Overspisning.. og den onde cirkel.. hvordan ud af den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2012

Mor-til-asta-09

Anonym skriver:

Ja jeg lever i en ond cirkel  vejer 45 kg for meget.. spiser formeget/sødt/forkert fordi jeg er ked af min vægt, nogle ting i parforholdet, så tager jeg mere på hvilket igen gør at det slider på forholdet, selvtilliden, overskuddet osv osv..
Hader ikke at være slank som jeg engang var.. men skal bare have den mætheds følelse.. vel fordi jeg kompensere for noget andet!!! Ikke at det erstatter noget.. men ja trøste spiser jo selvom jeg egentlig ikke troede det.. vil så gerne tabe de 45 kg men virker som en uendelig lang rejse som jeg aldrig når og kan gennemføre..
Er så ked.. Nogen der kan hjælpe??

Jeg er selv pt igang med et vægttab, og vil skyde på det er omkring det samme som dig jeg skal smide... Skriv en PB til mig, så skal jeg med glæde hjælpe dig... Og vi kan hjælpe hinanden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2012

Tullemor

har lært i forhold til mig selv at det ikke nytter noget at tage alt væk på én gang, da jeg så falder i meget meget hurtigt igen.

Jeg tager det Step by Step og ændrer én ting ad gangen

fx. byt sodavand ud med juice/saft - når det er en vane at det kun hedder saft så går jeg vedere med en ny ting.

cykel på kondicykkel i 30 min - når det er en vane så en ny ting på.

skift halvdelen af fredagssnolder ud med frugt/grønt - når det er en vane så en ny ting. osv ovs osv

Ved godt det tager længere tid at komme ned i vægt på denne måde, men der er større chance for at holde det når man tager en ting ad gangen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.