datter bliver mobbet eller selv mobber. Altså rigtig mobning er så ONDT. Jeg ved godt at drillerier er som det er, der er bare så laaaangt fra drillerier til mobning.

Anmeld

6. maj 2009

Honningblomst

Nej lad os håbe det. Jeg er bare skrækslagen ved tanken om det der mobberi. Jeg er HELT hysterisk på det område, både af skræk for at min datter bliver mobbet eller selv mobber. Altså rigtig mobning er så ONDT. Jeg ved godt at drillerier er som det er, der er bare så laaaangt fra drillerier til mobning.

Det er lidt mærkeligt for det har jeg aldrig spekuleret på..mine drenge er heldigvis adrig blevet mobbet eller drillet og i den stores klasse har der aldrig været noget, de går nu i 5 klasse. De driller og mobber heldigvis heller ikke selv...men mon ikke det tit er dem der har det svært der mobber og mobbes....det tror jeg desværre.
En anden ting er at jeg virkelig ikke kan se meningen med at små børn skal have mobiler for at forældrene skal kunne have kontakt...altså de helt små i sfo..hvad er der blevet f at have kontakt til sfo og deres ansatte??
Knus Eva..

Anmeld

6. maj 2009

DK

Det er lidt mærkeligt for det har jeg aldrig spekuleret på..mine drenge er heldigvis adrig blevet mobbet eller drillet og i den stores klasse har der aldrig været noget, de går nu i 5 klasse. De driller og mobber heldigvis heller ikke selv...men mon ikke det tit er dem der har det svært der mobber og mobbes....det tror jeg desværre.
En anden ting er at jeg virkelig ikke kan se meningen med at små børn skal have mobiler for at forældrene skal kunne have kontakt...altså de helt små i sfo..hvad er der blevet f at have kontakt til sfo og deres ansatte??
Knus Eva..

Du har helt ret. Så længe de er i sfo, må man gå ud fra at de er under opsyn.

Jeg spurgte på et "skolestartsmøde" på den skole Kirstine skal gå på, om de havde en mobbe-taktik/plan, hvis de opdager mobning.
"Desværre" fik skolelederen talt sig helt varm om emnet mobning, og talte især meget imod mobiler og arto.dk. Han fotalte at de på et tidspunkt med en pigegruppe på skolen blev nødt til at politianmelde nogle piger fordi deres sms´er var SÅ grove. Altså direkte voldstrusler og grove grove tilsvininger. Det var naturligvis i de ældste klasser, men det var stadig vildt. Altså der er tale om en kommuneskole der ligger på landet, hvor alle forældrene er "middelklasse" altså almindelige mennesker. Der er ikke tale om at det er Gellerup eller noget hvor jeg ellers måske nemmere ville tro den slags. (ja ja fordomme jeg ved det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.