Overspisning.. og den onde cirkel.. hvordan ud af den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.226 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. juli 2012

Anonym trådstarter

Ja jeg lever i en ond cirkel  vejer 45 kg for meget.. spiser formeget/sødt/forkert fordi jeg er ked af min vægt, nogle ting i parforholdet, så tager jeg mere på hvilket igen gør at det slider på forholdet, selvtilliden, overskuddet osv osv..
Hader ikke at være slank som jeg engang var.. men skal bare have den mætheds følelse.. vel fordi jeg kompensere for noget andet!!! Ikke at det erstatter noget.. men ja trøste spiser jo selvom jeg egentlig ikke troede det.. vil så gerne tabe de 45 kg men virker som en uendelig lang rejse som jeg aldrig når og kan gennemføre..
Er så ked.. Nogen der kan hjælpe??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Ja jeg lever i en ond cirkel  vejer 45 kg for meget.. spiser formeget/sødt/forkert fordi jeg er ked af min vægt, nogle ting i parforholdet, så tager jeg mere på hvilket igen gør at det slider på forholdet, selvtilliden, overskuddet osv osv..
Hader ikke at være slank som jeg engang var.. men skal bare have den mætheds følelse.. vel fordi jeg kompensere for noget andet!!! Ikke at det erstatter noget.. men ja trøste spiser jo selvom jeg egentlig ikke troede det.. vil så gerne tabe de 45 kg men virker som en uendelig lang rejse som jeg aldrig når og kan gennemføre..

Ikke nogen nem vej desværre...

Her er det eneste der har efekt en kold tyrker.

Jeg fjerner ALT overflødigt, og bygger så lige så stille på igen fx med lidt sødt en dag om ugen....

Det er bare træls at have det sådan

Anmeld

9. juli 2012

3rollinger

Anonym skriver:

Naar jeg skal tabe mig, som f.eks efter graviditeter, har det hjulpet mig meget at nogen har svunget pisken. Dvs at jeg har fundet forskellige steder hvor jeg skulle gaa til vejning hver uge.

Derved skal man vise resultater hver uge og saa hjaelper det ikke noget med "imorgen goer jeg det", som jeg har tendens til hvis jeg proever at tabe mig paa egen haand.

Anmeld

9. juli 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

har du overvejet Madlog? det kender jeg mange der har været rigtig glade for

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

har du overvejet Madlog? det kender jeg mange der har været rigtig glade for

Ja jeg er på madlog og har været det i MANGE år.. men føler bare det her er udover et redskab jeg mangler.. føler jeg er så langt ude at jeg ikke kan klare det selv med sådan et redskab.. for ved jo udemærket hvad jeg skal gøre.. det jo ikke det..

Anmeld

9. juli 2012

Jupiter

Nu skriver du godt nok at der er nogle problemer med parforholdet, så ved ikke om det er er råd du kan bruge.

Men jeg fik min kæreste til at spørge mig hver EVIG eneste gang jeg ville spise noget: "Har du behov for at spise det dér?".

På den måde lærte jeg at mærke efter om jeg spiste fordi jeg var sulten, kedede mig, var trist eller noget andet.

Det nytter jo ikke så meget at sige til sig selv at man vil spise mindre, hvis årsagen er en anden end sult. For den årsag forsvinder jo ikke, og så gør lysten til mad heller ikke - og det er jo nok derfor alle de kure vi prøver aldrig virker i længere tid ad gangen

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

Nu skriver du godt nok at der er nogle problemer med parforholdet, så ved ikke om det er er råd du kan bruge.

Men jeg fik min kæreste til at spørge mig hver EVIG eneste gang jeg ville spise noget: "Har du behov for at spise det dér?".

På den måde lærte jeg at mærke efter om jeg spiste fordi jeg var sulten, kedede mig, var trist eller noget andet.

Det nytter jo ikke så meget at sige til sig selv at man vil spise mindre, hvis årsagen er en anden end sult. For den årsag forsvinder jo ikke, og så gør lysten til mad heller ikke - og det er jo nok derfor alle de kure vi prøver aldrig virker i længere tid ad gangen

Ja lige præcis.. Også derfor jeg føler jeg er nødt til at få noget hjælp!!! For det er mellem ørene det foregår det hele
Ja der er lidt problemer i forholdet.. men kan jo ikke give ham skylden for mit grov æderi og selv destruktion  men vi er to forskellige typer.. jeg føler mig tit drænet og ked med ham.. selvom jeg egentlig er sprudlende og glad af person..

Anmeld

9. juli 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Som du selv rigtig flot er nået frem til, så handler det i virkeligheden om noget helt andet end maden for dig (ligesom for mange andre)! Så jeg vil råde dig til at søge noget professionel hjælp med fpkus på osyken frem for på kroppen, så du får arbejdet med baggrunden for din overvægt, så du på den måde lettere kan gennemføre og holde et vægttab senere!
Og vægten er jo heller ikke det vigtigste i det her, selvom det selvfølgelig også er rigtig vigtigt - men dit parforhold og dit humør er det allervigtigste, og det synes jeg du skal have hjælp til at klare!

Anmeld

9. juli 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Ja lige præcis.. Også derfor jeg føler jeg er nødt til at få noget hjælp!!! For det er mellem ørene det foregår det hele
Ja der er lidt problemer i forholdet.. men kan jo ikke give ham skylden for mit grov æderi og selv destruktion  men vi er to forskellige typer.. jeg føler mig tit drænet og ked med ham.. selvom jeg egentlig er sprudlende og glad af person..

Parterapi kan være en smadder god løsning! Og det er aldrig et nederlag at bede om hjælp eller at tage imod hjælp!

Det har hjulpet rigtig mange!

Anmeld

13. juli 2012

Ranja

Hejsa,

Kender det rigtig godt. Jeg har i mange år været overspiser og haft lavt selvværd. For et halvt år siden mødte jeg min redningskvinde.

Hun hedder Betinna Meike, og hun har hjulpet mig med at finde ud af hvorfor jeg overspiste. Jeg har det i dag meget bedre - både fysisk og psykisk. Du kan læse om hende her: www.betinnameike.dk

Pøj pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.