jeg er bange/parnoid!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

916 visninger
15 svar
0 synes godt om
9. juli 2012

Anonym trådstarter

Som overskriften siger, er jeg bange/parnoid...

Jeg tror virkelig ikke at det er normalt at have det som jeg har det, for det er virkelig slemt!!! Om aftnen når jeg gerne lige vil ned og ryge min sidste cigaret, så tør jeg simpelthen ikke! Og hvis jeg så gør det alligevel står jeg  og holder fast i dørhåndtaget op til opgangen hvis nogen ville komme får at slå med ned, mit hjerte hamre helt vildt og jeg tror måske jeg får taget to tre sug og så skynder jeg mig ind, men når jeg så skal op af trappen, har jeg altid troen på at jeg SKAL nå at gå tre trappetrin op, inden døren lukker i?? Kigger altid om nogen er bag mig, og frygter hele tiden nogen vil slå mig ihjel!!! Jeg føler også at når jeg står udenfor alene, og det er mørkt at nogen holder øje med mig, deet virkelig ubehageligt!! og høre jeg den mindste lyd, det kan være gulvet der knirker eller lyden fra en radiator, så kryber jeg nærmest under dynen og puffer til min mand og ber ham tag et kig rundt i lejligheden for jeg er sikker på nogen er brudt ind?? Når jeg er alene hjemme låser jeg alle døre, og gemmer en kniv eller et bat under sofaen eller bag en pude i tilfæde af nogle kom ind og ville overfalde mig, det her er en meget kort udgave af mine følser jeg går konstant i paranoia og frygt for at nogen vil gøre mig fortræd! - bør jeg vende det med min læge eller er det normalt??? - jeg ville rigtig gerne ta sådan en "hvor parnoid er du" test, men kan kun finde dem på engelsk.. puu syntes sku det er hårdt. . Vil blive meget glad for at høre jeres mening, om min paranoia er voldsom, eller helt normal..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det lyder bestemt ik rart overhovedet og jeg syntes helt sikkert at du ska snakke med din læge om at få noget hjælp!! 

Husk at der aldrig er noget flovt ved at be om hjælp! Vh stine

Anmeld

9. juli 2012

UnderCover37

Du skal tale med din læge!

Det er mere eller mindre normalt at opleve angst ind i mellem men når den bliver indvaliderende som den er hos dig, hvor det fører til at du bliver handlingslammet i en eller anden form og føler at du skal forsvare dig skal man ha' noget hjælp.

Den angst du oplever er ikke normal, da man hvis det er en helt alm tanke der slår ned i en kan forklare sig selv at der logisk set ikke er noget at være bange for - og den evne har du mistet og skal derfor have hjælp til at få det bedre igen.

Ring til din læge og få en tid hurtigst muligt når de åbner om nogle timer

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

UnderCover34 skriver:

Du skal tale med din læge!

Det er mere eller mindre normalt at opleve angst ind i mellem men når den bliver indvaliderende som den er hos dig, hvor det fører til at du bliver handlingslammet i en eller anden form og føler at du skal forsvare dig skal man ha' noget hjælp.

Den angst du oplever er ikke normal, da man hvis det er en helt alm tanke der slår ned i en kan forklare sig selv at der logisk set ikke er noget at være bange for - og den evne har du mistet og skal derfor have hjælp til at få det bedre igen.

Ring til din læge og få en tid hurtigst muligt når de åbner om nogle timer

Tak for svar, ja jeg må hellere få ringet for som du skriver med at man normalt har evnen til at sige der intet er at være bange for, den oplever jeg slet ikke! Jeg oplever nærmer at jeg ser en skygge der ikke er der, og at jeg har ti sekunder til at løbe for mit liv

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Det lyder bestemt ik rart overhovedet og jeg syntes helt sikkert at du ska snakke med din læge om at få noget hjælp!! 

Husk at der aldrig er noget flovt ved at be om hjælp! Vh stine

ja det sandt, tænker at jeg vil kontakte min læge imorgen, for det er godt nok svært at kæmpe mod frygt

Anmeld

9. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

ja det sandt, tænker at jeg vil kontakte min læge imorgen, for det er godt nok svært at kæmpe mod frygt

Ja det lyder som en rigtig god ide! Også sørg for måske at lave en lille huskeliste med de ting du har brug for at snakke om.  På den måde er det nemmer at huske, hva man kom for!! 

Ka du nu sove rigtig godt Vh stine

Anmeld

9. juli 2012

UnderCover37

Anonym skriver:

Tak for svar, ja jeg må hellere få ringet for som du skriver med at man normalt har evnen til at sige der intet er at være bange for, den oplever jeg slet ikke! Jeg oplever nærmer at jeg ser en skygge der ikke er der, og at jeg har ti sekunder til at løbe for mit liv

Det er godt du selv er blevet opmærksom på at det ér et problem for dig, det er et skridt i retningen af at få det bedre!

Og som Stine skrev, der er intet flovt i, at søge hjælp, eller have problemer for den sagt skyld!

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Ja det lyder som en rigtig god ide! Også sørg for måske at lave en lille huskeliste med de ting du har brug for at snakke om.  På den måde er det nemmer at huske, hva man kom for!! 

Ka du nu sove rigtig godt Vh stine

Mange tak, ja det lyder som en god ide, du må også sove godt

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

UnderCover34 skriver:

Det er godt du selv er blevet opmærksom på at det ér et problem for dig, det er et skridt i retningen af at få det bedre!

Og som Stine skrev, der er intet flovt i, at søge hjælp, eller have problemer for den sagt skyld!

Ja, det har egentlig aldrig været svært for mig at indse problemet men, har haft svært ved at søge hjælpen..  Men har bare fået nok af at føle at jeg skal være ahgængelig af andres nærver får at føle mig tryg.. jeg tør ikke engang at gå hjem til min mor hvis klokken er ved at bive 19.00 - og hun bor et stenkast fra mig????

Anmeld

9. juli 2012

UnderCover37

Anonym skriver:

Ja, det har egentlig aldrig været svært for mig at indse problemet men, har haft svært ved at søge hjælpen..  Men har bare fået nok af at føle at jeg skal være ahgængelig af andres nærver får at føle mig tryg.. jeg tør ikke engang at gå hjem til min mor hvis klokken er ved at bive 19.00 - og hun bor et stenkast fra mig????

Endnu en indikation for, at det er vigtigt at du får søgt hjælpen - NU!

Det er rigtigt godt at du er kommet dertil hvor du først får bekræftet herinde at det er nødvendigt at kontakte din læge og at du får det gjort snart så du ikke mister modet igen.

Og ja, skriv tingene ned inden samtalen med ham/hende så er det nemmest at få det hele med.
Og husk at fortælle sekretæren at du skal have tid til en samtale, da de så sætter ekstra tid af til jer og ikke kun de her 5 min til undersøgelsen.

Jeg skal på arb om lidt så når måske ikke at svare nu men håber du har fået lidt ro på lige nu og mod til at få ringet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.