mobil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

817 visninger
16 svar
0 synes godt om
5. maj 2009

lillemig28

Hejsa er bare lige lidt nysgerig hvornår synes i børn skal have mobil.tlf??
har hørt at nogen allerede har det i 0 klasse,hvad holdning har i til det?? hvornår få jeres børn en altså hvor gamel??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg er lidt splittet - på den ene side ville det være rart at barnet kunne ringe til mig nårsomhelst, men på den anden side betyder det jo så at barnet skal være ansvarlig for en mobiltelefon, og på en eller anden måde byder det mig lidt imod da jeg egentlig synes en mobiltelefon er en "voksen-ting"...

Men jeg har hørt et sted at man kan få nogle mobiltelefoner specielt til børn, som man kan indstille til f.eks. kun at være tændt på bestemte tidspunkter (f.eks. udenfor skoletiden) og som man kan indstille til kun at kunne ringe til bestemte numre - det kunne måske være et fint alternativ?

Anmeld

5. maj 2009

Sweet1978

Min datter på 9 år fik en til jul da hun var 8, men det hænger sammen med at hun pt. bor hos sin fader og det er min mulighed for at have kontakt til hende. Ellers ville jeg have ventet til hun var teenager 12-13 år.

Anmeld

5. maj 2009

Honningblomst

Så snart de ønsker sig en, så får de en....min den mellemste skal i 0 klasse efter sommerferien og jeg tror da snart det bliver et ønske for ham.
Jeg kan ikke se noget skidt i det, det er en del af vores børns tid og de bruger den jo til meget andet end bare samtale...udover det, så er det da en ekstra tryghed at man altid kan få kontakt til sine børn.
At holde fast på en bestemt alder og risikere at barnet er den eneste uden mobil, det synes jeg er virkelig synd for barnet og på ingen måde godt...det er bare noget børn har nu m stunder...ligesom vi havde bip-bip-spil og walk-man...
Min den ældste blev tvunget til at få en da han startede i 3 klasse, for der ryger de ud af sfo og i klub og der syntes jeg det var rart at jeg og han kunne få kontakt...men ungen gider den ikke, glemmer den osv...så nu har vi bare en ekstra herhjemme og så får han lige den han ønsker sig, når det bliver et ønske engang...han skal i 6 klasse.
Knus Eva.

Anmeld

5. maj 2009

mortil(nichlasogmathias)

lillemig28 skriver:

Hejsa er bare lige lidt nysgerig hvornår synes i børn skal have mobil.tlf??
har hørt at nogen allerede har det i 0 klasse,hvad holdning har i til det?? hvornår få jeres børn en altså hvor gamel??

jeg vil gerne have min søn skal have en når han skal i børnehave klasse, for jeg vil gerne ville ku få fat på ham hvis der sku ske noget.... men ikke for at han sku bruge den på pjat...

Anmeld

5. maj 2009

sabi1979

Min datter fik en da hun var 8 år, men mest for at vi kan få fat på hende når hun er ude og lege

Anmeld

5. maj 2009

Sara.

Hvis alle de andre børn har en når Lærke engang skal i 0. klasse så synes jeg også hun skal have en, hvis hun vil (sån hun er med i fællesskabet osv...)
MEN hun skal ikke have en fordi jeg synes det ville være rart.... Kender nogle forældre som blev urolige fordi de ikke kunne få fat i deres søn (som gik i 1 klasse) imens han var i SFO. SFOen havde været på tur og sagt til de børn der havde mobil at den skulle blive hjemme. Så da forældrene havde smset et par gange og sagt han skulle huske at tage hjem kl 15 og han ikke svarede blev de nervøse. De forventede at han ville svare.... Så det skal bestemt ikke være for min skyld hvis hun får en mobil. Men fordi hun af den ene eller anden grund vil have en!

Anmeld

5. maj 2009

Pia.

Mikkel fik en da han var 8 år og Mille får også deromkring vil jeg tro... lige nu har det ikke den store interesse for hende så vi venter lidt endnu... Hun høre meget musik på Mikkels men det er også det eneste, ja og forresten så ringer hun ned om aften når hun er for doven til selv at hente vand *GGG* - skøre unge....

Mikkel bruger sin meget - han sms med sin kæreste og alle hans venner rigtig meget.... han har den altid på sig... - Han ligner lidt sin mor når han sidder der og smsér .....

Knus Pia.

Anmeld

5. maj 2009

finkedinke

Freya fik en mobil i 0. klasse. Hun tager selv bussen til og fra skole. Vi har desværre haft en del problemer med busserne herude på landet. Både at de kører for tidligt/sent men også at de helt udebliver. Så er det rart at hun kan ringe hjem.
Freya var den første i klassen med mobil og ifølge Freya selv var de kun tre elever ud af fire klasser der havde telefon. Hun er utroligt god til at administrere det. Og god til at følge skolens/sfoens/mors regler. Jeg er meget imponeret.
Hun kender ikke selv sit mobil nr. Og vi har ikke givet det til nogen. Det er udelukkende så hun kan ringe til os.
Jeg syntes de skal have telefon når de beder om det eller har brug for det. Vi har et forudbetalt abonnement hos Telmore, der kan ikke bruges for mange penge og ikke ringes til udland osv.

Berith

Anmeld

6. maj 2009

Sesse89

Jeg har ikk selv børn endnu, men vil personligt mene at de ikk behøver før de er omkring 8-10år.

Men hvis jeg så tænker så mange år frem er alt nok så moderne eller fremme at det ikk længre er mobiler men noget andet at gå op i af den teknik.
Og at det nok er "normalt" at de får det omkring 5-6års alderen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.